AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Del Skrevet 14. mars 2021 Liker noen Oleanna? Anonymkode: 73789...705 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princeofithilien Skrevet 14. mars 2021 #2 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Liker noen Oleanna? Anonymkode: 73789...705 Oleanna er jo navnet på den norske "kolonien" Ole Bull opprettet i Amerika på 1800-tallet, og er vel ikke egentlig et navn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Del Skrevet 14. mars 2021 Nei altfor spesielt.. Sorry.. Anonymkode: f0e43...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Del Skrevet 14. mars 2021 Jeg synes det er fint! Kan fint brukes. Har hørt om en Lilly Oleanna som visst brukte begge navn hele tiden. Synes det hørtes langt og tungt ut. Men fint navn. Anonymkode: 893e0...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Del Skrevet 14. mars 2021 Ole Anna? Er det navn på en noe kjønnsforvirret person? Anonymkode: e8847...38c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 14. mars 2021 #6 Del Skrevet 14. mars 2021 (endret) Jeg synes Oleanna er er pent navn Det minner dog litt om Oleana-klær https://oleana.no/kategori/dame/ Endret 14. mars 2021 av skruf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. mars 2021 #7 Del Skrevet 14. mars 2021 Miner meg om den klappe leken, som vi hadde på 80-tallet. Husker ikke regla nå men, var et lignende ord der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superplomme Skrevet 14. mars 2021 #8 Del Skrevet 14. mars 2021 Just now, Catalina Culès said: Miner meg om den klappe leken, som vi hadde på 80-tallet. Husker ikke regla nå men, var et lignende ord der. Kanskje du tenker på Anneliane? 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. mars 2021 #9 Del Skrevet 14. mars 2021 superplomme skrev (2 minutter siden): Kanskje du tenker på Anneliane? 🙂 Ja, det var det. Husket vist litt feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Del Skrevet 14. mars 2021 Høres ut som en transperson, «jeg heter Ole Anna»😂 Olianne er finere. Anonymkode: dc0fc...6d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tun Skrevet 14. mars 2021 #11 Del Skrevet 14. mars 2021 Oleana eller Oleanna. Oleana var en norsk nybyggerkoloni i USA, Pennsylvania, Potter County, sørøst for byen Coudersport. Kolonien ble grunnlagt i 1852 av Ole Bull. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Oleana_(USA) «Oleana» er en harselerende sang diktet av Ditmar Meidell i 1853 om Ole Bulls feilslåtte forsøk på å grunnlegge en norsk koloni i Pennsylvania: I Oleana der er det godt at være, i Norge vil jeg inte Slavelænken bære! Ole-Ole-Ole oh! Oleana! Ole-Ole-Ole oh! Oleana! I Oleana der faar jeg Jord for Intet, af Jorden voxer Kornet, — og det gaar gesvint det. Aa Kornet det tærsker sig selv oppaa Laaven, imens ligger jeg aa hviler mig i Koven. Hej Markedsgang! Poteterne skulde Du se, Du. Der brændes mindst en Pot af hvereneste en Du. Ja Bayerøl saa godt, som han Ytteborg kan brygge, det risler i Bækkene til Fattigmandens Hygge. Aa Laxene dem springer saa lystig i Bække, dem hopper selv i Gry den aa roper: dem ska' dække! Åa brunstegte Griser de løber om saa flinke åa forespør sig høfligt, om Nogen vil ha' Skinke. Aa Kjørene dem melker aa kjærner aa yster liksaa naturlig som Else, mi Syster. Åa Storstuten sjelve staar inte og hænger, han banker sine Kalve, fordi de gaar og slænger. Aa Kalvene de slagter sig hurtig og flåar sig aa stejker sig fortere end man tar en Taar sig! Aa Høna værper Æg saa svære som Stabur, mens Hanen angir Tiden som et ottedags Slaguhr. Fra Skyerne det regner med Kolerakaker. Aa Gubevare Dere vel for dejlige Saker! Aa Sola hu skinner saa trufast hele Natta saa atte man kan se i Mørke liksom Katta! Aa Maanen hver Aften er fuld — det er sikkert. Jeg ligger just aa ser paa'n med Flaska tel Kjikkert. Ja to Daler Dagen det faar Du for at svire, aa er Du rektig doven, saa kanske Du faar fire. Åa Kjærringa og Unger dem falder paa Kommynen. Betaler dem ikke, såa faar dem paa Trynen! Kronarbejde findes ej — nej det var saa ligt da! jeg såd nok ikke ellersen saa frisk her aa digta. Vi gaar i Fløjelsklæder besat med Sølverknapper, Aa ryker af Merskum, som Kjærringa stapper. Aa Kjærringa maa brase aa styre aa stelle — aa blir hu sint, saa banker hu sig sjelv — skal jeg fortælle. Aa Fiolin det speller vi Allesammen — hejsan! Aa Danser en Polskdans, aa den er'nte lejsan. Ja rejs til Oleana, saa skal Du vel leve, den fattigste Stymper herover er Greve! I Oleana langt heller vil jeg være, end længer i Norg min Slavelænke bære! Ole-Ole-Ole oh! Oleana! Ole-Ole-Ole oh! Oleana! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #12 Del Skrevet 14. mars 2021 Kjenner ei Oleah, tenker Oleanna går like greit som det Anonymkode: be114...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #13 Del Skrevet 14. mars 2021 Synes dere Oleana er finere enn Oleanna? Anonymkode: 73789...705 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #14 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Liker noen Oleanna? Anonymkode: 73789...705 Ja, har noe fint ulltøy. Anonymkode: afe1b...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Del Skrevet 14. mars 2021 Hvorfor ikke Olenna? Anonymkode: 7bf39...8e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #16 Del Skrevet 14. mars 2021 Ulltøyet heter Oleana. Ikke Oleanna. Så da liker dere Oleanna bedre siden det ikke er noe ulltøy?😁 Anonymkode: 73789...705 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #17 Del Skrevet 15. mars 2021 Liker dere Oleanna eller Oleana best? Det er ett norsk navn. Anonymkode: 73789...705 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #18 Del Skrevet 15. mars 2021 Kjenner en Olianne. Synes det er veldig fint. Anonymkode: 25c56...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #19 Del Skrevet 16. mars 2021 Kjenner ei som har Oleanna som navn nummer to. Funker det:) Anonymkode: 5a85f...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 16. mars 2021 #20 Del Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 1.22): Liker noen Oleanna? Anonymkode: 73789...705 Ja det er navne på en hoppe som fikk flere gode hester, ei kanon avlshoppe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå