AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #61 Skrevet 13. mars 2021 Problemet er at nå har jeg BEVIS på at dette er snylting fra samfunnet og at de bryter loven. Hun tror det selv. Hun sa hu ble sjokkert når hun fikk det, fordi hun er ikke funksjonshemmet. Og det er foreldrene som faktisk har søkt og ordnet TT kortet ( for funksjonshemmede) og også ledsager beviset. Hun vet det ikke selv hvorfor. Svaret foreldrene ga var at det var en PREMIE. Ts Anonymkode: b3470...9f6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #62 Skrevet 13. mars 2021 Hvordan kan jeg melde dette å si ifra? Ts Anonymkode: b3470...9f6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #63 Skrevet 13. mars 2021 Hun ble selv sjokkert når hun fikk det, og lurte på hvorfor. Foreldrene står vist bak. Ts Anonymkode: b3470...9f6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #64 Skrevet 13. mars 2021 Dette er så åpenlys trolling som det går an. Anonymkode: c84a2...e51 3
Gjest Kirsebæra Skrevet 13. mars 2021 #65 Skrevet 13. mars 2021 De kan ikke ha skrevet i søknaden at det er for funksjonshemmede, for da må de fremlegge legeerklæring som viser hvilken funksjonshemming hun har. De har sannsynligvis søkt på vegne av sin datter (det er lov) og skrevet funksjonsnedsettelse på grunn av alvorlig psykisk sykdom, bipolar og skrevet mer utfyllende om hvordan tiden før og under innleggelse har vært, samt usikkerhet ved utskrives, og fått innvilget for at til/fra skole skal være en lettelse i hverdagen. Det er dog ingen kriterier at det kun er det hun får bruke det på. At foreldrene valgte å kalle det premie er så som så. Er jo i grunnen det. Ta heller å ring tildemingskontlret du, be om å få snakke med noen å få søkt ledsagerbevis, og legen din om å søke tt-kort for deg siden du har så lyst på.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #66 Skrevet 14. mars 2021 Kirsebæra skrev (3 minutter siden): De kan ikke ha skrevet i søknaden at det er for funksjonshemmede, for da må de fremlegge legeerklæring som viser hvilken funksjonshemming hun har. De har sannsynligvis søkt på vegne av sin datter (det er lov) og skrevet funksjonsnedsettelse på grunn av alvorlig psykisk sykdom, bipolar og skrevet mer utfyllende om hvordan tiden før og under innleggelse har vært, samt usikkerhet ved utskrives, og fått innvilget for at til/fra skole skal være en lettelse i hverdagen. Det er dog ingen kriterier at det kun er det hun får bruke det på. At foreldrene valgte å kalle det premie er så som så. Er jo i grunnen det. Ta heller å ring tildemingskontlret du, be om å få snakke med noen å få søkt ledsagerbevis, og legen din om å søke tt-kort for deg siden du har så lyst på. Takk for utfyllende svar! Ts Anonymkode: b3470...9f6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #67 Skrevet 14. mars 2021 Hvorfor angriper en person som har helseplager et annet menneske som er i samme situasjon ? Er det bedre at begge står uten hjelp ? Hva får du ut av dette TS? Anonymkode: 0707d...b09 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #68 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor angriper en person som har helseplager et annet menneske som er i samme situasjon ? Er det bedre at begge står uten hjelp ? Hva får du ut av dette TS? Anonymkode: 0707d...b09 Poenget mitt er om jeg vil vite om dette er grov snylting. Ts Anonymkode: b3470...9f6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #69 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Poenget mitt er om jeg vil vite om dette er grov snylting. Ts Anonymkode: b3470...9f6 Nei, dette er ikke grov snylting. Nå har du fått flere svar på hva som kan være årsaken bak til at hun har fått det. Legen hennes og de som har behandlet søknaden mener tydeligvis at hun har godt av å ha det tilbudet. Det er heller ingen steder du kan melde fra om dette, annet enn å ringe til de som har innvilget tjenestene og spørre dem. Venninna di må isåfall tørre å si ifra til dem selv at hun ikke ønsker å få fornyet tjenesten når den utgår om hun er for frisk til å skulle trenge tilbudet. Jeg regner med hun er en voksen kvinne og klarer å si ifra. Anonymkode: c2481...b82 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #70 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Poenget mitt er om jeg vil vite om dette er grov snylting. Ts Anonymkode: b3470...9f6 Men da er det misunnelse som ligger bak . Hvis du hadde greid å klage og sørge for at vedkommende hadde mistet ledsagerbevis , hadde du vært fornøyd da? Anonymkode: 0707d...b09 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #71 Skrevet 14. mars 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser at dette er jo grov snylting av samfunnet. Jeg er med denne personen nesten hele tiden, vi er nærme hverandre. Og personen trenger da ingen form for følge. Drar på fester og alt kjempe sent og kommer seg hjem. Ts Anonymkode: b3470...9f6 Håper denne personen forstår at du ikke er en venn. Herlighet. Les deg opp litt. Det koster deg ingenting å google. Anonymkode: 1be05...b07 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #72 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ingenting hindrer deg i å gå til fastlegen og søke om ledsagerbevis eller støttekontakt vet du Anonymkode: c2481...b82 Det har ingenting med fastlege å gjøre. Anonymkode: df2ab...99e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #73 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hadde nevnt det til Nav Mange snylter, kjente noen før...grusomt at noen gjør slik. Anonymkode: 4cd53...9d9 Nav har da ingenting med ledsagerbevis å gjøre. Anonymkode: df2ab...99e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #74 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er jo det jeg har spurt om, det rare er at hun selv ikke vet hvorfor hun har fått det😅 ts Anonymkode: b3470...9f6 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hun har ingen støttekontakt. Hun sier hun tror det er fordi hun var innlagt lenge en periode mot hennes vilje og at hun da har krav på det. Det var svaret. Ts Anonymkode: b3470...9f6 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hun søkte om det nå, lenge siden hun har vært innlagt. Ts Anonymkode: b3470...9f6 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, nevnte feil. Det jeg mener er at hun får gratis taxi, sa hun. Å en følger får noe med 30% avslag. Det var d hun sa. Men hun får altså gratis taxi. Ts Anonymkode: b3470...9f6 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hun sa hun får gratis taxi; og personen som følger får noe med prosent. Ts Anonymkode: b3470...9f6 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja? Hun sa hun ikke viste men hun trodde det var grunnen, omg. Ts Anonymkode: b3470...9f6 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Og hun har også at en person kommer inn gratis, på kino og andre aktiviteter. Men det med taxien så sa hun at hun får gratis taxi. Ts Anonymkode: b3470...9f6 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Problemet er at nå har jeg BEVIS på at dette er snylting fra samfunnet og at de bryter loven. Hun tror det selv. Hun sa hu ble sjokkert når hun fikk det, fordi hun er ikke funksjonshemmet. Og det er foreldrene som faktisk har søkt og ordnet TT kortet ( for funksjonshemmede) og også ledsager beviset. Hun vet det ikke selv hvorfor. Svaret foreldrene ga var at det var en PREMIE. Ts Anonymkode: b3470...9f6 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hun ble selv sjokkert når hun fikk det, og lurte på hvorfor. Foreldrene står vist bak. Ts Anonymkode: b3470...9f6 Les alle selvmotsigende svarene du har lagt inn ts. Skal du trolle og holde på så må man ha tunga rett i munnen. Det er veldig strenge regler for å få både ledsagerbevis og tt-kort, så hun har garantert ikke fått det uten at de medisinske grunnene ligger til rette for det. Syns du skal legge misunnelsen til side og slutte å spekulere. Anonymkode: 254e8...c0b 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #75 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Les alle selvmotsigende svarene du har lagt inn ts. Skal du trolle og holde på så må man ha tunga rett i munnen. Det er veldig strenge regler for å få både ledsagerbevis og tt-kort, så hun har garantert ikke fått det uten at de medisinske grunnene ligger til rette for det. Syns du skal legge misunnelsen til side og slutte å spekulere. Anonymkode: 254e8...c0b Da lurer jeg på hvorfor hun selv ble sjokkert over det, og moren sa det var en belønning bare. Var ikke noe annet svar på det. Hun hadde mistanke om grunnen, men var usikker. men moren sa det bare var en belønning. Ts Anonymkode: b3470...9f6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #76 Skrevet 14. mars 2021 '''Bare'' en psykisk lidelse? Anonymkode: bcc5e...292 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #77 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det har ingenting med fastlege å gjøre. Anonymkode: df2ab...99e Selvfølgelig har det med fastlege å gjøre, selv om det ikke er fastlege som innvilger. En søker kommunen sin, men dokumentere behovet ved å legge ved legeerklæring. Kommunen tideler da selvfølgelig ikke en behovsprøvd hjelp kun basert på hva hver enkelt krysser av i et skjema. Uansett hva denne venninne til TS vet eller vil si - hennes behov er begrunnet og dokumentert, ellers ville ikke søknaden blitt vurdert engang. Anonymkode: 47295...c69 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #78 Skrevet 14. mars 2021 TS, selv utfra bruddstykkene som kommer fra deg her i tråden, så virker det vel som om venninnen din ikke nødvendigvis selv innser hvor syk hun er. Tvangsinnleggelse f.eks, som hun selv ikke så poenget med, sier noe om det. Diagnosen hun har er forholdsvis alvorlig. Om enkle hjelpemidler som ledsager og tt-kort kan hjelpe og forebygge så er det virkelig vel verdt det, og noe jeg som skattebetaler helhjertet støtter. Det er langt dyrere for samfunnet om hun skulle få behov for ny innleggelse. Om den lille hjelpen gjør henne istand til å få en utdannelse og kanskje klare å forsørge seg selv i framtiden, kjempebra! Slutt å misunne andre, det vil nok gjøre deg godt. Sliter du selv er det vel bedre å undersøke om du kan få mer hjelp, enn å gnage om andres opplegg. Anonymkode: 47295...c69 1
Vera Skrevet 14. mars 2021 #79 Skrevet 14. mars 2021 Bare Bipolar Det er jo litt flaut å flekse kunnskapsløshet? 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #80 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Da lurer jeg på hvorfor hun selv ble sjokkert over det, og moren sa det var en belønning bare. Var ikke noe annet svar på det. Hun hadde mistanke om grunnen, men var usikker. men moren sa det bare var en belønning. Ts Anonymkode: b3470...9f6 Men kjære deg, det har ikke falt deg inn at foreldrene kan finne på ting som gjør det lettere for denne jenta å ta imot og bruke hjelp? Minner igjen om at denne jenta var innlagt mot sin vilje, og ikke skjønte hvorfor/så behovet selv. Om foreldre har et barn som ikke selv vil ta inn over seg hvor syk en er, og ikke vil ta imot hjelp og behandling - vet du - da er det rasjonelt å forsøke å få barnet sitt til å ta imot og benytte hjelpetilbud likevel. Bl.a ved å omformulere et tiltak innvilget pga diagnose og prognose, som noe jenta selv heller kan tenke på som ‘belønning’. Dere høres unge ut, og det kan være svært vanskelig å skille seg ut i ungdomstiden. Å ikke ville tenke på seg selv som ‘den syke’, en vil ikke være annerledes. Å underdrive og benekte egen sykdom er kjempevanlig i den alderen, spesielt ovenfor jevnaldrende. Det lille du får presentert utad, på skole eller fest, sier veldig lite om hvordan denne jenta egentlig har det ellers i døgnet og livet sitt. Det er lett å presse seg til å se tilsynelatende normal ut i korte stunder. Det er lettere å skylde på foreldrene, enn å ta inn over seg og innrømme egen sykdom. Men en får ikke denne diagnosen sånn helt uten grunn. Og en får ikke hjelpetiltak akkurat slengt etter seg, selv om hun forsøker å late som det. Det er bare ikke slik verden fungerer. Anonymkode: 47295...c69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå