Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjampo , balsam og såpe hver dag. Skrubb og full shave sjeldnere. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har tørr hud som blir verre om jeg dusjer for mye. Fått beskjed av lege om å ikke dusje hver dag da eksemen min blir verre av det. Dusjer ca. annenhver dag. Vasker håret ca. 2-3 ganger i uka. 

Anonymkode: 95776...123

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er så deilig nå med Korona, ingen kommer nær nok til å kjenne kroppslukt! Så jeg dusjer maks 3 gang i uka nå om vinteren, hårvask 1-2 ganger i uka. Om sommeren blir det mer fordi da går det på eget velvære, at jeg er klam og trenger en vask. Dusjer når jeg skal treffe kjæresten men ellers aldri for andres skyld enn min egen. 

Anonymkode: f06c7...58b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 2.52):

jeg dusja for 9 timer siden, å allerede nå kjenner jeg at jeg begynner og lukte vondt #manneproblemer. dere damer er heldig

Anonymkode: 0759d...cd3

Det er ikke et vanlig manneproblem det. Eksen min lukta aldri selvom han var på 3 dagers fylla uten å pusse tenna engang. Har ikke opplevd så mye lukt fra andre menn heller akkurat. Har jo hatt med meg en del menn hjem fra byen blant annet.. da har man jo dansa og herja i mange timer... aldri vært noe problem med lukt fra dem. 

Kanskje du bør sjekke ut om du har et problem.

Anonymkode: 8828e...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer og vasker håret to ganger i uken om vinteren. I tillegg vasker jeg meg med klut oppe og nede to ganger daglig. Om sommeren er det så varmt her at da er det nødvendig å spyle av seg hver dag, særlig etter en dag på stranden med bading i sjøen. 

Anonymkode: a42ed...37e

• Liker 1
Gjest Råååsa
Skrevet

Dere som bruker såpe når dere dusjer hver dag, jeg lurer på noe ting.

Hvordan gjør dere det? Såper dere inn hver krik og krok på kroppen? 

Hvordan rekker dere alle områdene i såfall? Som ryggen. 

Må dere smøre med lotion etterpå? 

Hvorfor tenker dere at såpe er lurt og bruke hver dag? 

Er det dyrt? Bruker dere mye og hva bruker dere? 

Jeg er bare nysjerrig. Jeg har som sagt ikke brukt såpe siden barneskolen på 80-tallet. Da hadde vi såpestykker med slik snor i😅 og det tålte jeg ikke. Jeg klødde meg sånn at beina og armene mine så ut som banka biff. Jeg var full av sår og ofte blodig. Så min mor, etter å ha snakket med lege, tok fra meg såpa, slutta med skyllemiddel og tok i bruk vaskemidler for allergikere. 

Huden min er myk og fin, selv om jeg er godt over 40 år. Jeg skrubber meg i blant for å få bort død hud. Og særlig om jeg har brukt solkrem. Og selvsagt, om jeg har blitt direkte skitten (klippet plen med bare legger, fått gjørme på meg etter å ha gått i skogen, etc) bruker jeg såpe for underlivet. Det tåler jeg. 

Ikke for å misjonere, men jeg anbefaler faktisk å kutte kroppssåpe. Slik jeg oppfatter det er det helt unødvendig. 

AnonymBruker
Skrevet
Råååsa skrev (7 minutter siden):

Jeg er bare nysjerrig. Jeg har som sagt ikke brukt såpe siden barneskolen på 80-tallet. Da hadde vi såpestykker med slik snor i😅 og det tålte jeg ikke. Jeg klødde meg sånn at beina og armene mine så ut som banka biff. Jeg var full av sår og ofte blodig. Så min mor, etter å ha snakket med lege, tok fra meg såpa, slutta med skyllemiddel og tok i bruk vaskemidler for allergikere. 

Huden min er myk og fin, selv om jeg er godt over 40 år. Jeg skrubber meg i blant for å få bort død hud. Og særlig om jeg har brukt solkrem. Og selvsagt, om jeg har blitt direkte skitten (klippet plen med bare legger, fått gjørme på meg etter å ha gått i skogen, etc) bruker jeg såpe for underlivet. Det tåler jeg. 

Ikke for å misjonere, men jeg anbefaler faktisk å kutte kroppssåpe. Slik jeg oppfatter det er det helt unødvendig. 

De fleste dusjene er raske. Da såper jeg inn hele kroppen, men ikke grundig, ryggen får bare vann med unntak av det som renner ned fra skuldrene. Tar en lengre dusj, eller et bad, innimellom, da bruker jeg vaskesvamp, og ryggbørste. 

Bruker aldri lotion eller krem på kroppen, har aldri hatt tørr hud. 

Føler meg renere med såpe, og det lukter godt. Jeg liker dyrere merker som Aesop, men de er jo også veldig drøye i bruk, så bruker mulig 400 på dusjsåpe annenhver måned. Har egen såpe for underliv, og egen for ansikt, for å unngå parfyrmerte produkter her. 

Anonymkode: f4d0d...2f9

Gjest Råååsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De fleste dusjene er raske. Da såper jeg inn hele kroppen, men ikke grundig, ryggen får bare vann med unntak av det som renner ned fra skuldrene. Tar en lengre dusj, eller et bad, innimellom, da bruker jeg vaskesvamp, og ryggbørste. 

Bruker aldri lotion eller krem på kroppen, har aldri hatt tørr hud. 

Føler meg renere med såpe, og det lukter godt. Jeg liker dyrere merker som Aesop, men de er jo også veldig drøye i bruk, så bruker mulig 400 på dusjsåpe annenhver måned. Har egen såpe for underliv, og egen for ansikt, for å unngå parfyrmerte produkter her. 

Så det er for velvære rett og slett - at det gir en god følelse? Det kan jeg forstå. Takk for svar😊

AnonymBruker
Skrevet
Råååsa skrev (32 minutter siden):

Jeg såper inn der jeg kommer til. 

Må ikke smøre med lotion, men gjør det iblant likevel.

Nei, det er ikke dyrt. Bruker dusjsåpe fra Body Shop for koster litt over kr. 100,- og den holder en stund.

Anonymkode: 6d2bb...671

AnonymBruker
Skrevet
Råååsa skrev (48 minutter siden):

Så det er for velvære rett og slett - at det gir en god følelse? Det kan jeg forstå. Takk for svar😊

Tja, ville nå antatt at det ikke tok lange tiden før det luktet død av armhuler og underliv om jeg ikke brukte såpe. 

Gjest Råååsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja, ville nå antatt at det ikke tok lange tiden før det luktet død av armhuler og underliv om jeg ikke brukte såpe. 

Hvorfor det? Har du penis eller vulva? 

Min vulva blir ikke skitten på en slik måte at jeg må bruke såpe. Og er det ikke anbefalt å bare bruke vann? Jeg personlig foretrekker at penis og vulva lukter kjønn, og ikke Asan. Men folk er forskjellige. 

Jeg bruker deo under armene, etter jeg har vasket med vann. Da lukter jeg blomster og sånt under armene som dere andre, haha 😄 

AnonymBruker
Skrevet
On 3/14/2021 at 1:36 AM, AnonymBruker said:

viste ikke at så mange ikke dusja daglig, hvis jeg ikke dusjer så føler jeg meg helt ekkel, lukter vondt gjør jeg også. men er kanskje annerledes for damer siden dere ikke svetter like mye.

Jovisst svetter vi, men vi lukter ikke så sterkt som menn.

Anonymkode: 673cb...147

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Råååsa skrev (2 timer siden):

Hvorfor det? Har du penis eller vulva? 

Min vulva blir ikke skitten på en slik måte at jeg må bruke såpe. Og er det ikke anbefalt å bare bruke vann? Jeg personlig foretrekker at penis og vulva lukter kjønn, og ikke Asan. Men folk er forskjellige. 

Jeg bruker deo under armene, etter jeg har vasket med vann. Da lukter jeg blomster og sånt under armene som dere andre, haha 😄 

Nå er det primært tarmbakterier og lukt som krever såpe. 

Dette med vann er også misforstått - kjønnsleppene, ja. (akkurat som om man ikke vasker seg inne i munnen med såpe), men området rundt krever såpevask. 

Så lenge jeg vasker med såpe under armer behøver jeg ikke deo, med mindre jeg skal være aktiv gjennom dagen. Tenker det er sunnere med litt såpe som skylles av, enn å stadig ha kjemikalier på huden. 

• Liker 1
Gjest Råååsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette med vann er også misforstått - kjønnsleppene, ja. (akkurat som om man ikke vasker seg inne i munnen med såpe), men området rundt krever såpevask. 

Så lenge jeg vasker med såpe under armer behøver jeg ikke deo, med mindre jeg skal være aktiv gjennom dagen. Tenker det er sunnere med litt såpe som skylles av, enn å stadig ha kjemikalier på huden. 

Lukt er en personlig preferanse. Men tarmbakterier? Jeg er en av de som dusjer etter jeg har hatt avføring. Hvordan får jeg tarmbakterier på musa? Så lenge jeg dusjer med bare vann, og tørker godt etterpå har ikke den tarmbakterier på seg? Det kan godt hende det altså, jeg har bare aldri hørt om det. 

Og jeg vasker også hendene før og etter jeg har urinert. 

Jeg trur jeg må google dette gitt. 

Gjest Råååsa
Skrevet

Jeg har googlet. Det holder med vann på vulva, og såpe må unngås. 

Jeg tror en del av dere er lurt trill rundt av skjønnhetsindustrien med all såpebruken. 

Men takk for svar - jeg lærte litt om hvordan dere tenker. Og jeg vil fortsatt holde det for meg selv at jeg ikke bruker såpe, for å si det sånn 😅

AnonymBruker
Skrevet
Råååsa skrev (3 timer siden):

Jeg har googlet. Det holder med vann på vulva, og såpe må unngås. 

Jeg tror en del av dere er lurt trill rundt av skjønnhetsindustrien med all såpebruken. 

Men takk for svar - jeg lærte litt om hvordan dere tenker. Og jeg vil fortsatt holde det for meg selv at jeg ikke bruker såpe, for å si det sånn 😅

Jeg bruker heller ikke såpe. Men jeg tar den vanlige dusjsåpen inn i rumpesprekken og i lysken. Innimellom kjønnsleppenebbruker jeg kun vann. 

Anonymkode: 8828e...15f

AnonymBruker
Skrevet
Råååsa skrev (På 15.3.2021 den 7.54):

Man blir ikke ren om man bare skyller seg.  Hvis man ikke tåler såpe er det ofte sodium laureth sulfate man ikke tåler og det er mange såper å få kjøpt uten, som f.eks lactacyd. 

Anonymkode: f0822...8a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2021 den 12.39):

Tannkremen din inneholder såpestoff.  Sodium laureth sufate.  Så du vasker munnen din.  Det finnes noen uten som f.eks Zendium. 

Anonymkode: f0822...8a0

AnonymBruker
Skrevet

Vasker meg med såpe i ansiktet, under armene og i rumpa hver gang jeg dusjer, opptil 3 ganger daglig.

Vasker fitta med såpe én gang om dagen, ellers bare med vann.

Vasker håret opptil 3 ganger i uken.

Bruker ikke skrubb.

Anonymkode: 714da...40a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 1.36):

viste ikke at så mange ikke dusja daglig, hvis jeg ikke dusjer så føler jeg meg helt ekkel, lukter vondt gjør jeg også. men er kanskje annerledes for damer siden dere ikke svetter like mye.

Hvilken verden lever du i? Det er da vanlig å dusje om morgen samt etter trening (og sex). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...