Silva Pluvialis Skrevet 13. mars 2021 #41 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei men da får mor ta abort om hun vet far ikke vil ha barnet så slipper barnet å føle seg uønsket og uelsket Anonymkode: 525ec...890 Nei. Da får far ta ansvar. Det finnes ingen unnskyldninger for fedre som bare stikker av. Finnes knapt noe mer egoistisk. 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #42 Skrevet 13. mars 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Dette handler ikke om far, men om BARNET. Barnet har rett til å kjenne sin far, til å ha samvær med sin far, til å få en god og trygg oppvekst, og til å bli sett og elsket. Å bli forlatt og avvist av sine nærmeste skaper et stort traume hos barnet. En liten digresjon. Du vet at det er mulig med donor for enslige kvinner, dette må jo du være helt imot? Anonymkode: d47e7...a62 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #43 Skrevet 13. mars 2021 Jeg ble gravid for mange år siden med et one night stand. Jeg gikk ikke på prevensjon, han brukte heller ikke noen form for prevensjon. Men han trodde nok jeg gikk på det, de fleste gjør jo det av kvinner. Da jeg ble gravid ønsket han at jeg skulle ta abort, han ønsket virkelig ikke barn og var ung. Jeg klarte ikke ta abort, og ønsket barnet når jeg først hadde det i magen. Jeg valgte at far ikke trengte å betale barnebidrag, ved en privat avtale mellom oss. Jeg ville ikke sette han i gjeld over et barn han ikke ønsket. Jeg har klart meg helt fint uten de pengene,og han ble ikke satt i noen knipe. Jeg er ganske enig med Ts, for mange menn betaler så mye i barnebidrag for barn de ikke ønsket, at de såvidt har råd til mat selv. Jeg valgte barnet mitt, dermed forsørger jeg det også selv. Anonymkode: 9028d...319 4
MattDa Skrevet 13. mars 2021 #44 Skrevet 13. mars 2021 Sett for mye hollywood filmer. Litt annerledes i virkeligheten, da er du ansvarlig for hva pikken din driver med. 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #45 Skrevet 13. mars 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Dette handler ikke om far, men om BARNET. Barnet har rett til å kjenne sin far, til å ha samvær med sin far, til å få en god og trygg oppvekst, og til å bli sett og elsket. Å bli forlatt og avvist av sine nærmeste skaper et stort traume hos barnet. Jeg blåser i hele barnet. Det er moren dette står på. Hun vet hva hun går til om en far ikke vil stille opp eller ha det barnet i det hele tatt. Da får hun ta konsekvensene av det. Det skaper mer problemer å få et barn til verden for den parten som ikke ønsker det enn motsatt. Livet mitt hadde blitt forandret for alltid om det barnet kom til verden. Livet til dama hadde ikke blitt forandra av å ta vekk det uønskede barnet Anonymkode: 525ec...890
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #46 Skrevet 13. mars 2021 Gjenferdet skrev (5 minutter siden): Nei. Da får far ta ansvar. Det finnes ingen unnskyldninger for fedre som bare stikker av. Finnes knapt noe mer egoistisk. Det finnes knapt noe mer egoistisk enn å sette et uønsket barn til verden av mor. Anonymkode: 525ec...890 2
MattDa Skrevet 13. mars 2021 #47 Skrevet 13. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg blåser i hele barnet. Det er moren dette står på. Hun vet hva hun går til om en far ikke vil stille opp eller ha det barnet i det hele tatt. Da får hun ta konsekvensene av det. Det skaper mer problemer å få et barn til verden for den parten som ikke ønsker det enn motsatt. Livet mitt hadde blitt forandret for alltid om det barnet kom til verden. Livet til dama hadde ikke blitt forandra av å ta vekk det uønskede barnet Anonymkode: 525ec...890 Nå er det ikke sånn at du bare kan skru av/på en bryter også vips så bestemmer mor seg for om hun vil ha eller ikke barnet. Det ligger litt dypere enn det 😂 6
Silva Pluvialis Skrevet 13. mars 2021 #48 Skrevet 13. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg blåser i hele barnet. Det er moren dette står på. Hun vet hva hun går til om en far ikke vil stille opp eller ha det barnet i det hele tatt. Da får hun ta konsekvensene av det. Det skaper mer problemer å få et barn til verden for den parten som ikke ønsker det enn motsatt. Livet mitt hadde blitt forandret for alltid om det barnet kom til verden. Livet til dama hadde ikke blitt forandra av å ta vekk det uønskede barnet Anonymkode: 525ec...890 Selvfølgelig hadde det det! Du vet at en del får fysiske og psykiske skader av å ta abort? For mange er det en sorg som aldri går bort. Ikke ha sex om du ikke kan ta ansvar. At du blåser i barnet gjør at jeg ikke har noe mer å si til deg. Bare pass på. Karma tar deg. Endret 13. mars 2021 av Gjenferdet 13
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #49 Skrevet 13. mars 2021 MattDa skrev (2 minutter siden): Nå er det ikke sånn at du bare kan skru av/på en bryter også vips så bestemmer mor seg for om hun vil ha eller ikke barnet. Det ligger litt dypere enn det 😂 Ja hvis hun vil ha barnet så værsågod men da får hun står for alt det økonomiske som har med det å gjøre selv også Anonymkode: 525ec...890
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #50 Skrevet 13. mars 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig hadde det det! Du vet at en del får fysiske og psykiske skader av å ta abort? For mange er det en sorg som aldri går bort. Ikke ha sex om du ikke kan ta ansvar. At du blåser i barnet gjør at jeg ikke har noe mer å si til deg. Og en del får psykiske skader av å bli prakka på et uønsket barn også. Begge deler er like ille. Anonymkode: 525ec...890 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #51 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja prevensjon kan svikte, og da er det litt rart at kvinnen har muligheten til abort, mens mannen ikke har mulighet til (juridisk) abort. Anonymkode: f6de4...826 Nei - det er ikke rart, for mannen må forholde seg til barnet, som har rett til å bli forsørget av to foreldre. Anonymkode: 4904e...d46 5
Silva Pluvialis Skrevet 13. mars 2021 #52 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og en del får psykiske skader av å bli prakka på et uønsket barn også. Begge deler er like ille. Anonymkode: 525ec...890 Jeg foreslår at menn som ikke vil ha barn steriliserer seg. Det er et kjapt inngrep som kan reverseres. Da slipper dere å havne i den situasjonen. 👍🏼 8
MattDa Skrevet 13. mars 2021 #53 Skrevet 13. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja hvis hun vil ha barnet så værsågod men da får hun står for alt det økonomiske som har med det å gjøre selv også Anonymkode: 525ec...890 Hun kan jo selvsagt ikke få mer enn hun har rett på fra mannen. Men mannen som har stukket pikken inn i henne, må nok være med på denne leken også. 6
Silva Pluvialis Skrevet 13. mars 2021 #54 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det finnes knapt noe mer egoistisk enn å sette et uønsket barn til verden av mor. Anonymkode: 525ec...890 Det som er egoistisk er å kreve at mor skal drepe barnet for å slippe å ta ansvar for egne handlinger. 8
GudSelv Skrevet 13. mars 2021 #55 Skrevet 13. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er så sykt, så perverst at en mann skal tvinges til å betale for et barn han ikke ønsket. Spesielt når vi har situasjonen hvor kvinner bare kan ta abort hvis de ønsker. Denne muligheten har ikke menn. Vi får bare håpe at framtidens politikere vil se urettferdigheten i dette og kanskje vi etterhvert får vekk dette ondet. Anonymkode: f6de4...826 Du kan klippe strengen 😉 Problem solved. 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #56 Skrevet 13. mars 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Det som er egoistisk er å kreve at mor skal drepe barnet for å slippe å ta ansvar for egne handlinger. Man dreper ikke et foster. Det er ikke et liv uansett før i uke 13-15 en plass Anonymkode: 525ec...890
NewInTown Skrevet 13. mars 2021 #57 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er så sykt, så perverst at en mann skal tvinges til å betale for et barn han ikke ønsket. Spesielt når vi har situasjonen hvor kvinner bare kan ta abort hvis de ønsker. Denne muligheten har ikke menn. Vi får bare håpe at framtidens politikere vil se urettferdigheten i dette og kanskje vi etterhvert får vekk dette ondet. Anonymkode: f6de4...826 Det er egentlig ikke så sykt og perverst at man må betale for et barn man har vært med på å lage og satt til verden. Egentlig er det ganske naturlig, at man har forsørgerplikt overfor et barn man har valgt. For det er jo et valg man tar når man har sex, man vet jo at sex kan risikere i graviditet. Og bruk av prevensjon nærmest utelukker risikoen for barn. Noen få menn er uheldige og havner i situasjoner der de blir lurt, det er selvfølgelig en vanskelig situasjon. Men sånn oftest så er det jo to veldig villige menn og kvinner som har samleie uten prevensjon der barn blir utfallet, og da er det ganske naturlig at begge betaler for barnets oppdragelse. Når det gjelder urettferdigheten i at kvinner kan ta abort, så faller det på sin egen urimelighet. Kvinner kan ta abort fordi en graviditet er tilknyttet hennes kropp. Det er en enorm påkjenning på en damekropp, og det er det bare kvinnen selv som kan bestemme om hun ønsker å gå gjennom eller ei. 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #58 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man dreper ikke et foster. Det er ikke et liv uansett før i uke 13-15 en plass Anonymkode: 525ec...890 Du tar feil. Anonymkode: 34c56...fae 2
IDGAF Skrevet 13. mars 2021 #59 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja hvis hun vil ha barnet så værsågod men da får hun står for alt det økonomiske som har med det å gjøre selv også Anonymkode: 525ec...890 Hun står jo for så og si alt som har med barnet å gjøre. Det eneste staten (ikke moren) krever er at far betaler et lite BIDRAG. Et barn koster mer enn barnebidraget. Og det er mor som må ta hele den økonomiske byrden knyttet til omsorg for barnet (permisjon, deltid, færre muligheter for utdanning og karriereutvikling). Mannen må faktisk kun være med kun en brøkdel... 10
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #60 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man dreper ikke et foster. Det er ikke et liv uansett før i uke 13-15 en plass Anonymkode: 525ec...890 Er enig med deg i mye, men her bommer du. Anonymkode: d47e7...a62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå