Gå til innhold

Jeg og min mann er utspekulerte snyltere??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått høre noe som gjorde meg litt forbanna. 

Litt om oss vi jobber begge kun 50% hver, og tjener nesten 400 000 tilsammen. 

Etter skatt har vi 312 000 utbetalt ca

Nesten 26 000 I mnd.. 

Vi har 0 huslån og Eier et godt nok hus til ca 5.M ( vi har fått 3 I arv og betalt 2 ned selv på lån før vi fikk barn) 

Vi har 2 små tvillinger på nesten 3 år  som begge går i barnehagen, og vi har rett på redusert foreldre betaling pga lav inntekt, så bhg koster nesten ingenting. 

Så er mitt spørsmål vi deler ikke om våres private økonomi til folk/venner, men nå er det en i gjengen som har vært å snokt, har sjekket skattelistene for de siste 3 årene og konkluderer nå med at vi snylter staten? Altså hvordan kan dette stemme? Vi betaler skatt av det vi jobber og vi har ikke noe lån så hvorfor skal vi gidde å jobbe 100 % hver vi har 2 tvillinger og de krever nok og ønsker å ha ekstra overskudd til barna (siden vi har mulighet til det) det er selfølgelig ikke fastsatt at vi må jobbe sånn resten av livet men akkurat nå og de siste 2 årene har det passet oss veldig bra og kunne være privilegerte med denne muligheten. 

Hva tenker du??  Er vi snyltere som vi har blitt kalt og isåfall lurer jeg på hvorfor mener du det? 

Anonymkode: 16d18...15a

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

NEI dere er selvfølgelig ikke det. 

Anonymkode: 08055...527

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er dere ikke. Heldige som er i den situasjonen at dere kan velge, men langt i fra snyltere. Og 26 000 utbetalt er uansett ikke all verden, så dere er nok flinke med økonomien i tillegg. 

Anonymkode: 6a7a1...d30

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er dere ikke. Heldige som er i den situasjonen at dere kan velge, men langt i fra snyltere. Og 26 000 utbetalt er uansett ikke all verden, så dere er nok flinke med økonomien i tillegg. 

Anonymkode: 6a7a1...d30

Tusen takk dette var hyggelig skrevet, vi er blitt kalt for bortskjemte mennesker siden vi fikk arv men vi har da virkelig  stått på å jobbet hardt også,

betalte ned hus lån vi hadde  ved å pusset selv opp renoverings leiligheter og solgte med gevinst slik at vi kunne betale ned kjapt på lånet vi hadde, og leide ut leiligheten mens vi studerte i utlandet i et par år og det hjalp også godt på. 

26 000 er nok egentlig vi bruker

ca 12 000 på mat og betaler 8000 på alt av regninger fra mobil til trening forsikringer strøm ja alt etc i mnd og har fremdeles 6 igjen til klær/spare ferie etc 

• Liker 9
Skrevet

På ingen måte. Skulle nesten tro at folk som sier slikt er misunnelige, men det har de da heller ingen grunn til. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
bluedot skrev (Akkurat nå):

På ingen måte. Skulle nesten tro at folk som sier slikt er misunnelige, men det har de da heller ingen grunn til. 

Ja jeg forstår det bare ikke vedkommende som har "undersøkt" litt som han så pent kallte det, tjener 1 million og kona er hjemmeværende og de har god råd så jeg forstår ikke hva og hvorfor han gnåler over oss, det var veldig ubehagelig vi var på skogstur med barna en vennegjeng på 5 par da avhøret begynte. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

dere er vel ikke trygdesnyltere?😠

Anonymkode: e7a75...df9

AnonymBruker
Skrevet

dere er vel ikke trygdesnyltere?😠

Absolutt ikke vi har aldri mottatt noe form for sosial hjelp trygd ingenting, det eneste vi mottok var foreldrepenger da vi hadde foreldre perm iforbindelse med at barna våres ble født. 

Vi jobber begge som systemutvikler (software) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Absolutt ikke vi har aldri mottatt noe form for sosial hjelp trygd ingenting, det eneste vi mottok var foreldrepenger da vi hadde foreldre perm iforbindelse med at barna våres ble født. 

ok bra, da kan jeg ikke se at dere gjør noe galt👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det eneste jeg reagerer på er at som dere sier ikke gidder å jobbe mere enn 50% , og derfor får redusert barnageregning .

Hadde dere vært uføre og jobbet 50% så hadde jeg vært med, men dere har frivillig redusert stillingsprosent pga dere har råd til å være hjemme 50% . 
Det er å misbruke retten til billigere barnehage. Har du råd til å være hjemme på deltid , så har du råd til å betale fullt ut. 
Denne ordningen er vel tiltenkt de som ikke har større inntekt pga dårlig helse , aleneforsørgere og arbeidsledige ? 

Anonymkode: 22a52...fdd

Veldig enig.

Anonymkode: 2694a...27d

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dere er snyltere. Dere kan jobbe 100% begge to, men gidder bare ikke. Jeg mener at redusert pris i barnehagen bør være forbeholdt de som tjener under grensa til tross for 100% jobb. Jeg tar det som en selvfølge at når dere ikke gidder å jobbe fulltid, har dere heller ikke barna fulltid i barnehagen? 

Anonymkode: 1c6ec...acd

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Ingen ville vel sagt det hvis en av dere jobbet fullt og den andre gikk hjemme. Mengden jobb er den samme, så hva er forskjellen?

Anonymkode: fb7b3...32a

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Nja. Dere velger å jobbe lite og får redusert foreldrebetaling i barnehagen på grunn av, selvvalgt, lav inntekt. Forstår ikke at folk har samvittighet til å utnytte systemet på den måten. 
Jobb mer og betal regningene deres selv! 

Anonymkode: 53108...a9a

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Synes ikke det høres ut som noe snylting, og dere har vel ikke barna 100% i barnehagen når dere jobber 50%, så til og med der bruker dere fellesskapets ressurser mindre enn de fleste.

Men jeg synes dere er veldig lavt lønnet til jobben du skriver dere gjør, markedet i dag skriker etter oss, og det gir gode vilkår for lønnsforhandlinger. Dere burde kunne tjene fort minst 100k mer i året til sammen, og sannsynlig rimelig mye mer enn det og. Selv jobber jeg med det samme, i det offentlige, og tjener vesentlig mer.

Anonymkode: 0b0ac...8db

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nja. Dere velger å jobbe lite og får redusert foreldrebetaling i barnehagen på grunn av, selvvalgt, lav inntekt. Forstår ikke at folk har samvittighet til å utnytte systemet på den måten. 
Jobb mer og betal regningene deres selv! 

Livet er mer enn jobb. Det finnes langt større utgiftsposter på velferdsregninga, støtteordninger som ikke er behovsprøvd og dermed sitter mange velstående med penger fra staten. Barnetrygd til en som tjener 650k for eks, helt hull i hodet.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Livet er mer enn jobb. Det finnes langt større utgiftsposter på velferdsregninga, støtteordninger som ikke er behovsprøvd og dermed sitter mange velstående med penger fra staten. Barnetrygd til en som tjener 650k for eks, helt hull i hodet.

Livet er mer enn jobb. Enig i det. Men man bør jobbe så mye at lønna strekjee til regningene man har og ikke søke om støtte fra staten fordi mab ikke gidder å jobbe. Om alle skulle gjort det ville felleskassa fort blitt tom 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Livet er mer enn jobb. Enig i det. Men man bør jobbe så mye at lønna strekjee til regningene man har og ikke søke om støtte fra staten fordi mab ikke gidder å jobbe. Om alle skulle gjort det ville felleskassa fort blitt tom 

Joda, enig i at man burde jobbet så man har penger nok, og ikke søke om slike ordninger. Men i andre tråder her ville man blitt rådet til å søke om alt man har rett på, uansett hvor mye penger man måtte tjene.

De har sikkert ikke full barnehageplass siden foreldrene jobber så lite som 50%, så dette er jo ingen stor greie sammenlignet med utrolig mye annet, men enig i prinsippet.

AnonymBruker
Skrevet

Dere er flinke og smarte med penger. Har vært det tidligere og er det nå. Dere snylter ikke, dere gjør ikke noe ulovlig. Andre kan også velge å gjøre det samme. 

I tillegg til at det er "pengesmart" så er det også smart for deres egen helse. Å ha tvillinger er ingen lett jobb, spesielt ikke de første årene. 

Anonymkode: 3b1d8...c48

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...