Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er mann i slutten av tyveårene. Jeg flyttet i høst til Bergen. Grunnet korona så har det skjedde null via jobben. Jeg kjenner i praksis ingen her i byen, så er ute etter å bygge nettverk. Jeg føler jeg har greie sosiale evner, men det er ingen arenaer å bli kjent med folk. Kan ikke engang drive med hobbyer. Kjenner jeg er bekymret for om jeg kommer til å klare å bygge et sosialt nettverk her. Er veldig ensom om dagen, etter i tillegg å ha blitt dumpa av jenta jeg elsker. Derfor spør jeg: er det noen her som har noen suksesshistorier om det å få seg nytt sosialt nettverk, etter studietiden/i jobb?

Kanskje dem som har lykkes ikke henger på kvinneguiden en lørdag kveld...

Anonymkode: 3a3ea...ab9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på. Flytter til Trondheim i sommer. Men tenker jo at det kanskje er lurt å være på tinder, trenger ikke søke noe mer enn vennskap. 

jeg har ihvertfall lagt planer. Jeg har tatt opp kontakt med folk jeg kjenner og vet hvem er som bor i Trondheim og snakket litt med de på messenger. Har også lagt planer om at jeg skal starte på fritidsaktiviteter. Der blir man jo kjent med folk, men ting er jo begrensa nå. Tror det mest realistiske her nå er å bare være på tinder og bli kjent med folk. Kan jo bli medlem av bygrupper på Facebook. Trondheim har en gruppe som heter «vi som bor eller er fra Trondheim» kanskje Bergen har det samme. Se om du finner noen interessante mennesker der😁 eller begynn å tren på studio eller noe. Man må bare finne på ting der det er mennesker også ta kontakt 

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok det blir hardt før corona er over. 
jeg har ikke fått så mange nye venner etter studiet. Alle er så sykt opptatt og jeg er selv for opptatt. Den lille fritiden man har bruker de fleste på å pleie gammelt vennskap. Men du er enda ikke så gammel så det er nok håp 😁

Anonymkode: f7891...ce5

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere ting å gjøre i Bergen selv under korona!

Det finnes turgrupper på Facebook (feks byfjellstrimmen), der man kan bli med på arrangerte turer flere dager i uken.

Du kan bli frivillig i ulike organisasjoner, feks røde kors eller kirkens Bymisjon. Røde kors har feks et eget opplegg der man kan være flyktningeguide, som innebærer at man blir matchet med en flyktning som man skal treffe ukentlig og bare henge med. Da kan man gå på kafe, trene sammen eller gå en tur feks.

Du kan engasjere deg i en organisasjon eller politisk parti. Selv om det meste foregår digitalt, blir man en del av samfunnet og det  arrangeres uteaktiviteter der man kan bli bedre kjent. 

For jenter finnes det "hey girl" på Facebook, der man kan bli kjent med andre. Aktivitetsvenn.no er også populært. 

Lykke til!

Anonymkode: a1274...099

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...