Gå til innhold

Mamma synes det er viktigere å ha rett enn å ha kontakt med meg og mine barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å gjøre dette så kortfattet som mulig.
Jeg ble behandlet sykt dårlig av min mor i sommer. Og jeg har dermed krevd en unnskyldning om vi skal fortsette å ha kontakt. Jeg har 3 barn, noe som betyr at hun ikke har annen kontakt med dem enn gjennom telefonsamtaler direkte til barnas telefon. Besøk er naturlig nok ikke aktuelt nå. 

Jeg var gravid da dette skjedde, og haddde 3 mnd til termin. Jeg fødte barnet mitt og jeg har enda ikke hørt annet enn en melding i ny og ne hvor hun later som ingenting har skjedd og håper sikkert at jeg skal bite på og ta henne inn i varmen bare sånn uten videre. Det er ikke aktuelt. 

Alt jeg krever er en unnskyldning. Men hun greier tydeligvis ikke det. Det er veldig tydelig at det er viktigere for henne å «ha rett» enn å opprettholde kontakt med barnebarna sine samt opprettholde kontakt med sin datter. 

Hadde min datter krevd dette, hadde jeg sagt unnskyld med en gang. Uansett hvor urimelig jeg eventuelt innerst inne hadde syntes det var. Fordi jeg er villig til å svelge noen kameler for familien min. Hun har ikke svelget en eneste kamel når det gjelder meg, det er heller omvendt. Hun har overkjørt meg siden jeg fikk mitt første barn i 2010. Og denne gangen fikk jeg nok (var mye annet innblandet enn kun det). Jeg stod opp for meg selv for første gang på en evighet. Og det viser seg at det tålte hun ikke. 

Jeg kjenner jeg har vondt av datteren min på 4 måneder som ikke blir vist frem til sin mormor og morfar. Jeg har ikke sendt et eneste bilde bortsett fra den dagen hun ble født. Da snakket vi heller ikke sammen men jeg fikk en gratulasjonsmelding fra pappa. Etter det har det vært omtrent helt stille fra dem. Og jeg synes det er så trist.. for barna mine. De har besteforeldre på pappaens side, men likevel. Nå bor mine foreldre 50 mil unna oss, så de hadde nok ikke vært her hver helg uansett. Men bare det å kunne ringe dem i permisjonen og oppdatert litt i forhold til babyen, og de andre to barna mine, hvordan de har det i bhg og skole.. kjempetrist at jeg ikke kan gjøre det. 

For min egen del savner jeg dem egentlig ikke så mye, men får dårlig samvittighet ifht barna mine, og litt foreldrene mine også. Men samtidig så går jeg rundt og håper de får masse ubehagelige spørsmål om hvordan det går med det nye barnebarnet deres, for det aner de jo ikke. Håper de får kjenne på ubehaget. 

Mine søstre vet om denne konflikten, det samme gjør omtrent hele slekta mi som bor der nede, for mamma har sittet og ikke greid å holde ting privat. 
Samtidog har ikke mine søsken verken ringt meg eller sendt meldinger om hvordan jeg har det. Ingenting. De later som ingenting, og kontakter meg aldri. Min ene lillesøster var hos oss en gang i høst men hun nevnte det ikke i det hele tatt. Latet som ingenting. Min tante som jeg er veldig glad i og som jeg har hatt god kjemi og kontakt med oppigjennom oppveksten har heller ikke tatt kontakt med meg og spurt hvordan jeg har det. 
Føler meg både naken og blottlagt og uten i stand til å forsvare meg selv når de sitter og hører kun på min mors historie. (Nøyaktig hva hun har sagt til dem vet jeg ikke). 

Føler meg ikke kun svikter av min mor men også av resten av slekta. Føler ingen bryr seg om meg og mitt liv. Forferdelig følelse... 

Anonymkode: 1357c...92d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare på dette, når en ikke vet hva som skjedde i sommer. På hvilken måte ble du behandlet? 

Anonymkode: a248d...4cb

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo ikke akkurat mye bedre? Det er du som nekter barna dine kontakt med mormor fordi hun ikke har gitt DEG en unnskyldning. Hvorfor skal dette gå utover forholdet mellom barn og mormor? 
Nå må du være voksen. Du kan fortsatt være sur osv, men barna dine må få treffe mormor.

Anonymkode: 536fd...f8c

• Liker 23
Skrevet

Du skriver du ikke kan forstå at moren din setter det å ha rett foran å opprettholde kontakten, men du gjør jo også det samme. Siden du selv synes det er så vanskelig å la det gå, så kan det jo tenkes at hun også synes det? Hvis alt som skal til er et unnskyld, så skal alt bli normalt tenker jeg det ikke kan ha vært så alvorlig i utgangspunktet. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er jo ikke akkurat mye bedre? Det er du som nekter barna dine kontakt med mormor fordi hun ikke har gitt DEG en unnskyldning. Hvorfor skal dette gå utover forholdet mellom barn og mormor? 
Nå må du være voksen. Du kan fortsatt være sur osv, men barna dine må få treffe mormor.

De har kontakt med henne pr telefon. 
Alt jeg bet om er en unnskyldning. Er det så vanskelig å gi da? Skjønner ikke det. Hadde gjort det med en gang om jeg var henne. Føler jeg betyr null for henne.  

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjedde i sommer? Hva krever du unskyldning for?

høres ut som begge oppfører seg smått patetisk

Anonymkode: 4a584...b86

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De har kontakt med henne pr telefon. 
Alt jeg bet om er en unnskyldning. Er det så vanskelig å gi da? Skjønner ikke det. Hadde gjort det med en gang om jeg var henne. Føler jeg betyr null for henne.  

Greit nok det, men dette handler om deg og henne, IKKE barna. Så hvorfor i huleste skal du da «straffe» mormor?? Uaktuelt med besøk sier du og hun fåe kun facetime. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Nonym skrev (1 minutt siden):

Du skriver du ikke kan forstå at moren din setter det å ha rett foran å opprettholde kontakten, men du gjør jo også det samme. Siden du selv synes det er så vanskelig å la det gå, så kan det jo tenkes at hun også synes det? Hvis alt som skal til er et unnskyld, så skal alt bli normalt tenker jeg det ikke kan ha vært så alvorlig i utgangspunktet. 

Nå er det hun son har gjort et grovt overtramp her, ikke jeg. Det er hun som må legge seg flat, ikke meg. Alle nøytrale parter i denne saken synes det hun gjorde var både hårreisende og totalt unødvendig. De fatter ikke at det går an av et voksent menneske å oppføre seg sånn. Så det er jo kun hun selv som mener det hun gjorde var rett. Og pappa såklart, men han er en tøffel uten egne meninger og mamma er forferdelig manipulerende. Så ikke noe sjokk akkurat. 
Jo lengre hun venter jo verre blir forholdet oss imellom. Jeg kommet ikke til å invitere henne hjem til oss når hun oppfører seg som en bulldoser og tyrann som ikke greier ta hensyn til andre enn seg selv. Sorry men det er ikke greit. Og det er flere ting som gjør at jeg også tenker at hun er et dårlig forbilde for mine barn og er skeptisk til å la dem være sammen med henne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva skjedde i sommer? Hva krever du unskyldning for?

høres ut som begge oppfører seg smått patetisk

Anonymkode: 4a584...b86

Hva saken handler om er ikke relevant. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det hun son har gjort et grovt overtramp her, ikke jeg. Det er hun som må legge seg flat, ikke meg. Alle nøytrale parter i denne saken synes det hun gjorde var både hårreisende og totalt unødvendig. De fatter ikke at det går an av et voksent menneske å oppføre seg sånn. Så det er jo kun hun selv som mener det hun gjorde var rett. Og pappa såklart, men han er en tøffel uten egne meninger og mamma er forferdelig manipulerende. Så ikke noe sjokk akkurat. 
Jo lengre hun venter jo verre blir forholdet oss imellom. Jeg kommet ikke til å invitere henne hjem til oss når hun oppfører seg som en bulldoser og tyrann som ikke greier ta hensyn til andre enn seg selv. Sorry men det er ikke greit. Og det er flere ting som gjør at jeg også tenker at hun er et dårlig forbilde for mine barn og er skeptisk til å la dem være sammen med henne. 

«Alle nøytrale parter», sier du. Mener du egentlig alle nøytrale parter som har hørt sin side av saken?

når dun mor forteller sin side av samme sak er det sannsynlig at de holder med henne. Du er antagelig like navlebeskuende som din mor, og du er like sta og egen. Kanskje din mor forventer en unnskyldning også? Men at hun hever seg over det og ønsker å glemme det til tross for at hun føler du tar feil og har behandlet henne dårlig? 

det er umulig for oss å kunne støtte deg når vi ikke vet hva som er bakenforliggende her, og vi heller ikke har hørt din mors side av saken.

Anonymkode: 9d77a...c86

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Greit nok det, men dette handler om deg og henne, IKKE barna. Så hvorfor i huleste skal du da «straffe» mormor?? Uaktuelt med besøk sier du og hun fåe kun facetime. 

Jeg prøver ikke å med vilje straffe henne nei. Men ønsker ikke kontakt med en person som oppriktig mener at det hun gjorde er greit og samtidig kan være truende til å gjøre det samme igjen. Om hun ikke innser at det hun gjorde var helt feil så er det faktisk ikke en person jeg ønsker å bruke tiden min på. Ønsker heller ikke at familien og barna mine skal lide samme skjebne som meg når det gjelder henne. Kjøtt og blod eller ei, det spiller ingen rolle.
Jeg orker ikke til å bli dømt til et liv med et menneske med både dårlige holdninger, rævva dømmekraft og null impulskontroll bare fordi vi er i slekt. Det blir bare for dumt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo du som nekter kontakt 😄 

Anonymkode: fec5c...fec

• Liker 7
Gjest Niek79
Skrevet

Vanskelig å si noe som helst når du ikke sier hva som har skjedd, men veldig spesielt å nekte sine barn kontakt med mormor fordi du er sår for noe. Du straffer dine egne barn og det er faktisk ikke greit.

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg fikk ut av det innlegget der var meg, meg, meg og atter meg + barna mine og enda mer litt meg, meg, meg!

Anonymkode: 4a8ca...b56

• Liker 11
Skrevet

Du har skrevet om dette før ikke sant? I såfall er det dessverre ikke noe du kan gjøre som vil få moren din på andre tanker. Hun er ikke villig til å fire en tomme på at hun gjorde rett.

Barna dine trenger ikke en slik bestemor i livet sitt spør du meg. Det er ikke alle relasjoner som er viktige å beholde. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

«Alle nøytrale parter», sier du. Mener du egentlig alle nøytrale parter som har hørt sin side av saken?

når dun mor forteller sin side av samme sak er det sannsynlig at de holder med henne. Du er antagelig like navlebeskuende som din mor, og du er like sta og egen. Kanskje din mor forventer en unnskyldning også? Men at hun hever seg over det og ønsker å glemme det til tross for at hun føler du tar feil og har behandlet henne dårlig? 

det er umulig for oss å kunne støtte deg når vi ikke vet hva som er bakenforliggende her, og vi heller ikke har hørt din mors side av saken.

Anonymkode: 9d77a...c86

Nøytrale parter er de som tok del i saken og har hørt begge sider. 

Jeg går ikke og sladrer om dette til noen. Det er en privat sak som ingen andre har noe med. Derfor jeg synes det er så sykt dårlig av henne å sladre til hele slekta. 

jeg har aldri behandlet henne dprlig. Hun har fått i pose og sekk av meg i årevis, og jeg har godtatt alt fra henne. Igjen og igjen. Men så ble det nok den dagen dette skjedde. 

Og å drive å sende meg meldinger i etterkant og late som ingenting er det samme som å spytte meg i trynet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dra til psykolog!

Anonymkode: 17f67...222

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Her får du svar fra folk som ikke kjenner situasjonen, men svarer ut i fra din situasjon. Og hva sier tilbakemeldingene deg? Folk sier du er ego.
Ser også på responsen din på tilbakemeldingene at du er en MEGET sta person som din mor siden du nekter å godta våre tilbakemeldinger. Kanskje du heller skal spørre ei venninne som skal sitte å si «ja, mora di er helt JÆVLIG!! ENIG med deg!!!». Høres ut som det er det du ønsker og forventer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Niek79 skrev (2 minutter siden):

Vanskelig å si noe som helst når du ikke sier hva som har skjedd, men veldig spesielt å nekte sine barn kontakt med mormor fordi du er sår for noe. Du straffer dine egne barn og det er faktisk ikke greit.

Mamma bor 50 mil unna. Og de har kontakt pr telefon uten min innblanding. Så jeg nekter ikke kontakt. Hun får bare ikke komme inn i huset her før hun greier å oppføre seg og innse at hun har gjort en feil. 

om jeg skal godta at dette går forbi i stillhet så greier jeg ikke late som ingenting i årevis. Jeg greier ikke late som at alt er ok og ha henne på besøk og smile til henne, gi henne klem osv. blir dårlig av tanken på trynet hennes. Bare barnet mitt nevner henne for meg blir resten av dagen min helt ødelagt. Men viser det ikke til barnet mitt såklart. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her får du svar fra folk som ikke kjenner situasjonen, men svarer ut i fra din situasjon. Og hva sier tilbakemeldingene deg? Folk sier du er ego.
Ser også på responsen din på tilbakemeldingene at du er en MEGET sta person som din mor siden du nekter å godta våre tilbakemeldinger. Kanskje du heller skal spørre ei venninne som skal sitte å si «ja, mora di er helt JÆVLIG!! ENIG med deg!!!». Høres ut som det er det du ønsker og forventer.

Nei. Jeg svarer bare på det dere skriver. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...