Gå til innhold

Hvor mange her inne ønsker egt ikke barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at du ikke vil ha barn? 

Anonymkode: 98d65...d29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger det være noen grunn? Jeg har ganske enkelt ikke lyst på barn. 

• Liker 20
Skrevet

Ønsker ikke barn fordi det er ekstremt mye ansvar. Man skal faktisk oppdra et helt nytt individ som kommer til jorden. Og man er ikke bare forelder til barnet blir 18 år. Setter man barn til verden så er man forelder for resten av livet. Det er faktisk det største ansvaret vi mennesker kan påta oss. Tviler ikke på at det helt sikkert er trivelige stunder med barn og jeg forstår godt at andre ønsker seg det. Føler bare ikke at det er riktig for meg. Og jeg syntes vi lever i en veldig usikker verden. Ikke bare på grunn av corona, men det fantes ekstremt mange ustabile mennesker her på jorden før pandemien inntraff også. 
Føler at verden bare blir mer og mer kynisk og jeg syntes at barn er små uskyldige engler som ikke fortjener å vokse opp i et helvete. 
Jeg hadde kommet til å blitt verdens mest bekymringsfulle og engstelige mor. Fordi jeg hadde hatt enormt mye kjærlighet å gi til et barn. Men jeg hadde vært helt nervevrak. Så all ære til dere som er foreldre. Det er ekstremt vakkert å se på forholdet mellom barn og foreldre. Dere gjør en helt fabelaktig innsats og det er meget beundringsverdig❤️

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man ikke ønske seg barn? Når man først har fått barn vet man hva meningen med livet er :)

Og det er å ha barn ellers gir man selv ikke noe mening i denne verden, du kan feste, reise osv osv.. Men man vet ikke hva kjærlighet og lykke er før man har fått barn for det er den virkelige kjærligheten 😁👌 

Anonymkode: 3c7fb...dec

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal være ærlig og fortelle at jeg ikke ønsker barn fordi jeg ikke tror jeg hadde fiksa alt det ansvaret. For mye pes. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lyst, de er altfor tidkrevende, jeg eier ikke omsorgsinnstinkt. 

Anonymkode: 00ce4...ccf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal man ikke ønske seg barn? Når man først har fått barn vet man hva meningen med livet er :)

Og det er å ha barn ellers gir man selv ikke noe mening i denne verden, du kan feste, reise osv osv.. Men man vet ikke hva kjærlighet og lykke er før man har fått barn for det er den virkelige kjærligheten 😁👌 

Helt greit at det er meningen med livet for deg. Men det er ikke det for alle. Og det burde være like mye akseptert om man ikke ønsker seg barn som hvis man ønsker seg barn. Begge deler er helt greit. Vi må få velge det som passer best i livene våre. Du velger for deg og andre velger hva de ønsker. Tror de aller fleste ønsker seg barn, så det er ingen fare at noen ikke ønsker seg det. 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Har ikke lyst. Og hadde ikke orket det ansvaret som det faktisk er å oppdra et sunt, trygt og godt menneske. Det er ikke bare bare å få et barn. Du er ansvarlig for hvordan du former det. Du skal sette hele ditt vesen til side. Du skal leve for et annet menneske. Ja, jeg er egoistisk. Vi lever bare en gang. Jeg vil nyte livet - ikke stresse over alt jeg går glipp av, sutre over for lite tid/for mye tid ved en eventuell separasjon. Høre på mas hver dag. Alltid noen som henger i armene dine. Aldri alenetid.

Og ikke minst hvilket klima avtrykk det medbringer. Om jeg skulle fått barn nå - så tror jeg mine fremtidige barnebarn lever i en helt annen verden enn den vi kjenner i dag. Det kommer til å bli tøft for dem. Det er så mange som absolutt ikke skulle hatt barn. Det ser man nå - vi kan ikke stenge skolene fordi det finnes en haug av barn som er altfor sårbare. De kan faktisk ikke være en hel dag hos sine foreldre - det som skal være selve tryggheten i livet er marerittet deres - og dette kommer de til å bære med seg som voksne resten av livet. 

Og til den anonymebrukeren som skriver "man vet ikke hva som er virkelig kjærlighet før man har fått barn" er bullshit. Er du klar over hvor mange foreldreløs barn det er i verden? Hvor mange barn som blir utsatt for psykisk og fysisk mishandling? Der er det ikke mye kjærlighet. Det finnes ingen målestokk for kjærlighet. Vi har alle forskjellig type følelser og definisjoner av følelser. Kan hende jeg er like glad i barnet til en venninne som du er i ditt barn. Det kan man ikke måle. 

Endret av CorvusCorax
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er du ute med anti-barn propagandaen din igjen 😂😂?? Hva slags agenda har du egentlig?

Anonymkode: 0e761...2df

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke videreføre alle genene mine. Og er stygg!

Anonymkode: 79d76...500

• Liker 3
Skrevet

Jeg eier ikke omsorgsinstinkt og har aldri ønsket meg barn pga ansvaret det medfører, pluss at jeg genuint ikke liker småbarn. Når de kommer opp i skolealder har jeg mer sans for dem, men man må jo komme seg gjennom de 6-7 årene før det...

Jeg overlater det til dem som faktisk ønsker seg barn ;)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har bare ikke lyst på. På samme måte som jeg ikke har lyst på fjellhytte eller en hest.

Anonymkode: dbe39...730

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor skal man ikke ønske seg hest? Når man først har fått hest vet man hva meningen med livet er :)

Og det er å ha hest ellers gir man selv ikke noe mening i denne verden, du kan feste, reise osv osv.. Men man vet ikke hva kjærlighet og lykke er før man har fått hest for det er den virkelige kjærligheten 😁👌 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Aldri livet.

Er så lei av venninner som gnåler om barna sine heletiden, så nå har jeg kun ei venninne med barn. Noen klarer aldri stoppe barnegnålet.

Altfor mye tid og penger, så ville aldri kastet bort livet mitt på barn. Det mest egoistiske valget man tar.

Anonymkode: a1b58...549

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dummeste jeg har lest.

Anonymkode: a1b58...549

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal man ikke ønske seg hest? Når man først har fått hest vet man hva meningen med livet er :)

Og det er å ha hest ellers gir man selv ikke noe mening i denne verden, du kan feste, reise osv osv.. Men man vet ikke hva kjærlighet og lykke er før man har fått hest for det er den virkelige kjærligheten 😁👌 

Enig! Lykken er en hest eller fem!🤗 Orker ikke barn, kjekkere med egentid.

• Liker 7
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Foreldre angrer ikke på at de har fått barn, selvfølgelig.

men det er også en del foreldre som har gjort sitt aller beste og opplever at barna bryter all kontakt og snur ryggen til foreldrene når de forlater redet.   Men det kan man selvfølgelig ikke vite på det tidspunkt man får barn. Man kan heller ikke tvinge kjærlighet på noen.

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker ikke barn, liker ikke barn, klarer ikke forholde meg til barn, barn irriterer meg. 

Ønsker å sove så lenge jeg vil, ønsker å gjøre det jeg selv vil, ønsker å nyte livet, ønsker å drikke alkohol om kveldene, ønsker å gå tur om senkveldene og om natta i midnattsol og nordlys... ønsker ikke omsorg for andre mennesker, ønsker ikke ansvaret, ønsker ikke bekymringene, ønsker ikke motstanden, ønsker ikke de økonomiske utgiftene rundt dette, ønsker ikke å plutselig ende opp med barnebidrag og alenepappastempel, og ønsker ikke bråk, støy, mas, trassighet, hyling, gauling og energi rundt meg hele døgnet. 

Så får dem som vil gjøre det motsatte av meg her bare gjøre det for min del. Bryr meg ikke, så fremt dem ikke krever noe av meg på veien. 

Anonymkode: 9e5b9...c17

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...