Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen tanker om dette? Garantien gjelder ikke lenger. Ser veldig fin ut på bilder og selger skriver at den er lite brukt. Kommer selvfølgelig til å dra og se på den før den kjøpes. Bra pris også

Anonymkode: d60b5...b05

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge den er fri for mugg er det null problem 👍

Anonymkode: 27159...bd1

• Liker 6
Skrevet

Vi kjøpte brukt. Fekk med masse ekstrautstyr, og sparte i alle fall 10.000 på det 😊 Einaste kriteriet mitt var at den skulle sjå tilnærma ny ut, og det gjer den.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg får neste barn, skal jeg selvsagt kjøpe brukt. Er jo idioti å kjøpe nytt når man kan kjøpe brukt til halvparten eller mindre av prisen.

Anonymkode: 7d3a7...610

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange og veldig gode vogner på markedet. Mange har flere vogner, og selger vogn som er tilnærmet som ny. Gå over vognen, se på alle ledd, om noe er knukket, bremsen, mugg og selvfølgelig hjula. 

Anonymkode: 4423b...e9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper heller brukt av et godt merke med god kvalitet enn en ny billig vogn som ikke har samme kvaliteten. Så lenge vognen ser ålreit ut mtp på mugg og sorte flekker, har god fjæring, og bremsen funker som den skal så ser jeg kun fordeler ved å kjøpe brukt. 

Anonymkode: b526e...f13

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du må tenke gjennom hvilke kriterier du har til en vogn før du kjøper en brukt.

Skal den være lett i vekt? Hvilke type dekk skal du ha? Skal du ha svingbare hjul?

Noe annet som kan være lurt å tenke på er, hvilket merke har vognen?

Du skal jo en dag kvitte deg med vogna igjen og kjente merker selger lettere. 

Personlig har jeg gått i den fella hvor jeg kjøpte brukt vogn, selger skrøt vogna opp i skyene og dum som jeg var trodde jeg på alt hun sa og kjøpte vogna. Det endte med at jeg bestilte meg ei ny vogn da barnet var 3 uker da jeg så at vogna ikke tilsvarte mine forventninger.

Lykke til

Anonymkode: 9fd7a...ad4

Skrevet

Kjøpte brukt og fikk med garantien (kjøpsbevis, etc), men så «kjenner» jeg selgeren. Skulle det vær noe med garantien så stiller selgeren opp! 😊 

Ellers hadde jeg sett på barnevognen i butikken ubrukt og sammenlignet den med den brukte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk den grundig, og uansett hvor dumt det kanskje ser ut, lukt på den. Lukter den kjeller, så dropp den. Har vært alt for mange ganger hvor jeg har sendt mannen ut for å kjøpe brukt barnevogn som selger har sagt er helt tipp topp, uten mugg/jordslag, så kommer han hjem med den og det er jordslag i den. Mannen min har alltid hatt dårlig luktesans stakkars, så kan ikke skylde på han heller for å ikke ha merket noe😅 

Sånn i det hele tatt har det alltid vært feil eller noe tull med vogner vi har kjøpt brukt, så jeg stoler ikke lenger på folk som selger barnevogner og er ekstremt nøye selv når jeg selv selger, at hver minste lille bruksmerke eller noe som helst skal være nevnt i annonsen.

Anonymkode: 769f2...61e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte en brukt vogn, hvorfor ikke tenker jeg? 

Sparer mange, mange tusener på det. 

Anonymkode: 4031c...862

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ser ikke problemet med det.

Kjøpte brukte sengetøy og klær for babyen.

Anonymkode: 2cdc4...0c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt tre brukte vogner (vogndilla), og har ennå ikke brukt i nærheten av hva en ny Emmaljungavign feks koster. Veldig fornøyd med alle, men se nøye etter mugg før du kjøper :) 

Anonymkode: 9e1b1...0d2

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte brukt på Finn, veldig fornøyd! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ny i gamet her. Er det vanlig med mugg i vognene siden så mange sier at ts skal sjekke etter det? Hvorfor? Hvordan kan man eventuelt unngå det? 

Anonymkode: ead8f...490

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ny i gamet her. Er det vanlig med mugg i vognene siden så mange sier at ts skal sjekke etter det? Hvorfor? Hvordan kan man eventuelt unngå det? 

Jeg har aldri opplevd mugg i vogner, har solgt vogn selv også og da sjekket jeg alt.. hadde det vært mugg hadde jeg ikke solgt, hvis det er noen feil med vognen så bør det nevnes i annonsen

Anonymkode: 81cfe...bd7

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Når jeg får neste barn, skal jeg selvsagt kjøpe brukt. Er jo idioti å kjøpe nytt når man kan kjøpe brukt til halvparten eller mindre av prisen.

Anonymkode: 7d3a7...610

Om det svarer seg økonomisk kommet faktisk an på. 

Kjøper du ny vogn, og skal ha flere barn, kan det faktisk lønne seg, fremfor å måtte kjøpe flere bruktvogner som ikke holder til alle barna.

Vi kjøpte ny vogn da vi fikk førstemann  og den har holdt til tre barn. Da var den mer eller mindre helt utslitt etterpå. Ville ikke vært billigere om vi hadde kjøpt en allerede litt sliten vogn, den ville ikke holdt til alle tre, og vi hadde måttet kjøpe vogn mer enn én gang. 

Anonymkode: b1a28...9c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror mange dropper å bruke regntrekk (har feks sett en del skrive at ubrukt regntrekk følger med), så settes kanskje vogna slik at den ikke får tørket skikkelig. Eller at den er oppbevart et sted hvor det er fuktig. Jeg aner ikke hvordan folk får det til. Vi er alltid nøye med bruk av regntrekk, tørker alltid over vognen med håndkle etter å ha vært ute i vått vær, og oppbevarer vognen i gangen inne i huset.

Anonymkode: 769f2...61e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å få mugg på vogna er relativt lett (antar jeg) Vi hadde i alle fall en reisetrille som ble våt etter å ha ligget i bagasjerommet samtidig som vi hadde en lekkasje i handleposene. Heiv vogna i garasjen da vi rengjorde bagasjerommet, og da vi husket på at vogna sto der et par måneder etterpå var den dekket av mugg. Det hadde sikkert gått an å fjerne det synlige mugget, men vi heiv (selvsagt) vogna siden vi ikke ville bruke den mer. 

Når det gjelder å kjøpe brukt vogn så tror jeg det er gull, så lenge man sjekker at vogna er fri for mugg (merk at man sikkert bør forhøre seg om at vogna er oppbevart innendørs, i og med at det synlige mugget muligens (?) kan vaskes bort) Vår yngste er ferdig med vogn nå og vi har to vogner vi skal kvitte oss med, og de er oppbevart innendørs og dersom jeg hadde stolt på at vogna var ok hadde vi spart mye penger dersom vi hadde kjøpt brukt. Jeg var derimot litt «hysterisk» da vi fikk barn og kjøpte nytt. Men så lenge selger er til å stole på så er det null problem å kjøpe brukt. 

Anonymkode: 27159...bd1

AnonymBruker
Skrevet

Det ble kjøp her! Stokke vogn. Det stemte godt med det selgeren sa. Ser veldig lite brukt ut, bare litt merker her og der. Noe man må kunne forvente når man kjøper en brukt vogn. Har spart flere tusener. Skulle egentlig kjøpe en ny Bugaboo Fox 2, og den var dobbel så dyr! Takk for alle tips :) 

Anonymkode: d60b5...b05

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 11.59):

Det er ikke VANLIG, men dropper man regntrekk eller vogna blir satt bort i en garasje eller bod feks - så kommer det mugg like lett som på andre tekstiler. Grunnen til at det skal sjekkes nøye er at det for nyfødte kan føre til utvikling av astma, allergier eller i verste fall død. Nyfødte er mye er ømfindtlige enn voksne. Derfor bør det sjekkes nøye :) Jeg har alltid latt vogna tørke innendørs med oppslått kalæsje osv - aldri opplevd mugg. Men blir den stående med våt, sammenlagt kalæsje feks skjer det nok fort. 

Anonymkode: 9e1b1...0d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...