Gjest change Skrevet 24. august 2005 #1 Skrevet 24. august 2005 Hei hei Det er første gang jeg lager denne kaken,skal ha den med i selskap i ettermiddag,og er derfor avhengig av at den blir vellykket! Det jeg lurer på er om jeg skal ta på pisket krem og sjokoladekrem nå eller om det er best å vente med det til rett før vi skl i selskapet? Håper noen kan svare meg! Change
Thomasine Skrevet 24. august 2005 #2 Skrevet 24. august 2005 Om selskapet er i dag er det vel bare å ta på kremen! Godt at det får satt seg litt!! Gled deg - kaka er helt fantastisk farlig god... nam...nam...
Thomasine Skrevet 24. august 2005 #4 Skrevet 24. august 2005 Denn bruker jeg: SNICKERS KAKE 6 eggehviter 5 dl sukker piskes stivt/hvitt 350 gr. peanøtter hakkes grovt/fint, etter ønske 1 pk. Ritz kjeks moses 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Bakepulver og vaniljesukker blandes sammen med peanøtter og ritz kjeks. Eggehvitene og sukkeret vendes forsiktig i. Stekes i langpanne i midten av ovnen på 180 grader i 20-25 minutter. 25 min. maks. Glasur: 2 pl. kokesjokolade lys eller mørk 100 gr. smør/margarin smeltes 6 eggeplommer 100 gr. melis piskes Eggeplommene og melisen vendes inn i sjokoladen og smøret. Det er lurt å vente med å lage glasuren til kaka har blitt kald. Kan da smøres direkte på, og settes til kjøling. Kaka egner seg fint til å fryses, taes fram, for så å fryses igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå