AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Han tar ikke dette på alvor. Fortalte om broren som er blitt forkjøla. Spurte om han (broren) skulle teste, nei ikke noe vits da han bare var forkjøla. Sa videre at han heller ikke ville teste ved en forkjølelse da det ikke var ett symptom. Hvordan få han til å forstå? Anonymkode: 6b477...5ae
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Man skal ikke teste kun ved symptomer på forkjølelse. Han kan jo heller ikke bestemme hva broren skal gjøre. Anonymkode: 7203e...bab 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man skal ikke teste kun ved symptomer på forkjølelse. Han kan jo heller ikke bestemme hva broren skal gjøre. Anonymkode: 7203e...bab Det kommer jo helt an på hva slags jobb du har. I min jobb skal man testes ved alle symptomer på luftveisinfeksjon. TS: Det er vel bare å holde seg fra hverandre hvis en av dere blir forkjølet. Trenger ikke lage mer drama enn det. Eventuelt sende han noen lenker fra FHI. Anonymkode: 34634...659 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 De anbefaler testing ved nyoppståtte symptomer, han mener forkjølelse ikke er ett symptom. Jeg jobber i helsevesenet. Anonymkode: 6b477...5ae
sicario Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 Hos oss har vi hatt flere perioder der familien må dele seg. Vi har bodd i ulike etasjer. er jo ikke noe gøy.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 sicario skrev (Akkurat nå): Hos oss har vi hatt flere perioder der familien må dele seg. Vi har bodd i ulike etasjer. er jo ikke noe gøy. Problemet er at han tar ikke hensyn. Tror ikke på dette viruset. Redd han smitter oss. Feks jeg kom ikke gjennom da jeg ringte legen sist, han sa at jeg da måtte dra dit. Jeg satt i karantene. Anonymkode: 6b477...5ae
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De anbefaler testing ved nyoppståtte symptomer, han mener forkjølelse ikke er ett symptom. Jeg jobber i helsevesenet. Anonymkode: 6b477...5ae Hadde alle i helsevesenets testa seg ved symptomer på lett forkjølelse, måtte man legge ned alle helseinstitusjoner. Anonymkode: 7203e...bab
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hadde alle i helsevesenets testa seg ved symptomer på lett forkjølelse, måtte man legge ned alle helseinstitusjoner. Anonymkode: 7203e...bab Selvfølgelig skal man teste seg ved symptomer på luftveisinfeksjon! Bor du under en stein? Ikke rart smitten blomstrer opp igjen Anonymkode: e77f7...a8d
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selvfølgelig skal man teste seg ved symptomer på luftveisinfeksjon! Bor du under en stein? Ikke rart smitten blomstrer opp igjen Anonymkode: e77f7...a8d Forkjølelse er ikke "luftveisinfeksjon" og halve Norge er småforkjøla om vinteren. Anonymkode: 7203e...bab
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forkjølelse er ikke "luftveisinfeksjon" og halve Norge er småforkjøla om vinteren. Anonymkode: 7203e...bab Forkjølelse er luftveisinfeksjon jo! https://www.helsenorge.no/sykdom/ore-nese-hals/forkjolelse/ Anonymkode: e77f7...a8d
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forkjølelse er ikke "luftveisinfeksjon" og halve Norge er småforkjøla om vinteren. Anonymkode: 7203e...bab Fhi anbefaler for eksempel ikke testing med mindre symptomene ligner mer på influensa, med feber, muskelverk og utmattelse. Jeg fikk faktisk litt kjeft den gangen jeg testa meg og var feberfri, selv om kjæresten nylig hadde fått påvist Corona (han hadde mest utmattelse og verk i kroppen btw, ingenting som ligna forkjølelse). Anonymkode: 7203e...bab
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fhi anbefaler for eksempel ikke testing med mindre symptomene ligner mer på influensa, med feber, muskelverk og utmattelse. Jeg fikk faktisk litt kjeft den gangen jeg testa meg og var feberfri, selv om kjæresten nylig hadde fått påvist Corona (han hadde mest utmattelse og verk i kroppen btw, ingenting som ligna forkjølelse). Anonymkode: 7203e...bab Dette stemmer da virkelig ikke. Jeg har fått beskjed om å teste meg ved alle typer luftveissymptomer. Jobber i barnehage. Anonymkode: 34634...659 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 Jeg sitter isolert med Covid-19 nå. Har ikke hatt feber, eller hoste, har kun symptomer på lett forkjølelse. Bare sånn for å nevne det... Anonymkode: ec2fa...1f4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg sitter isolert med Covid-19 nå. Har ikke hatt feber, eller hoste, har kun symptomer på lett forkjølelse. Bare sånn for å nevne det... Anonymkode: ec2fa...1f4 Og du er ikke alene. Anonymkode: 6b477...5ae
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Skrevet 14. mars 2021 Ut fra flere svar her så skjønner jeg hvorfor smitten blomstrer. Vi blir bedt om å teste ved symptomer av jobben. Anonymkode: 6b477...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #16 Skrevet 14. mars 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Man skal ikke teste kun ved symptomer på forkjølelse. Han kan jo heller ikke bestemme hva broren skal gjøre. Anonymkode: 7203e...bab Jo, man skal teste seg ved symptomer på forkjølelse. Man bør forsåvidt også teste seg regelmessig, selv uten symptomer. Hadde vi hatt obligatorisk massetesting hadde vi knapt hatt smitte. Anonymkode: 5a3be...d64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå