Gå til innhold

Aerobicsko

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg må kjøpe meg nye aerobicsko. Hva er lurt å kjøpe nå om dagen? Hvordan er prisene? Finnes det noen som er litt billige og bra? Hva bør man tenke på når man kjøper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Rykä har best sko, men de er ikke så veldig billige, fra 1000 og oppover. Du bør tenke på hva slags aerobictrening du skal gå på (mye hopp? step? osv), og i tillegg bør du velge demping etter hvor tung du er. En høy, tung person trenger naturlig nok mer demping enn en liten, lett person, og det er ganske ubehagelige å ende opp med feil sko. Dyrt er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i Oslo eller omegn? Da kan du ta deg en tur til Adidas-shoppen i Prof. Birkelandsvei. Der har de Adidas tøy og sko til halve prisen av det som er i butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på Løplabbet. Der finner de skoen som er passe til deg og din fot. Og ja, kanskje det koster litt penger, men til gjengjeld sparer du føtter, knær, ankler og hofter langt mer med en god sko - god for deg - enn en billig og tilfeldig. Ja, selvsagt kan du ha flaks, men jeg ville aldri tatt sjansen på det. Legg heller mindre penger i t-skjorter og annet treningstøy og mer i sko.

Vi har alle et eller annet som skal tas hensyn til, et kortere ben, en skjev rygg, tidligere vondt i knærne og sånn, så det er ikke tull det.

Når du løper, så treganges vekten din og kastes ned på alle ledd og leddbånd etc, så det er en betydelig belastning du utsetter kropppen din for. Ta hensyn!

Forøvrig har jeg god erfaring med Rykä-sko - dårlig erfaring med Adidas og ender alltid tilbake på Reebok. Men det er ikke skoene, det er meg, og min kropp, mine skavanker og min treningsform og mitt treningsmønster. Det kan være noe helt annet som gjelder for for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Datajente (i.i.)

Jeg kjøpte Rykä-sko. Kjempe bra støtte ved hælen og lufting rundt fremre delen av foten. Men de var så stive! Var liksom ubehavelig når jeg knelte ned. Det mykes vel til etterhvert???

Kjempe bra tråd. Akkuratt den jeg trengte ettersom de gamle skoene røk. Og det var 8-10 år siden jeg handlet den typen sko sist.

MVH,

datajente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at gummi er ferskvare. Det betyr at materialet forringes etterhvert og at ubrukte sko er ikke gode sko etter tre år i skapet. Da er gummien tørr og egenskapene langt på vei borte.

Hvis man brukes slike sko to-tre ganger i uken, bør man også bytte en gang i året.

HVis du føler en sko er for stiv, kanskje du skal ha en annen sko, eller så kan det være vane. I det øyeblikket den slipper taket og blir så mye som du kanskje egentlig vil ha den, er den skoens egenskaper forringet.

Ikke kødd med føttene deres, jenter. Å ta vare på ankler, knær og hofter er verd en tusenlapp eller to i året! Det er i den store sammenhengen for de fleste av oss, ikke den store utgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...