AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Hei! Har blitt så ensom i avstandsforholdet jeg er i og den pågående pandemien gjør det ikke bedre da jeg er student og alt er digitalt og ingen av fritidsaktivitetene jeg var med på, har vært i drift på flere måneder. I tillegg er jeg i karantene nå og det er kjæresten også men vi er i hver sin by. Vi har vært sammen litt over ett år og møttes via en jobb han fikk her jeg bor. Der jobber dem skift annenhver uke og når han er fri annenhver uke er han hjemme med barna sine. Motsatt uke har han bodd hos meg samtidig som han jobber. Jeg sa tidlig at jeg egentlig var ferdig med flytting etter å ha bodd mange steder og kanskje særboere var en grei ordning egentlig, så slapp barna hans å få noen trengende inn på seg. Kjæresten var forsåvidt enig og sa at det ordnet seg nok med tiden. Men han kunne aldri si helt konkret hva han så for seg. Bare utsatte det. Nå har han sluttet i denne jobben og fått en ny jobb med mandag til fredag jobb som er mer fleksibel og kan jobbe fra hvor som helst via pc. Men har følt at med tiden har kontakten ebbet litt ut hver uke han er hjemme med barna. Selv om han har fri de dagene (inntil nå da). Han sier han glemmer å svare eller sovnet tidlig osv. Så vi ringes 1 til 2 ganger i uka og en til to sms per dag. Nå har jeg vært i karantene i 5 dager og han har ikke spurt en gang hvordan det går eller om jeg har fått noen symptomer. Når vi først snakker er det bare seg selv det går i og hvor kjedelig det er for han å være hjemme i karantene der. Men han har jo barna å være med mens jeg sitter helt alene. Sa at jeg hadde pusset litt opp men ham spør ikke hvilket rom det er en gang. Men når vi først er sammen så er han veldig grei og kan bry seg. Men glemmer ofte hva jeg har svart da. Han har begynt å snakke nå om at jeg er så flink med barna hans og så bra at jeg kan kjøre og hente og hjelpe til med lekser så det hadde vært ideelt om jeg hadde bodd sammen med dem. Så klart vil jeg stille opp for barna og bidra, men innerst inne føler jeg at han ser på det som mest en praktisk ordning for hans del. Har merket at han er mer kontaktsøkende om det er noe han må spørre meg om bistand til i forhold til barna eller det nærmer seg at han kommer på besøk hit igjen. Da er jeg liksom bra nok til å kommunisere med. Virker som det er for å få en god tone før vi treffes, nesten. Har tatt opp med han flere ganger at det er synd han ikke bryr seg om å svare på en melding eller spørre hva jeg har gjort en dag. Men han sier unnskyld og at tiden gikk i fra han. Men hvor travelt kan man egentlig ha det.. ser jo han er pålogget på facebook hele tiden. Vi har nok veldig ulikt kjærlighetsspråk. Men han sier han vil vi skal få det til å fungere. Men jeg føler meg så ensom likevel. Hadde hjulpet på om han en gang i skuddåret kunne si at han var glad i meg eller si god natt f.eks. men skjer aldri uten at jeg gjør det først og nå har jeg begynt å gi det opp. Er noen menn bare så lite flink med å bry seg eller passe tiden? Klarer ikke se om han virkelig liker meg eller om han synes det er nyttig med noen å varme seg på og som kan hjelpe til med barna. Vi er i 30 årene om det har noe å si. Anonymkode: ab1b1...270
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Høres ut fra innledninga som at du er generelt ensom på den måten mange er nå under Corona. Det er nok også litt vanskelig å forstå hverandres hverdag når han har barn og du ikke. Han har jo et ansvar du ikke har. Hvorfor blei dere sammen? Hva falt du for ved ham? Anonymkode: afc24...e33
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut fra innledninga som at du er generelt ensom på den måten mange er nå under Corona. Det er nok også litt vanskelig å forstå hverandres hverdag når han har barn og du ikke. Han har jo et ansvar du ikke har. Hvorfor blei dere sammen? Hva falt du for ved ham? Anonymkode: afc24...e33 Ja, jeg tror nok at det har ballet på seg pga corona. De ukene vi ikke er sammen så går tiden så ufattelig sakte. Prøver å henge fingrene i skolearbeid, litt jobb ved siden av, trening utendørs og oppussing. Men det føles fortsatt ensomt. I starten var det bedre for da så vi begge frem til at vi ringte hverandre hver kveld kl 21 og snakket om dagen. Men nå tar han ikke telefonen eller sier han er sovnet. Jeg falt for han fordi han var ansvarsfull både på jobb og privat, ferdig med partylivet, kommer fra landsbygda sånn som meg og har mange like synspunkt. Og at han var kjekk og vi har flere av de samme interessene. Anonymkode: ab1b1...270
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Eneste jeg har å si til dette er at man ikke skal føle seg ensom i et forhold som er riktig for en selv. Mulig du er mest ensom pga corona, men høres ut som forholdet har skylden det og. Jeg var i et avstandsforhold hele høsten 2020, og følte meg aldri ensom i forholdet. Jeg var trygg på personen jeg var sammen med, og følte meg ikke minst sett og hørt. Jeg anbefaler deg å tenke over om du vil fortsette å føle deg slik, og om det å være med han i det hele tatt er bedre enn å være singel. Jeg pleier å tenke slik: Ville jeg sett etter det dette forholdet gir meg hvis jeg hadde vært singel? Er jeg bedre med denne personen i livet mitt, eller uten? Altså beriker personen livet mitt? Anonymkode: 347de...113 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): ...I starten var det bedre for da så vi begge frem til at vi ringte hverandre hver kveld kl 21 og snakket om dagen. Men nå tar han ikke telefonen eller sier han er sovnet. Anonymkode: ab1b1...270 Har du tatt dette opp med ham? Har du forslag til andre måter dere kan holde kontakten på? Anonymkode: afc24...e33
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Eneste jeg har å si til dette er at man ikke skal føle seg ensom i et forhold som er riktig for en selv. Mulig du er mest ensom pga corona, men høres ut som forholdet har skylden det og. Jeg var i et avstandsforhold hele høsten 2020, og følte meg aldri ensom i forholdet. Jeg var trygg på personen jeg var sammen med, og følte meg ikke minst sett og hørt. Jeg anbefaler deg å tenke over om du vil fortsette å føle deg slik, og om det å være med han i det hele tatt er bedre enn å være singel. Jeg pleier å tenke slik: Ville jeg sett etter det dette forholdet gir meg hvis jeg hadde vært singel? Er jeg bedre med denne personen i livet mitt, eller uten? Altså beriker personen livet mitt? Anonymkode: 347de...113 Så bra å høre at deres avstandsforhold fungerte! Spør meg av og til ja om det er verdt det og om det ville vært bedre uten. Da tenker jeg at det hadde kanskje vært likeså greit å begynne på nytt og se etter noen andre. Men får en følelse av at de beste er allerede opptatt og med corona blir det enda vanskeligere å finne noen. Men vet det er feil å tenke sånn. Mens andre ganger tenker jeg ar jeg er veldig heldig i dette forholdet og at vi utfyller hverandre i de gode periodene. Og at det er behagelig å ha blitt så godt kjent med noen. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har du tatt dette opp med ham? Har du forslag til andre måter dere kan holde kontakten på? Anonymkode: afc24...e33 Har tatt det opp mednhan noen ganger ja. Han siet han er dårlig med mobil og snap feks og lett glemmer av å svare. Eller ikke har tid eller sovner. Tidligere ringte vi kl 22 om kveldene men det gikk etterhvert ikke siden han sov da. Så da ble vi enig om konkret å ringes rundt 21. Men han tar sjeldent initiativ til det. Og når jeg ringer så må han legge på fordi barna krangler eller han tar ikke telefon fordi han sovnet på sofaen.. Anonymkode: ab1b1...270
Nymerïa Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): st er sammen så er han veldig grei og kan bry seg. Men glemmer ofte hva jeg har svart da. Han har begynt å snakke nå om at jeg er så flink med barna hans og så bra at jeg kan kjøre og hente og hjelpe til med lekser så det hadde vært ideelt om jeg hadde bodd sammen med dem. Dette hadde jeg reagert på. Det høres ut som om han ser deg som en funksjon for å forenkle hans liv. Det kjennes ikke godt ut i det hele tatt. Noen ganger kjølner bare forhold og renner ut i sanda. Sånt skjer. Ut i fra det du skriver er dere på vei dit. Hvis jeg har rett så sparer du deg for misnøye med å sette strek nå, i stedet for mer skuffelse før det uunngåelige skjer. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): ... når jeg ringer så må han legge på fordi barna krangler... Anonymkode: ab1b1...270 Det kan jo ikke han noe for da. Anonymkode: afc24...e33
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det kan jo ikke han noe for da. Anonymkode: afc24...e33 Neida, så klart ikke. Men leggingen tar ofte to timer og så sovner han på sofaen. Og på dagtid har han ikke tid sier han. Anonymkode: ab1b1...270
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 NymeriaRhoynar skrev (1 time siden): Dette hadde jeg reagert på. Det høres ut som om han ser deg som en funksjon for å forenkle hans liv. Det kjennes ikke godt ut i det hele tatt. Noen ganger kjølner bare forhold og renner ut i sanda. Sånt skjer. Ut i fra det du skriver er dere på vei dit. Hvis jeg har rett så sparer du deg for misnøye med å sette strek nå, i stedet for mer skuffelse før det uunngåelige skjer. Ja. Men samtidig er han nå begynt å snakke om at jeg bør flytte inn til dem. Men jeg sitter med en følelse av at forholdet renner litt ut i sanden ja, som du sier. Han sier liksom en ting men viser det ikke. Anonymkode: ab1b1...270
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 Gå videre uten han Anonymkode: c9b49...baf
Virrevirrevapp Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Neida, så klart ikke. Men leggingen tar ofte to timer og så sovner han på sofaen. Og på dagtid har han ikke tid sier han. Anonymkode: ab1b1...270 Hvis han ikke har særlig mye tid til å være i et forhold med deg er det ei ærlig sak. Men da må du også kunne vurdere om dette gir deg noe. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så bra å høre at deres avstandsforhold fungerte! Spør meg av og til ja om det er verdt det og om det ville vært bedre uten. Da tenker jeg at det hadde kanskje vært likeså greit å begynne på nytt og se etter noen andre. Men får en følelse av at de beste er allerede opptatt og med corona blir det enda vanskeligere å finne noen. Men vet det er feil å tenke sånn. Mens andre ganger tenker jeg ar jeg er veldig heldig i dette forholdet og at vi utfyller hverandre i de gode periodene. Og at det er behagelig å ha blitt så godt kjent med noen. Vel, behagelig er ikke alltid bra. Det å være litt ukomfortabel er nok til tider bare bra for oss. Jeg forstår at du tenker at «alle» de gode mennene er opptatte, men det er ikke realiteten. Ha heller ditt fokus på deg selv. Hva vil du? Hva trenger du? Hvis forholdet ditt ikke gir deg det du ser etter, så høres det ut som singellivet er bedre. Hvis du som singel ikke fokuserer på å finne en mann, så dukker han plutselig opp når du minst venter det. Anonymkode: 347de...113 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 Dette med å huske å si at han er glad i deg, bli bedre til å lytte er absolutt noe du kan ta opp med ham. Ellers skjønner jeg ham godt ift å ikke ha mye kontakt når han har barna. Dagene er travle og går fort med små barn. Høres ut som keggesituasjonen er krevende og at han oppriktig er trøtt om kvelden og enten sovner eller er for sliten til å prate/trenger leggetid. Å ha tid til å sitte litt på Facebook er noe annet enn å melde med kjæresten hvor man må konsentrere seg, gi av seg selv etc. Er selv i et avstandsforhold, men vi har beggd barn. Helt naturlig med både lite sms og tlfkontakt disse ukene. Akkurat det tror jeg du må belage deg på videre så lenge barna er små. Tenker at du gjør riktig i å reflektere over hva du ønsker, er du kjæreste med en med barn vil de alltid komme først. Anonymkode: 4e2cc...efe 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #15 Skrevet 21. mars 2021 Hei igjen! Barna er 7 og 9 år forresten. Nå er det 14 dager siden sist vi møttes. Den siste uken har jeg trappet ned på sms og snap for å se om jeg kanskje er for pågående og se om han kanskje tar litt initiativ. Denne uken har barna vært hos moren. Det eneste vi har hatt av kommunikasjon er at jeg ringte han sist mandag, snakket litt om å møtes til helgen (denne helgen) og han skulle sjekke ut litt om det lot seg gjøre. Siden har jeg ikke hørt noe foruten en snap ca annenhver dag (bilde av en ølboks eller tv) og at han sendte et hjerte på melding. Så igår sendte jeg en melding og bare skrev et hjerte og han svarte at han savnet meg og at han holdt på med oppussing. Så dør liksom kommunikasjonen ut. For meg virker det som han ikke bryr seg så mye lengre. Jeg har liksom mer kontakt med svigersøsteren min som har 5 barn fra 1 år og oppover. Men vet ikke om jeg orker å ta det opp mer og si at det er for lite kommunikasjon der han sier at det skal bli bedre, men det blir jo ikke det. Føler jeg bare er til bry. Når han ikke tar initiativ lengre, selv når han sitter hjemme alene hver ettermiddag og ikke har barna en gang. Kanskje det er noe i det at menn er i forhold fordi det er for mye pes å gjøre det slutt og gå videre. Kjenner i alle fall at denne typen forhold ikke er noe for meg i lengden. Anonymkode: ab1b1...270
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #16 Skrevet 21. mars 2021 Dette høres ikke ut som om dette forholdet har noen fremtid. Man har alltid tid til det man vil. Jeg har brukt "har ikke tid" unnskyldning ovenfor et titalls menn opp igjennom årene, fordi jeg oppriktig har følt jeg ikke har hatt det. Men de gangene jeg har møtt menn som jeg virkelig har falt for, har jeg alltid funnet tid til de. Masse tid. Syns han høres ut som en som bryr seg mest og seg selv og ikke tenker så mye på dine behov. Er du glad i noen er du også interessert i hvordan de har det. At han virker så uinteresert og så sjeldent sier at han er glad i deg er et veldig dårlig tegn så tidlig i forholdet. Jeg hadde følt meg mer alene sammen med en slik mann enn jeg hadde gjort som singel. Når ungene er så store også, har man tid til en telefon eller sms i løpet av ettermiddagen/kvelden. Men du er non desverre ikke i tankene hans. Anonymkode: e01f8...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #17 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 21.3.2021 den 2.29): Dette høres ikke ut som om dette forholdet har noen fremtid. Man har alltid tid til det man vil. Jeg har brukt "har ikke tid" unnskyldning ovenfor et titalls menn opp igjennom årene, fordi jeg oppriktig har følt jeg ikke har hatt det. Men de gangene jeg har møtt menn som jeg virkelig har falt for, har jeg alltid funnet tid til de. Masse tid. Syns han høres ut som en som bryr seg mest og seg selv og ikke tenker så mye på dine behov. Er du glad i noen er du også interessert i hvordan de har det. At han virker så uinteresert og så sjeldent sier at han er glad i deg er et veldig dårlig tegn så tidlig i forholdet. Jeg hadde følt meg mer alene sammen med en slik mann enn jeg hadde gjort som singel. Når ungene er så store også, har man tid til en telefon eller sms i løpet av ettermiddagen/kvelden. Men du er non desverre ikke i tankene hans. Anonymkode: e01f8...2aa Nå har det gått noen uker siden sist vi møttes og han har ikke ringt meg en gang. Han kan sende en snap annenhverdag og svare kort på melding hvis jeg sender først. Vi hadde planlagt i over 2 mnd at vi skulle være sammen i påsken så jeg hadde ordnet meg fri fra deltidsjobben jeg har. Han skulle besøke meg denne gangen. Måtte ringe han forrige uke og høre hva det ble til. Han hadde glemt å sjekke billetter og påsken kom så fort. Jeg sa at jeg orket ikke mer av alle avlysningene og at han ikke prioriterte meg lengre. Han beklaget så mye og ville gjerne vi skulle fortsette så det ordner seg med at han komme på besøk 2 dager likevel. Ellers unnskylder han seg med at han har lite tid og glemmer ting hele tiden (også de ukene han ikke har barna). Han sier jeg bare må kjefte på han, men jeg synes det skulle være unødvendig å passe på andre voksne folks avtaler, sånn egentlig. Han er ellers ganske stresset med jobbytte og hussalg. Jeg prøver å være tålmodig. Klarer ikke helt å se om han bare er veldig sliten eller har sluttet å bry seg.. Anonymkode: ab1b1...270
PM75 Skrevet 30. mars 2021 #18 Skrevet 30. mars 2021 Betyr det at han kommer i påsken? Han høres svært lite interessert ut, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #19 Skrevet 30. mars 2021 PM75 skrev (4 minutter siden): Betyr det at han kommer i påsken? Han høres svært lite interessert ut, dessverre. Ja, han blir her i to dager. Anonymkode: ab1b1...270
PM75 Skrevet 30. mars 2021 #20 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, han blir her i to dager. Anonymkode: ab1b1...270 Håper du får fine dager da. Men hvis han fortsetter å være så lite på, så er det lurt å vurdere hva forholdet gir deg av positivt tilskudd i hverdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå