Gå til innhold

Hva synes dere om denne herregenseren?


Knirke

Anbefalte innlegg

Jeg skal strikke en genser til mannen, og han ville ha denne fra kolleksjonen til Turistforeningen. Meeeeen, jeg vet ikke helt... Ser den ikke veldig 90-talls ut? Han er ikke spesielt bredskuldret, så jeg er redd den kommer til å se slaskete ut. Hva mener dere?

dnt_9-2.jpg

Kilde: Sandnes Garn

Alternativet er denne:

dnt_7-1.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker nr 1. Nydelige farger på den også. Men nå var jeg ung på 80 tallet da. Kanskje det har noe å si :fnise:

Hvor gammel er mannen din da?

Anonymkode: e85e8...dd2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste genseren er finest. La han få den genseren som han ønsker seg :kghjerte:

Anonymkode: d16e9...85d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste er veldig fin. Den andre er ok, men litt kjedelig, synes jeg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte den øverste beste. Om det er fargene du ikke liker, så hadde den vært nydelig i grå toner, hvit og svart. Eller blå toner 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er redd for at han vil bli smalskuldret i den første modellen, kan du velge å strikke den med isydde ermer i stedet for raglan. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Den øverste var nydelig (kunne hatt noe lignende selv)

Den den nederst var helt nøytral. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker begge, og litt av poenget hvis du skal strikke noe han ønsker seg er vel at han får velge helt selv 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (6 timer siden):

Jeg skal strikke en genser til mannen, og han ville ha denne fra kolleksjonen til Turistforeningen. Meeeeen, jeg vet ikke helt... Ser den ikke veldig 90-talls ut? Han er ikke spesielt bredskuldret, så jeg er redd den kommer til å se slaskete ut. Hva mener dere?

dnt_9-2.jpg

Kilde: Sandnes Garn

Alternativet er denne:

dnt_7-1.jpg

 

Jeg likte begge genserne. Usikker på hvem som var finest men den grønne var vel hakket mer spennende? Den grå så ikke så «kompakt» ut som den grønne da

Anonymkode: 6adca...897

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den grønne ser litt stor ut til modellen, men det kan du jo passe på å unngå til din mann. Ermene ser litt for vide ut. 
Det er flere lignende gensere i strikkeland nå, tenker da på Zippersweater man og Urban polargenser herre (dog med isatte ermer). Så synes ikke denne fra turistforeningen er umoderne 😊

Endret av Lubbetutt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordelen med at du strikker til ham er jo at han kan prøve underveis slik at du kan tilpasse den til han.

Anonymkode: e3a74...31a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har flertallet talt, og det blir den grønne genseren!😅😉

(Og jo, når jeg skal bruke mange titalls timer på å strikke noe, da skal jeg ha et ord med i laget på hvilken genser han velger. Jeg er ikke en gratisjobbende strikkemaskin)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, Chiubi said:

Hvis du er redd for at han vil bli smalskuldret i den første modellen, kan du velge å strikke den med isydde ermer i stedet for raglan. 

Helt enig! Raglan (og rundfelling) danner en smalnende silhouett. Er vedkommede allerede bredskuldret (typisk V-form - smal midje, brede skuldre) så fungerer raglan og rundfelling helt greit. Er vedkommende derimot smalskuldret, er isatte ermer et bedre alternativ siden linjene går strakt opp og litt utover. 
---
Personlig synes jeg fotomodellen er for liten for genseren. Etter å ha tatt de nødvendige målene og gjort justeringene, ville jeg ha strikket noe mer kroppsnært. Hvis man er redd for at det skal bli for trangt under armene, så kan man strikke kiler (ofte brukt i Guernsey-gensere).

Siden jeg heller ikke er begeistret for glidelås i ullplagg, ville jeg ha byttet ut glidelåspartiet med enten sjalkrage, knappekrage, eller sidekrage med knepping som her

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har alt bestemt deg - men strengt tatt så burde det få være hans bestemmelse, selv om det gjør deg til ‘strikkemaskin’ ;) 

Bedre med en genser han virkelig har lyst på og kommer til å bruke vel?

Dessuten, et tilleggsmoment, den øverste genseren er mer funksjonell og anvendelig. Høy hals med glidelås gir større variasjonsmuligheter. Den nederste genseren må hele av om det blir litt varmt. Dessuten ser den nederste tykkere ut? Mulig øynene lurer meg litt, men er den tykkere så gir det også mindre bruksmuligheter.

Anonymkode: 74545...91b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du har alt bestemt deg - men strengt tatt så burde det få være hans bestemmelse, selv om det gjør deg til ‘strikkemaskin’ ;) 

Bedre med en genser han virkelig har lyst på og kommer til å bruke vel?

Dessuten, et tilleggsmoment, den øverste genseren er mer funksjonell og anvendelig. Høy hals med glidelås gir større variasjonsmuligheter. Den nederste genseren må hele av om det blir litt varmt. Dessuten ser den nederste tykkere ut? Mulig øynene lurer meg litt, men er den tykkere så gir det også mindre bruksmuligheter.

Anonymkode: 74545...91b

Når jeg strikker for andre, strikke jeg den genseren de ønsker seg og ikke den jeg tror de vil passe i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Honey Dew said:

Når jeg strikker for andre, strikke jeg den genseren de ønsker seg og ikke den jeg tror de vil passe i.

Mulig vi har litt gammeldagse kjønnsroller i heimen, men jeg velger altså klærne til min samboer. Det er jo jeg som skal bli sett sammen med ham...😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...