AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Vi er i midten av 30-årene og har ett barn. Jeg føler meg nokså ensom i forholdet og føler jeg står nederst på hans liste av prioriteringer. De fleste kvelder sovner han samtidig med barnet, de kveldene han ikke gjør det drar han ut på trening. Ofte ute på ting på kveldene i helgene og eller sitter på mobilen. Han er mye blant folk i arbeidshverdagen sin, mens jeg har hjemmekontor. Han snakker masse med andre folk på telefonen i løpet av arbeidsdagen (han har mulighet til det mens han jobber) og virker som han også har mange samtaler på melding og lignende etter jobb. Savner kvalitetstid, gode samtaler og å være et fellesskap mtp husarbeid osv. Jeg sitter mye alene og føler meg også alene om å ta ansvar hjemmet. Når det kommer til barnet og som en familie fungerer ting bedre, heldigvis. Barnet er like viktig for oss begge. Er for egentid altså, men man må kunne kombinere det på en bedre måte synes jeg. Men vet ikke hvor lenge jeg orker dette.. mulig vi bare har forskjellige behov, han føler nok ikke mye på at det er noe som mangler. Hva gjør jeg? Anonymkode: 8fe94...2b6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Det er ikke hans feil at du er ensom på hjemmekontor. At han trener er vel også bra, og hvis han tar ansvar aleine for barnet flere kvelder i uka får jo du også trent. Du må snakke med ham om hvordan dere skal få skapt mer rom for å være et par bare dere to. Anonymkode: 89120...ba5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke hans feil at du er ensom på hjemmekontor. At han trener er vel også bra, og hvis han tar ansvar aleine for barnet flere kvelder i uka får jo du også trent. Du må snakke med ham om hvordan dere skal få skapt mer rom for å være et par bare dere to. Anonymkode: 89120...ba5 Jeg er ikke ensom på hjemmekontor. Er absolutt bra at man trener. Ikke mye rom for at jeg får trent, bruker som regel kveldene på husarbeid, handling av mat, ordning til barnehage osv, mens han sover eller er ute. Har sagt ifra veldig mange ganger at det er viktig at vi prioriterer forholdet innimellom. Ts Anonymkode: 8fe94...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Har du prøvd å sette av fellestid? Foreslå at dere lager et godt måltid sammen, og tar et glass vin? Finne en felles serie dere kan se på? Vi måtte (før Korona) booke inn kvalitetstid sammen. Da karrierer, trening, sosialt liv, mange reisedøgn, gjorde at det var veldig lett å velge sløving foran egen skjerm når man først var hjemme. Blant annet flyttet vi middagen til kl 20, og rakk på den måten å lage og spise middag sammen de fleste dager i uka. Nå i koronatiden har vi også begynt å ta en kaffe sammen på sofaen de fleste morgener, den vanen håper jeg å videreføre når vi er tilbake til normalen. Anonymkode: 14b11...fce 1
Frøyamor Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 Jeg forventer å være nr2 på prioriterings lista. Barna først, så meg. Alt annet må komme etter oss ellers gidder jeg ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du prøvd å sette av fellestid? Foreslå at dere lager et godt måltid sammen, og tar et glass vin? Finne en felles serie dere kan se på? Vi måtte (før Korona) booke inn kvalitetstid sammen. Da karrierer, trening, sosialt liv, mange reisedøgn, gjorde at det var veldig lett å velge sløving foran egen skjerm når man først var hjemme. Blant annet flyttet vi middagen til kl 20, og rakk på den måten å lage og spise middag sammen de fleste dager i uka. Nå i koronatiden har vi også begynt å ta en kaffe sammen på sofaen de fleste morgener, den vanen håper jeg å videreføre når vi er tilbake til normalen. Anonymkode: 14b11...fce Jeg har ihvertfall sagt mange ganger at det hadde vært veldig kjekt å lage noe god mat sammen en kveld og foreslått et par serier jeg har lyst til at vi skal se sammen. Har også foreslått å spille spill, ta hjemmetrenig sammen, gjøre prosjekt i huset sammen. Han viser en lunken eller laber interesse for det meste vil jeg si og tar aldri opp tråden igjen. Hvis han ringer meg en dag på jobb feks, så får jeg et håp om at han kanskje sier skal vi to gjøre noe sammen i kveld. Men det er alltid en beskjed om at han skal dit og dit i kveld. Ts Anonymkode: 8fe94...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): ...Ikke mye rom for at jeg får trent, bruker som regel kveldene på husarbeid, handling av mat, ordning til barnehage osv, mens han sover eller er ute. Har sagt ifra veldig mange ganger at det er viktig at vi prioriterer forholdet innimellom. Ts Anonymkode: 8fe94...2b6 Han hører tydeligvis ikke det du prøver å si til ham. Virker som du er på tilbudssida og at han tar det for gitt. Hvorfor er du så grei? Hvis dere begge jobber fullt, hvorfor skal du ta det meste av husarbeidet og logistikken, og ikke få tid til deg? Jeg ville krevd en date i uka. Og at han var mindre med venner, trente mindre utenfor huset og feks tok ansvar for å handle inn mat på vei hjem fra jobb. Anonymkode: 89120...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 Hmm jeg ville ikke ønsket meg tid sammen med han, men også at han tok en del av husarbeidet så du får fri til å trene/være med venner eller drive med hobby! Er vel bra for deg å få luftetur også? Anonymkode: f40e1...d6c 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ihvertfall sagt mange ganger at det hadde vært veldig kjekt å lage noe god mat sammen en kveld og foreslått et par serier jeg har lyst til at vi skal se sammen. Har også foreslått å spille spill, ta hjemmetrenig sammen, gjøre prosjekt i huset sammen. Han viser en lunken eller laber interesse for det meste vil jeg si og tar aldri opp tråden igjen. Hvis han ringer meg en dag på jobb feks, så får jeg et håp om at han kanskje sier skal vi to gjøre noe sammen i kveld. Men det er alltid en beskjed om at han skal dit og dit i kveld. Ts Anonymkode: 8fe94...2b6 Hvis dere først setter av tid, du tar initiativet til middag, etc, hvordan er han da? Er han til stedet mentalt, og er samtalen god? Basert på det du skriver her lar han det enten skure ubevisst og tar deg og familien noe for gitt, eller han er mentalt lei av deg og ferdig med forholdet, men har ikke noe annet. (Menn bryter først når de finner seg noen ny, kvinner bryter ofte fordi følelsene ikke er der lenger). Vi har som jeg nevner i mitt første innlegg opplevd at det etter mange år, og om livet er travelt, lett blir til at den andre blir "residualen", noe som er der uansett. Men når vi først setter av tiden har videt veldig godt og gøy sammen, og det igjen fører til at vi ønsker å bruke mer tid sammen. Anonymkode: 14b11...fce 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå