Gå til innhold

Hvordan snakker man med vaksine motstandere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker at det er en umoden tankegang å kalle folk som er skeptiske for den ene vaksinen som ble laget på kort tid (mtp man vet hva som skjedde med den forrige influensavaksinen), for motstandere av vaksiner generelt. 

Anonymkode: f53d8...562

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shawtyella
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du mistet meg litt med microchipper, vet ikke helt hvem som snakker om det, men forskjellen på deg og venninna mi er at du aksepterer et ansvar ved å si nei. At du må følge smittevernsregler lenger fordi færre som tar vaksine betyr lengre tid før smitten er slått ned, da har du jo vurdert konsekvensene for samfunnet generelt og ikke bare deg selv. Der er ikke venninna mi, hun skal på ferie. For min egen del så er det klart jeg er skeptisk til en ny vaksine, men alternativet for meg er verre. Vi vet ingenting om senskader av viruset heller, og det vil være en stor del av samfunnet som ikke får tilbudt vaksinen i det hele tatt, akkurat nå er det alle under 18 år. Så da tenker jeg det er mitt ansvar å beskytte de som ikke har mulighet til å beskytte seg selv, så langt det går. 

Anonymkode: 240e9...291

Helt enig med deg jeg altså, jeg har for mye helseangst og angst i seg selv, at jeg håndterer ikke å ta en vaksine som ikke er testet i lengre tid. Jeg må derfor ta konsekvensene av dette ved smittevernsregler som du sier. Det med microchipper har vært pratet om i flere år, og ikke via norske nyhetene, men det er mange som har snakket om dette i mange år. Vi er nok på vei inn i et mer kontrollert århundrer, hvor mange med tiden nok blir fulgt med på, men dette er igjen konspirasjon, og skjer nok isåfall ikke før om hundre år. Problemet er at mange konspirerer om slikt den dag idag pga viruset osv, og derfor setter seg i nekt for å ta den, mens de egentlig tørr det. Vanskelig sak, men jeg synes at de som psykisk og fysisk håndterer å ta den, bør ta den.. så får heller vi andre som er redd vente noen år, med munnbindet i hånda😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sier jeg forstår om de vil vente litt å se ang coronavaksinen hvis det er den de er litt skeptisk til. Hvis det er generell vaksinemotstand så er det er tema jeg ikke gidder å snakke om med vedkommende. Jeg sier bare at det velger hver enkelt, nå kan vi snakke om noe annet. 

Anonymkode: 1b7bd...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi trenger ikke å være vaksinenektere selv om vi er skeptisk til 1 vaksine. Jeg er for vaksiner, men skeptisk til coronavaksiner. Jeg velger å vente. Ser jeg har valgt rett til nå. Jeg bor alene og holder meg unna folk. Så håper jeg ikke får corona, men jeg kan ikke være sikker. Vi får se hvordan det går med vaksineringen. 

Anonymkode: cd6b9...e30

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk begynner å gnåle om konspirasjonsteorier og slikt så tenker jeg at løpet er kjørt og da sier man bare jaha. Kom i prat med ei som har barn på skolen vår, hun var så oppgitt på grunn av at jobben presser henne til å ta influensavaksinen og nå for covid. Hun mente at det er noe "rart" og "skummelt" som skjer rundt oss som vi ikke skal vite om og at viruset har vært planlagt over lengre tid... Altså, da hopper jeg av "toget" og sier bare jaha og prøver å komme meg unna. 😄 

At man har en naturlig skepsis til den nye vaksinen, er helt greit. Det er jeg og, aldri hatt planer om å ta AstraZeneca vaksinen feks. Det er kun to av vaksinene som jeg er villig til å ta, hvis legen sier ja da det spørs jo litt på allergi og slikt. Men det er kroppens reaksjoner på vaksinen jeg tenker på, er ikke redd for å bli mikrochippet for å si det slik. :P 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...