Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tassel
Skrevet

Flytter til Grimstad i sommer fra Bergen,for å studere. Er i slutten av 20årene og flytter ikke alene.

Er det en by det er lett å få bekjentskaper? 

Kanskje noen vil bli kjent? Korona gjør det ikke så lett da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger

Gjest Tassel
Skrevet
Majer skrev (49 minutter siden):

Følger

Skal du her til?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri bodd i Grimstad, men jeg vil tro at det er enklere når man er student og kommer inn i et studentmiljø. Da blir man på en måte ''tvunget'' til å bli kjent med andre i kollokvie osv.

Jeg bor i Arendal hvor jeg opplever det vanskelig å bli kjent med nye mennesker om du ikke har noen ''venners venner'' du kan henge deg på eller driver med sport. Vil tro det er likt i Grimstad.

Anonymkode: f3a23...25e

• Liker 3
Gjest Tassel
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har aldri bodd i Grimstad, men jeg vil tro at det er enklere når man er student og kommer inn i et studentmiljø. Da blir man på en måte ''tvunget'' til å bli kjent med andre i kollokvie osv.

Jeg bor i Arendal hvor jeg opplever det vanskelig å bli kjent med nye mennesker om du ikke har noen ''venners venner'' du kan henge deg på eller driver med sport. Vil tro det er likt i Grimstad.

Anonymkode: f3a23...25e

Send meg gjerne en PM.

Min mann skal inn i et toårig engasjement i en stilling i Arendal,mens jeg skal fortsette på sykepleier utdanninga.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok lurt å engasjere seg i studentmiljøet, eller finne noen lokale hobbyer å drive med :) Vi Sørlendinger er som alle andre nordmenn, litt vanskelige å komme innpå, men studentmiljøene er bra. Det er jo mange i samme situasjon, tilflyttere eller unge voksne som vil ha nye bekjentskaper. Har selv opplevd at det er lett å få venner på universitetet :)

Jeg bor litt lengre vest i fylket og er omtrent på samme alder som deg, og skulle jeg fått flere venner i dag hadde felles hobby/fritidsaktivitet vært stedet jeg hadde gått. 

Anonymkode: 3a2e5...eba

Skrevet
Tassel skrev (3 minutter siden):

Send meg gjerne en PM.

Min mann skal inn i et toårig engasjement i en stilling i Arendal,mens jeg skal fortsette på sykepleier utdanninga.

Er ikke sykepleierutdanninga også i Arendal? Eller er den flyttet til Grimstad? Evigheter siden jeg var i området. 

Grimstad var i hvert fall en veldig trivelig by. Du burde melde deg inn i ett eller annet for å bli kjent med de lokale. 

Skrevet
Juniper skrev (1 minutt siden):

Er ikke sykepleierutdanninga også i Arendal? Eller er den flyttet til Grimstad? Evigheter siden jeg var i området. 

Grimstad var i hvert fall en veldig trivelig by. Du burde melde deg inn i ett eller annet for å bli kjent med de lokale. 

Sykepleierutdanningen flytta fra Arendal til Grimstad for ca 10 år siden

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerte ingeniørfag i Grimstad og fikk mange venner på studiet. Hadde også barn så vi var en gjeng som hadde unger i studentbarnehagen der. Sørlendinger har rykte på seg for å være veldig innesluttet, men på studiet kommer dere jo til å være folk fra hele landet :) Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 1ab41...578

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet opprinnelig til Kristiansand for å studere men endte opp i Grimstad ettersom jeg fant meg kjæreste der. Bodde der i ca 1,5 år. Byen var totalt død på vinterstid, men ellers en nydelig by å bo i. Folkene er vennlige og avstandene er korte. Som student bør du absolutt involvere deg i det som skjer på skolen, det er mange som er i samme situasjon som deg. 

Anonymkode: 61b15...066

Skrevet
Gidavmeg skrev (20 minutter siden):

Sykepleierutdanningen flytta fra Arendal til Grimstad for ca 10 år siden

😂😂

Jeg er sørgelig utdatert på sørlandet! 

Gjest Tassel
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg studerte ingeniørfag i Grimstad og fikk mange venner på studiet. Hadde også barn så vi var en gjeng som hadde unger i studentbarnehagen der. Sørlendinger har rykte på seg for å være veldig innesluttet, men på studiet kommer dere jo til å være folk fra hele landet :) Hvor gammel er du? 

29🙂

Gjest Lommerusk
Skrevet
Tassel skrev (10 timer siden):

Flytter til Grimstad i sommer fra Bergen,for å studere. Er i slutten av 20årene og flytter ikke alene.

Er det en by det er lett å få bekjentskaper? 

Kanskje noen vil bli kjent? Korona gjør det ikke så lett da.

Visst du er flink til å bli med på aktivitetene de har de første ukene av studiet så får du venner lett 🙂 Hiv deg med på torsdagsquiz på bluebox og bli med på ting, så etablerer du raskt bekjentskaper! Studerte selv i Grimstad , opplevde det som lett å bli kjent med folk. Flytter du til studentbyen? 

Gjest Tassel
Skrevet
Lommerusk skrev (1 minutt siden):

Visst du er flink til å bli med på aktivitetene de har de første ukene av studiet så får du venner lett 🙂 Hiv deg med på torsdagsquiz på bluebox og bli med på ting, så etablerer du raskt bekjentskaper! Studerte selv i Grimstad , opplevde det som lett å bli kjent med folk. Flytter du til studentbyen? 

Jeg er andre års student og det er jo også korona,så vet ikke hva som arrangeres. Nei, mannen min og meg skal bo eit annet sted 🙂

AnonymBruker
Skrevet
Tassel skrev (43 minutter siden):

29🙂

Jeg er 31 og utvider gjerne vennekretsen :) Skal dere bo i Arendal? 

Gjest Tassel
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er 31 og utvider gjerne vennekretsen :) Skal dere bo i Arendal? 

Nei blir i Grimstad tror eg. Så koselig ❤️

Endret av Tassel
AnonymBruker
Skrevet
Tassel skrev (1 time siden):

Send meg gjerne en PM.

Om du er student er det enklere.

Men generelt er det ganske vanskelig å få innpass på Sørlandet, dessverre.

Dig blir det jo noe helt annet som student. 

Anonymkode: a76e9...b8f

• Liker 1
Skrevet
Tassel skrev (4 minutter siden):

Nei blir i Grimstad tror eg. Så koselig ❤️

Jeg jobber i Grimstad og har venner der så er der jo stadig vekk. Vi får se etter hvert :) 

Gjest Nattugle87
Skrevet

Jeg bor også her 👏Send meg en melding om ønskelig.

AnonymBruker
Skrevet

Svært mange tilhører kristne lukkede trossamfunn og det er ikke lett dersom man ikke tilhører en av disse.

Det er sikkert veldig lurt og engasjere seg i studentmiljøet som skal være veldig bra der. 

Anonymkode: bd5ae...7fe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...