AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 usikker på hvor tråden burde vært plassert. men jeg føler jeg ikke er i stand til å ha forhold/+barn og karriere. Har i dag enda ikke barn heldigvis. Er så utrolig sliten hver eneste dag og har vondt over alt. For å kunne lykkes med 1 ting i livet, familie eller jobb så trenger jeg å ta et valg. Usikker på hvordan andre her har valgt. Jeg er ikke i stand til å klatre oppover eller holde på dagens jobb hvis jeg skal ha barn. Forhold det får gå som det går ...siden jeg uansett ikke kan kontrollere det. Anonymkode: c2ffc...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Hvis så mange andre greier det, hvorfor skal ikke du greie det? Anonymkode: da19f...4c2 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): ...jeg føler jeg ikke er i stand til å ha forhold/+barn og karriere. Har i dag enda ikke barn heldigvis. Er så utrolig sliten hver eneste dag og har vondt over alt. Anonymkode: c2ffc...2cf Har du en sykdom siden du har vondt overalt? Anonymkode: 7c75f...a18 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis så mange andre greier det, hvorfor skal ikke du greie det? Anonymkode: da19f...4c2 Fordi jeg har gått på veggen og er totalt utslitt og må gå på medisiner for å overleve hverdagen. Legen min har prøvd å sykemelde meg flere ganger. Anonymkode: c2ffc...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du en sykdom siden du har vondt overalt? Anonymkode: 7c75f...a18 Ja, litt usikker....har vært helt ødelagt etter at jeg fikk kyssesyken for 14 år siden. Føler av og til at jeg har ME men fastlegen avkrefter det siden jeg har greid å fullføre master innen normert tid og jobber opp mot 12 timers dager i finansbransjen Men er diagnotisert med kronisk hodepine av nevrologen så hverdagene går til paracet, sovemedisiner og ritalin (har add)+ piller mot depresjon( blir jo deprimert når jeg er så sliten og føler jeg aldri får prestert ordentlig). Blir jo ikke bedre at jeg har kronisk gastritt i tillegg. Må liksom holde ut i et møte når jeg får helt anfall. Anonymkode: c2ffc...2cf 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, litt usikker....har vært helt ødelagt etter at jeg fikk kyssesyken for 14 år siden. Føler av og til at jeg har ME men fastlegen avkrefter det siden jeg har greid å fullføre master innen normert tid og jobber opp mot 12 timers dager i finansbransjen Men er diagnotisert med kronisk hodepine av nevrologen så hverdagene går til paracet, sovemedisiner og ritalin (har add)+ piller mot depresjon( blir jo deprimert når jeg er så sliten og føler jeg aldri får prestert ordentlig). Blir jo ikke bedre at jeg har kronisk gastritt i tillegg. Må liksom holde ut i et møte når jeg får helt anfall. Anonymkode: c2ffc...2cf Kanskje du ikke passer til 12-timersdager? De fleste jobber 7-8 timer max. Du kan uansett ikke jobbe mer enn 8 hvis du skal ha unge i barnehage osv. Jeg har som deg flere kroniske plager, inkludert hodepinesykdom og mageplager. Jeg har også fibromyalgi som gir smerter og fatigue. Men har fått god hjelp til utredning, behandling og til å strukturere dagene mine. Så nå har jeg stor kapasitet. Det funker fordi jeg har stort fokus på hvile og avspenning osv. Jeg har også gått til coach/ psykolog i perioder. Tror det har redda meg fra å bli for nedstemt/deprimert. Jeg bruker også Woeboot-appen. Anonymkode: 7c75f...a18 9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje du ikke passer til 12-timersdager? De fleste jobber 7-8 timer max. Du kan uansett ikke jobbe mer enn 8 hvis du skal ha unge i barnehage osv. Jeg har som deg flere kroniske plager, inkludert hodepinesykdom og mageplager. Jeg har også fibromyalgi som gir smerter og fatigue. Men har fått god hjelp til utredning, behandling og til å strukturere dagene mine. Så nå har jeg stor kapasitet. Det funker fordi jeg har stort fokus på hvile og avspenning osv. Jeg har også gått til coach/ psykolog i perioder. Tror det har redda meg fra å bli for nedstemt/deprimert. Jeg bruker også Woeboot-appen. Anonymkode: 7c75f...a18 Det er vanskelig å kutte ned på arbeidsmengden i min bransje hvis jeg ikke presterer så står lønnen bom fast. Og jeg jobber ikke mer enn mine kollegaer i det hele tatt.... hadde jeg fått være på kontoret kunne det blitt litt mer effektivt og kanskje vært 9-10t istedet. psykolog har jeg gått til selv uten hell. Blir pissed off og får aggresjonsanfall når hun sier jeg bør slutte å jobbe eller sykemeldes en periode. Føler ikke at jeg får hjelp. Jeg vil jo jobbe og komme meg opp og frem. Aller helst vil jeg bare fikse det fysiske problemet mitt. hvor fant du deg en bra coach? I lange ferieperioder er jeg like «sliten». Så jeg vet liksom ikke om jobben er problemet egentlig. Har vært sliten i mer enn 10 år. Her ligger jeg søvnløs siden paracet ikke hjelper mot hodepinen.... Anonymkode: c2ffc...2cf 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vanskelig å kutte ned på arbeidsmengden i min bransje hvis jeg ikke presterer så står lønnen bom fast. Og jeg jobber ikke mer enn mine kollegaer i det hele tatt.... hadde jeg fått være på kontoret kunne det blitt litt mer effektivt og kanskje vært 9-10t istedet. psykolog har jeg gått til selv uten hell. Blir pissed off og får aggresjonsanfall når hun sier jeg bør slutte å jobbe eller sykemeldes en periode. Føler ikke at jeg får hjelp. Jeg vil jo jobbe og komme meg opp og frem. Aller helst vil jeg bare fikse det fysiske problemet mitt. hvor fant du deg en bra coach? I lange ferieperioder er jeg like «sliten». Så jeg vet liksom ikke om jobben er problemet egentlig. Har vært sliten i mer enn 10 år. Her ligger jeg søvnløs siden paracet ikke hjelper mot hodepinen.... Anonymkode: c2ffc...2cf Kanskje du kan bytte bransje eller til en annen del av bransjen. Jeg tok videreutdanning og gjorde dette. Kan muligens gå tilbake til det andre seinere. Det viktigste er å fikse de fysiske problemene. Jeg bytta fastlege flere ganger og undersøkte mye rundt spesialister for å få god nok hjelp. Den ene psykologen fant jeg på noe som het Senter for livsmestring. Der hadde de en del erfaring med livskriser og sykdomsmestring. Nå går jeg til en coach via en av diagnosene mine. Hvis Paracet ikke hjelper mot hodepinen er det andre ting som kan prøves ut. Jeg bruker sprøyter/triptaner mot migrene. Vet det finnes forebyggende behandling mot ulike hodepinesykdommer, i tillegg til anfallsbehandling. Anonymkode: 7c75f...a18 4
Jr.Garcon Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis så mange andre greier det, hvorfor skal ikke du greie det? Anonymkode: da19f...4c2 Er det så mange som greier det da? Har aldri vært færre som gifter seg og har aldri vært flere "mine dine våre barn" familier. Tror du til en viss grad må velge TS. Det hører til sjeldenhetene at man kan få ALT - toppjobb, 4 unger, lykkelig ekteskap osv. Ofrer du alt annet - hvis du faktisk har ønske om familie - for å klatre på karrierestigen, så tja, hver sin lyst, men det høres tragisk og tomt ut. 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 Jr.Garcon skrev (7 timer siden): Er det så mange som greier det da? Har aldri vært færre som gifter seg og har aldri vært flere "mine dine våre barn" familier. Tror du til en viss grad må velge TS. Det hører til sjeldenhetene at man kan få ALT - toppjobb, 4 unger, lykkelig ekteskap osv. Ofrer du alt annet - hvis du faktisk har ønske om familie - for å klatre på karrierestigen, så tja, hver sin lyst, men det høres tragisk og tomt ut. Jeg har ikke alt derfor jeg må vurdere litt situasjonen. Har innsett at jeg greier ikke alt nå. Kommer aldri til å greie mer enn 1 barn om noen i det hele tatt. Anonymkode: c2ffc...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kanskje du kan bytte bransje eller til en annen del av bransjen. Jeg tok videreutdanning og gjorde dette. Kan muligens gå tilbake til det andre seinere. Det viktigste er å fikse de fysiske problemene. Jeg bytta fastlege flere ganger og undersøkte mye rundt spesialister for å få god nok hjelp. Den ene psykologen fant jeg på noe som het Senter for livsmestring. Der hadde de en del erfaring med livskriser og sykdomsmestring. Nå går jeg til en coach via en av diagnosene mine. Hvis Paracet ikke hjelper mot hodepinen er det andre ting som kan prøves ut. Jeg bruker sprøyter/triptaner mot migrene. Vet det finnes forebyggende behandling mot ulike hodepinesykdommer, i tillegg til anfallsbehandling. Anonymkode: 7c75f...a18 Godt tips, tror jeg skal prøve ut tjenesten selv. Må da være mulig å finne en god coach. Jeg har ikke migrene anfall men spenningshodepine/klasehodepine. Tør egentlig ikke ta så mye medisiner. Legen snakket om noe for kroniskhodepine men advarte om bivirkningee ved langtidsbruk pga min alder og ville vente med det. Anonymkode: c2ffc...2cf
Tor P Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 At du er så sliten, har kronisk hodepine, er deprimert og har aggresjonsanfall virker som kroppen og psyken din som prøver å fortelle deg at det bare ikke er sunt for deg å holde på sånn. Kanskje en ide å høre etter? Masse gode råd i tråden her om psykolog, coach, livsmestringssenter du kan sjekke ut. Tro det eller ei men det finnes faktisk mye annet i livet enn jobb, karriere og lønn! Og det gjør deg ikke mindre verdt som person eller livet ditt mindre meningsfylt! Tvert om! Lykke til! 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke migrene anfall men spenningshodepine/klasehodepine. Tør egentlig ikke ta så mye medisiner. Legen snakket om noe for kroniskhodepine men advarte om bivirkningee ved langtidsbruk pga min alder og ville vente med det. Anonymkode: c2ffc...2cf Du kan høre med Hodepine Norge angående hjelp for klasehodepine. Anonymkode: 7c75f...a18
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 Tor P skrev (41 minutter siden): At du er så sliten, har kronisk hodepine, er deprimert og har aggresjonsanfall virker som kroppen og psyken din som prøver å fortelle deg at det bare ikke er sunt for deg å holde på sånn. Kanskje en ide å høre etter? Masse gode råd i tråden her om psykolog, coach, livsmestringssenter du kan sjekke ut. Tro det eller ei men det finnes faktisk mye annet i livet enn jobb, karriere og lønn! Og det gjør deg ikke mindre verdt som person eller livet ditt mindre meningsfylt! Tvert om! Lykke til! Men for å i det heletatt leve må økonomien være på plass. Jeg blir ikke gladere med å kutte ned på utgifter. Jeg er såpass avhengig av jobben min ikke bare pga. lønn. Jobben er faktisk det eneste stedet jeg mestrer og får anerkjennelse. Så det er positivt for meg å jobbe så lenge det ikke blir for mye. Når det gjelder alt annet så er jeg «aldri god nok». Både fordi jeg selv ser det og har blitt fortalt det. Jeg blir så stressa av supermødre som greier alt til enhver tid og lager 5 retters middager. Hele privatlivet mitt er et sirkus. Jeg ville helst hatt en 9-5 jobb med tid til mye trening og en lørdag ute på byen når jeg en sjelden gang ønsker. Det har kollapset helt for meg når jobben ikke lenger er «safe-haven». Det høres helt feil ut men jeg blir utslitt av mannen, familie og til tider venner. Jeg er jo glad i dem og ønsker ikke et liv uten men jeg er bare «aldri god nok». Det er alltid noe mangelfullt. Det er et korps av mennesker som mener jeg bryr meg for lite/gjør for lite eller gjør feil etc.... se på xyz hvis de kan så kan du 🙄 alt fra karrierevalg , valg av venner til valg av menn og at jeg ikke gjør bra nok husarbeid/lage mat. Anonymkode: c2ffc...2cf 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg blir så stressa av supermødre som greier alt til enhver tid og lager 5 retters middager. Anonymkode: c2ffc...2cf De fleste holder ikke på sånn. De har litt støv i krokene og lager en rett til middag som noen dager kanskje er ostesmørbrød. Anonymkode: 7c75f...a18 5
Gjest Råååsa Skrevet 14. mars 2021 #16 Skrevet 14. mars 2021 Det høres ut som du er både kronisk deprimert og kronisk utbrent. Jeg tror du må stikke fingeren i jorda snart før du dreper jeg selv. Og det mener jeg faktisk alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #17 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De fleste holder ikke på sånn. De har litt støv i krokene og lager en rett til middag som noen dager kanskje er ostesmørbrød. Anonymkode: 7c75f...a18 Nja...mem de presterer jo veldig med gjester på besøk. Mine foreldre mener ihvertfall at jeg ikke gjør nok. Mener forsåvidt at jeg og mannen er late. Jeg hadde en tidligere kollega som brukte 2-3t daglig på middag. Vi er ikke fra vesten noen av oss. Maten tar tid. Kjenner jeg blir stresset av 2 varme måltider nå under covid og hjemmekontor. Anonymkode: c2ffc...2cf
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #18 Skrevet 14. mars 2021 Jeg ville ha oppsøkt en psykomotorisk fysioterapeut for oppfølging av hodepinen. Hodepine er ofte utløst av kroppslige spenninger som igjen kan trigges av stress. Dersom du jobber 12- timers dager er det ikke rart at du er sliten og har hodepine. Jeg skjønner at det er viktig for deg med mestring på jobb, samtidig er det sånn at når man ikke ha noe annet meningsfullt i livet så fokuserer man all energi på jobben. Jeg ville sterkt vurdert å byttet jobb eller sett om det var mulig med normal arbeidstid på jobben du har. I tillegg kan det være viktig å jobbe med å senke krav til seg selv. Kyssesyken kan trolig også føre til senvirkninger for noen. Da er det viktig med gode rutiner for søvn,kost, trening etc. Tenker du må se jobb i sammenheng med dette. Anonymkode: c4a4f...66b 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nja...mem de presterer jo veldig med gjester på besøk. Mine foreldre mener ihvertfall at jeg ikke gjør nok. Mener forsåvidt at jeg og mannen er late. Jeg hadde en tidligere kollega som brukte 2-3t daglig på middag. Vi er ikke fra vesten noen av oss. Maten tar tid. Kjenner jeg blir stresset av 2 varme måltider nå under covid og hjemmekontor. Anonymkode: c2ffc...2cf Drit foreldrene dine. Det får bruke 3 timer på middag sjøl om det er så viktig. Hvis dere tjener bra, har dere råd til takeaway de få gangene dere vil ha tid til gjester med små barn. Du bestemmer selv hvor mye tid du vil bruke på matlaging. Anonymkode: 7c75f...a18 2
Lycka Skrevet 14. mars 2021 #20 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nja...mem de presterer jo veldig med gjester på besøk. Mine foreldre mener ihvertfall at jeg ikke gjør nok. Mener forsåvidt at jeg og mannen er late. Jeg hadde en tidligere kollega som brukte 2-3t daglig på middag. Vi er ikke fra vesten noen av oss. Maten tar tid. Kjenner jeg blir stresset av 2 varme måltider nå under covid og hjemmekontor. Anonymkode: c2ffc...2cf Så får de vel bare synes dere er late. Hvem bryr seg? Og hvorfor i alle dager må du lage to varme måltider om dagen? Hva med brødskiver? En salat? Helt vanlige lunsjer det. Hva så om din tidligere kollega brukte timesvis på middag hver dag? Tro meg, det er ikke normen for de fleste. Slutt å sammenlikne deg med andre. Du er bra nok som du er! 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå