Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare begynne med at jeg ikke vil bli slaktet av noen, det er bare et spørsmål... 

Jeg har en baby på 2 mnd, som er stuptrøtt i 20 tiden, men faller ikke i søvn i stuen enten på meg, i babynest eller i vogna si. Jeg lurer på om jeg skal begynne å legge henne i sengen sin på rommet vårt på dette tidspunktet? 

Jeg har dempet belysning, lav lyd på tv og er generelt stille, men hun finner ikke roen.

Da vil jeg selvsagt ligge der til hun har sovnet, og ha på babycall. Er det verdt et forsøk, eller er det altfor tidlig, og vil skade henne på noen måte? 

Anonymkode: 9ddda...630

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vil nok ikke skade henne, men husk at man ikke på noen måte kan forvente at en liten baby på bare 2 mnd faller rett inn i wn enkel søvnrutine :) Les om det 4 trimesteret/søvnregresjon ++

Anonymkode: 81c68...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Det er din baby og du kan prøve deg frem med det som fungerer best. Det er ingen «regler» for en så liten baby☺️

Anonymkode: a250a...269

• Liker 4
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Tror ikke det vil skade noe som helst så lenge du har på babycall og går rett inn hvis hun våkner :) Min kunne aldri gjort det så tidlig, så da er du heldig! Fikk til å legge han alene med babycall, og endelig få litt etterlengtet voksentid etter han hadde passert 4mnd :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! 

Jeg har ingen forventinger at hun skal falle inn i en enkel rutine på null komma niks, er heller det at jeg ser hun er stuptrøtt, men klarer ikke å falle i søvn uansett hva jeg gjør. Og det et vondt både for henne og for meg. 

Ja, vi er kjempe heldig! Hun får mat i 23 tiden, og da sover hun til rundt 03, og så sover hun til ca 08 igjen, så vi er innmari heldig. 

Det er som om hun vet at det er kveld, for på dagtid kan hun fint sove på meg, i vogna eller i babynest. Da skal jeg prøve i kveld, og se om det er bedre for henne. 

Ts 

Anonymkode: 9ddda...630

AnonymBruker
Skrevet

Prøv! Det skader overhode ikke nei, så lenge du er der med henne og hun er trygg :) 

Anonymkode: d98d7...3de

• Liker 2
Skrevet

Spør du om det er greit at babyen sover alene noen timer på et rom, og du er lett tilgjengelig om babyen skulle våkne? Om jeg forstår det riktig er det essensen i spørsmålet?

I så fall er svaret et soleklart ja!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å prøve! Det er bare fint hvis det går. Min kan endelig ligge litt alene på soverommet nå i en alder av 5 mnd. Da hun var 2 mnd våknet hun med én gang jeg forlot rommet, selv om hun tilsynelatende var i dyp søvn. 

Anonymkode: 8788b...601

AnonymBruker
Skrevet

Hborf i alle dager skal du ligge der med henne? Putt henne i sengen og la henne sove. Dette har vi gjort siden uke 2 med våre. 

Anonymkode: 3949b...749

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår var klar for å legges på kvelden da han var 2,5 mnd. Da begynte han å sove dypere, men samtidig ha større behov for mørke og stillhet til soving på kvelden. Så da begynte vi først kl 21 å legge han på soverommet, og i løpet av noen uker-en måned fikk vi pushet leggetid til sånn 18-19 på kvelden! Utrolig deilig å få kvelden for seg selv, og fornøyd baby som får en god natts søvn.

Anonymkode: 7ff2f...790

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...