AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Akkurat som i ølverden så har du alt standardølet som hansa, ringnes, tuborg, carlsberg som er å finne i dagligvarebutikkene. Og selv om noen sverger mer til den ene enn til den andre, så kan ikke noe av dette ølet måle seg mot forskjellig øl fra vinmonopolet. Enten det er noe mikrobrygg eller importert. Ser man på nettsider som rater øl så får man lett tak i øl som ligger på 98% rating, der slikt butikkøl gjerne bare ligger på 60-70% rating. Og det er en kjempestor forskjell. Så hvordan er dette i vinverden? Når jeg går på polet så er det jo store vegger med vinflasker som slår mot en. Men det er jo umulig å vite hva som er bra, hva som er middelmådig og hva som er dårlig. Så hvis man skal ha noe vin litt mer i verdensklasse, hva skal man se etter? Anonymkode: 4f4b3...a04
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Et godt sted å begynne er å lese vinspaltene i feks DN, av skribenter som Merete Bø. Der rates også vinene, smaken beskrives, og matfølge anbefales. Jeg har lært mye av flinke vinskribenter. Anonymkode: 7590a...a95 1
Gladidagogså Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Les vinspalter og tester som i DN, se på Godt.no og Aperitif.no Da får du masse fine tips og kan lett finne viner som passer til deg og evnt mat du skal servere. Så bruker eg appen til vinmonopolet, lager meg lister der og ser om aktuelle viner er tilgjengelig på mitt lokale pol eller om eg må bestille de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå