Gå til innhold

Holde barn hjemme fra skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en bydel med mye smitte. Det er flere skoler her som er stengt eller har et par hundre elever i karantene.

Det har ikke vært smitte på skolen vår siden ifjor, men nå er det oppdaget ihvertfall ett tilfelle. (Ikke på trinnet til vårt barn).

Nå vurderer vi om vi kanskje bør holde barnet hjemme til etter påske. Men er usikker på om dette er hysterisk eller lurt. Er jo ikke sikkert at det er noe mindre smitte etter påske heller.

Hva tenker dere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gåsungen skrev (12 minutter siden):

Vi bor i en bydel med mye smitte. Det er flere skoler her som er stengt eller har et par hundre elever i karantene.

Det har ikke vært smitte på skolen vår siden ifjor, men nå er det oppdaget ihvertfall ett tilfelle. (Ikke på trinnet til vårt barn).

Nå vurderer vi om vi kanskje bør holde barnet hjemme til etter påske. Men er usikker på om dette er hysterisk eller lurt. Er jo ikke sikkert at det er noe mindre smitte etter påske heller.

Hva tenker dere? 

Hadde jeg hatt muligheten så ja. Men, jeg må på jobb og får da ikke tiden til å strekke til. 

Skrevet

Tar du over opplæringa og sørger for at ungen får den utdanninga han/hun skal ha?

• Liker 2
Skrevet

Hun snakker om til over påske ikke så lenge til det. 

Hadde gladelig gjort det med det smittetrykket vi har her nå. Fikk mld fra kommunelegen i kveld at skolen stenger noen dager for å få en oversikt.

• Liker 5
Skrevet

Dersom noen av barnets nærkontakter er i risikogruppen så er det forståelig, hvis ikke så er det ikke helt nødvendig. På skolen til sønnen vår er det smitte i hvert trinn nå, her har far i huset Diabetes 1 og vil mest sannsynlig ikke tåle viruset like godt som andre. Men, det er lite forståelse for dette på skolen. Så lenge det er gult nivå så må alle som ikke er i karantene på skolen hver dag. 

Skrevet

Det er dette jeg synes bør diskuteres. Mange barn og foreldre kvier seg om smittetrykket er høyt. Mange med svært god grunn. Det bør være fleksibelt for foreldre å ha hjemmeskole i perioder der det er uoversiktlig eller høy smitte. 

Jeg vet helt ærlig ikke hva som er riktig. Det kommer an på barnet vil jeg tro. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er hjemme på dagtid og kan fint sørge for opplæring i et par uker. 

En i husstanden er i risikogruppen, i tillegg har vi et lite barn, så vil helst unngå smitte.

Veldig usikker på hva som er rett og om det er noe forståelse og hente på skolen. Blir uansett vanskelig å skulle holde barnet borte fra kompiser på fritida, men da er de ute og kan holde avstand. 

Flere på trinnet har allerede vært i karantene, (vil tro det er pga eldre søsken på ungdomsskole eller vgs), så er nok bare et spørsmål om tid før det kommer smitte på trinnet eller klassen.

Heller mot å holde barnet hjemme på mandag til vi får snakket med skolen om bekymringene våre.

TS 

• Liker 2
  • Opprett ny...