Gå til innhold

Hevelse etter fettsuging

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På tirsdag tok jeg fettsuging av mage og flanker. Pimpa smertestillende siden da, men i dag begynte det å være enda mer hovent, og litt mer vondt, spesielt mellom hofter og ribben😩 

noen som vet om dette er vanlig? Hvor hovent det skal være og hvor vondt på dag 4?😄 

Anonymkode: 80843...d54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

På tirsdag tok jeg fettsuging av mage og flanker. Pimpa smertestillende siden da, men i dag begynte det å være enda mer hovent, og litt mer vondt, spesielt mellom hofter og ribben😩 

noen som vet om dette er vanlig? Hvor hovent det skal være og hvor vondt på dag 4?😄 

Det vil være mest hevelse i de behandlede områdene 2-3 døgn etter operasjonen. Etter 2-3 uker vil mye av hevelsen være borte. Blåmerker kan forekomme og følelsen av å være støl i de behandlede områdene er også vanlig etter operasjonen.

https://www.volvat-tromso.no/behandlinger/plastisk-kirurgi/fettsuging/etter-operasjon

Anonymkode: 5eecd...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke personlig erfaring med akkurat fettsuging. Men det er helt normalt med en del hevelse. Så lenge du ikke får høy feber er det nok bare en normal reaksjon på den harde behandlingen kroppen har fått. Følg med sårene når du skifter på de. Og de også ser normale ut, har du ikke noe å bekymre deg på nåværende tidspunkt. 

Anonymkode: c2fe1...853

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ettersom det gjør MER vondt nå, ville jeg tatt kontakt med lege.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forferdelighetens pris. 🤣

Anonymkode: 10d20...934

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Fikk du ikke et informasjons-skriv med deg hjem?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Forferdelighetens pris. 🤣

Anonymkode: 10d20...934

Forferdelighetens? Mener du forfengelighetens? I såfall kan jeg opplyse deg om at fettsuging ikke alltid har med forfengelighet å gjøre. Det gjøres også for å hindre for eksempel smerter og bevegelsesvansker hos enkelte pasientgrupper. 

Anonymkode: 13c88...acc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men har du ikke på kompresjonsplagg? Det er jo nettopp for å motvirke hevelse og smerter. Blir det for ikke får du kontakte legevakta. 

Anonymkode: ce124...68b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

fikk skriv med hjem, og bruker kompresjonsbody!  Var bare nysgjerrig på andre sine erfaringer 🥶 så er jeg alltid sånn som beskymrer meg mye hehe. Bedre i dag, bare trodde det skulle være mindre vondt 

Kompresjonsbodyen gjør ting mer behagelig heldigvis. Huden er nummen, og føles ikke som min egen🥶 

hadde gode medisinske grunner til å gjøre dette. Er normal vektig og frisk ellers! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts her. 

fikk skriv med hjem, og bruker kompresjonsbody!  Var bare nysgjerrig på andre sine erfaringer 🥶 så er jeg alltid sånn som beskymrer meg mye hehe. Bedre i dag, bare trodde det skulle være mindre vondt 

Kompresjonsbodyen gjør ting mer behagelig heldigvis. Huden er nummen, og føles ikke som min egen🥶 

hadde gode medisinske grunner til å gjøre dette. Er normal vektig og frisk ellers! 

Kan jeg spørre hvor du gjorde det/pris osv?

Vurderer det selv etterhvert, men synes det virker så risikabelt 🙈 Eller....ikke egentlig, men du skjønner :) 

Anonymkode: 57fea...781

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kan jeg spørre hvor du gjorde det/pris osv?

Vurderer det selv etterhvert, men synes det virker så risikabelt 🙈 Eller....ikke egentlig, men du skjønner :) 

Anonymkode: 57fea...781

Anker plastikkkirurgi i Oslo. En klinikk som drives av noen flotte damer! Beata er helt ærlig og veldig forståelsesfull, anbefaler disse 😁 

Jeg trodde feks at jeg måtte ha bukplastikk pluss fettsuging for å Fikse problemet mitt, og hos Fornebu klinikken så anbefalte de meg det. Så kom jeg til Beata, og hun sa at det var tull og tøys, de ville nok bare tjene penger på meg, og at hun selv elsker å gjøre bukplastikk, men hos meg holdt det langt med fettsuging! Og en bukplastikk ville ligget på 80.000.- med fettsuging, også ville kompresjonsplagg og medisiner kommet i tilegg.. 

så hun er ærlig. Ønsker å gjøre jobben sin, og er ikke kun ute etter penger!

betalte 38,000.- men 1700.- for kompresjonsbody, og 1700.- til fordi den jeg kjøpte ble for liten etter operasjonen. Medisinene du skal kjøpe koster også rundt 500.- 

jeg var kjempe nervøs selv, men fettsuging er ikke så risikabelt som mye annet. Jeg har feks kun 2 snitt i huden. Hehe 

også kommer man seg fort på bena igjen

• Liker 1
  • 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dag 3 fettsuging her. Smerten er nesten borte men hevelsen er like ille. Hva gjør jeg galt 

Anonymkode: 42ea3...3bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...