AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #21 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg ser at dette er jo grov snylting av samfunnet. Jeg er med denne personen nesten hele tiden, vi er nærme hverandre. Og personen trenger da ingen form for følge. Drar på fester og alt kjempe sent og kommer seg hjem. Ts Anonymkode: b3470...9f6 Er enig med deg her. Om man er så frisk at man klarer å dra på fester og har venner osv da trenger man ikke ledsagerbevis ihvertfall. Syns også det er merkelig at hun ikke klarer å jobbe hvis hun klarer å gå på skole.. Anonymkode: 735d3...0f1 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #22 Skrevet 13. mars 2021 Forøvrig så kan man få ledsagerbevis om man har støttekontakt, så hvis hun har støttekontakt pga bipolar lidelse så kan det være derfor. Anonymkode: c2481...b82 5
Beneviento Skrevet 13. mars 2021 #23 Skrevet 13. mars 2021 https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/nedsatt-funksjonsevne/ledsagerbevis/#gref Man må ha legeattest og søke om å få ledsagerbevis, altså er det ikke mulig at hun ikke vet hvorfor hun har fått det. Hun vet det nok utmerket godt selv, men ønsker ikke å dele dette med deg. Som den over meg sier så kan man få ledsagerbevis hvis man har støttekontakt. 11
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #24 Skrevet 13. mars 2021 Pissflaps skrev (7 minutter siden): https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/nedsatt-funksjonsevne/ledsagerbevis/#gref Man må ha legeattest og søke om å få ledsagerbevis, altså er det ikke mulig at hun ikke vet hvorfor hun har fått det. Hun vet det nok utmerket godt selv, men ønsker ikke å dele dette med deg. Som den over meg sier så kan man få ledsagerbevis hvis man har støttekontakt. Hun har ingen støttekontakt. Hun sier hun tror det er fordi hun var innlagt lenge en periode mot hennes vilje og at hun da har krav på det. Det var svaret. Ts Anonymkode: b3470...9f6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #25 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er enig med deg her. Om man er så frisk at man klarer å dra på fester og har venner osv da trenger man ikke ledsagerbevis ihvertfall. Syns også det er merkelig at hun ikke klarer å jobbe hvis hun klarer å gå på skole.. Anonymkode: 735d3...0f1 Enig. Jeg vet jo hun er psykisk syk, og hun går på medisiner. Men hun trenger ikke LEDSAGERBEVIS. Ts Anonymkode: b3470...9f6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #26 Skrevet 13. mars 2021 Svaret hun gir er at hun tror det er fordi hun var innlagt lenge mot hennes vilje og at hun da har krav på det. Hun går både på skole og fester til langt på natt og får seg hjem, trener, og oppfører seg som et helt normalt menneske. Hun trenger jo ingen ledsager med seg. Ts Anonymkode: b3470...9f6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #27 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Svaret hun gir er at hun tror det er fordi hun var innlagt lenge mot hennes vilje og at hun da har krav på det. Hun går både på skole og fester til langt på natt og får seg hjem, trener, og oppfører seg som et helt normalt menneske. Hun trenger jo ingen ledsager med seg. Ts Anonymkode: b3470...9f6 Benytter hun seg av dette ledsagerbeviset da? Om hun motvillig har gått med på å søke om det mens hun var innlagt så trenger hun jo ikke å bruke det nå lenger hvis hun ikke vil. Anonymkode: c84a2...e51 2
Beneviento Skrevet 13. mars 2021 #28 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Benytter hun seg av dette ledsagerbeviset da? Om hun motvillig har gått med på å søke om det mens hun var innlagt så trenger hun jo ikke å bruke det nå lenger hvis hun ikke vil. Anonymkode: c84a2...e51 Sorry, kom borti anonymknappen! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #29 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Benytter hun seg av dette ledsagerbeviset da? Om hun motvillig har gått med på å søke om det mens hun var innlagt så trenger hun jo ikke å bruke det nå lenger hvis hun ikke vil. Anonymkode: c84a2...e51 Hun søkte om det nå, lenge siden hun har vært innlagt. Ts Anonymkode: b3470...9f6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #30 Skrevet 13. mars 2021 Hva kan man gjøre når man vet noen snylter så grovt på samfunnet? Hvis hun har krav på det, har jeg det å.. ut i fra ståstedet, hun er faktisk friskere enn meg.. hun er mere ute enn meg, hun er mere sosial og «bedre» enn meg psykisk.. ts Anonymkode: b3470...9f6
NewStart87 Skrevet 13. mars 2021 #31 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hei. Kjenner en person som har ledsager bevis, og som har fått det nå til taxi også. Denne personen går også på AAP og får flere tusen i måneden, og lever det gode liv. Problemet er at denne personen er helt frisk? ( er en venn av meg). Trodde det var bare de som trengte følge og hadde en funksjonsnedsettelse som fikk det? Personen har bare en psykisk lidelse, bipolar. Og denne personen går skole, og har jo aldri med seg følge til vanlig. Hva er dette egentlig? Er det lov? Anonymkode: b3470...9f6 Bipolar, men ifølge deg frisk ( ? ) og går på AAP som er flere tusen ( ? ) i måneden. Har du levd på AAP så vet du at det ikke er fett å leve av. Bipolar er heller ikke noe å kødde med. Har nær familie som har tatt livet sitt pga den sykdommen. 10
Nonym Skrevet 13. mars 2021 #32 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva kan man gjøre når man vet noen snylter så grovt på samfunnet? Hvis hun har krav på det, har jeg det å.. ut i fra ståstedet, hun er faktisk friskere enn meg.. hun er mere ute enn meg, hun er mere sosial og «bedre» enn meg psykisk.. ts Anonymkode: b3470...9f6 Snylter grovt? Seriøst? Du virker utrolig misunnelig, og det er et veldig lite sjarmerende trekk. Du vet at den med ledsagerbeviset ikke får så mye igjen for det sant? Det er liksom ledsageren som kommer inn gratis. 10
NewStart87 Skrevet 13. mars 2021 #33 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva kan man gjøre når man vet noen snylter så grovt på samfunnet? Hvis hun har krav på det, har jeg det å.. ut i fra ståstedet, hun er faktisk friskere enn meg.. hun er mere ute enn meg, hun er mere sosial og «bedre» enn meg psykisk.. ts Anonymkode: b3470...9f6 Du vet at bipolare svinger? De kan være høyt oppe, virke fulle av energi, men så falle brått ned. Dypt ned. Selvmordstanker ned. Det er en forferdelig sykdom og du aner ikke hvordan vennen din har det når hun blir dårlig og isolerer seg. 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #34 Skrevet 13. mars 2021 Først sier du at hun ikke vet hvorfor hun har fått det ( men mest sannsynlig fordi de som jobbet der hun var innlagt hadde snakket om det), også kommer du i ettertid og sier at hun har søkt om det nå? Her lukter det troll. Anonymkode: c2481...b82 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #35 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva kan man gjøre når man vet noen snylter så grovt på samfunnet? Hvis hun har krav på det, har jeg det å.. ut i fra ståstedet, hun er faktisk friskere enn meg.. hun er mere ute enn meg, hun er mere sosial og «bedre» enn meg psykisk.. ts Anonymkode: b3470...9f6 Ingenting hindrer deg i å gå til fastlegen og søke om ledsagerbevis eller støttekontakt vet du Anonymkode: c2481...b82 3
Beneviento Skrevet 13. mars 2021 #36 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hun søkte om det nå, lenge siden hun har vært innlagt. Ts Anonymkode: b3470...9f6 Hva oppgav hun som grunn til at hun søker om ledsagerbevis nå da? 1
Gjest Lasox Skrevet 13. mars 2021 #37 Skrevet 13. mars 2021 En liten ting, TS: "Pass på dine egne saker. Ettersom du oppfører deg sånn om vennen din så har vel personen fattet mistanke om det om hvordan du oppfører deg, og har ikke hatt lyst til å fortelle deg om alt."
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #38 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ser at dette er jo grov snylting av samfunnet. Jeg er med denne personen nesten hele tiden, vi er nærme hverandre. Og personen trenger da ingen form for følge. Drar på fester og alt kjempe sent og kommer seg hjem. Ts Anonymkode: b3470...9f6 Jeg hadde nevnt det til Nav Mange snylter, kjente noen før...grusomt at noen gjør slik. Anonymkode: 4cd53...9d9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #39 Skrevet 13. mars 2021 Jeg har venner som er uføre, har ledsagerbevis og er bipolar. Skal jeg virkelig vurdere dem opp og ned og lure på om de egentlig fortjener å reise på ferie eller spise på restaurant? Spørre meg selv om de er syke nok? Hadde jeg da kunne kalt meg selv en god venn? Det er lov å stille seg enkelte spørsmål, men er man direkte mistroisk, er det ikke et vennskap. Ikke gjensidig respekt og vennskap i allefall Anonymkode: 980ba...534 5
Live88 Skrevet 13. mars 2021 #40 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hun søkte om det nå, lenge siden hun har vært innlagt. Ts Anonymkode: b3470...9f6 Kan ikke du bare akseptere at hun ikke vil fortelle deg alt sammen? Selv om man er venner trenger man ikke å vite alt om hverandre. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå