AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Kjæresten min har blitt så rotete at jeg får helt fnatt av å være på besøk. Det er smårot overalt, og han samler på ting som han skal gi bort til loppemarked den dagen de skal åpne. Det lukter rart i boden mener han, derfor har han begynt å lagre ting på soverommet, og jeg føler jeg får ikke puste når jeg skal ligge å sove inne på et knøttlite soverom, som i tillegg er fylt opp med gamle klær, ødelagt tv, gamle skøyter, bøker osv. Jeg prøver å hinte litt og av og til så blir han småsur og sier at han skal rydde. Saken er at han har blitt så vant til alle de tingene som ligger rundt han, at han ikke legger merke til det mer. I sommer skal jeg flytte inn til han og bo der et par måneder, mens jeg leter etter en leilighet å kjøpe. Jeg vil gjerne ha min egen leilighet, jeg er ikke klar for å bli samboer med han enda, i så fall må vi da ha et hus mener jeg, mens han vil bo i en liten bygårdsleilighet, og det er uaktuelt for meg. Jeg gruer meg allerede til å flytte inn i en overfylt leilighet med masse smårot, og lurer på hvordan jeg skal få han til å kvitte seg med en del av dette smårotet, uten at jeg fornærmer han eller det ender i en krangel. Han er en ganske bestemt mann, som vil bestemme det meste selv. Anonymkode: 34ff4...574
PM75 Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Må du bo hos han i 2 måneder eller har du andre alternativer? Tipper at særbo er en god løsning for dere to. 12
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 PM75 skrev (14 minutter siden): Må du bo hos han i 2 måneder eller har du andre alternativer? Tipper at særbo er en god løsning for dere to. Ikke så lett å bo hos andre nå når det er korona. Dessuten så bor han midt i sentrum av byen vår, så jeg trenger ikke være avhengig av buss /bane. Ts Anonymkode: 34ff4...574
Juniper Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Jeg hadde sjekket mulighetene for korttidsleie. Mulig du kan få tak på en sommertom hybel? 14
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 Hvor bor du nå da? Du kan jo ikke bo i et rottereir! Da er det bedre å ha litt lengre reisetid. Om du ikke flytter inn nå, så blir det kanskje en ekstra motivasjon for han til å skjerpe seg. Men hvis du flytter inn, så skjerper han seg ikke! Anonymkode: 3750f...7e2 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 Jeg kan selv være ganske rotete. Etter en sykdomsperiode brukte jeg måneder på å gå gjennom alt og gi bort/kaste. Hvis du skal bo der, må det være sunn luft på soverommet. Uansett hvor rotete jeg har hatt det, har soverommet vært fint. Han kan gi alle loppisgreier til Fretex, ihvertfall det som ikke får plass i boden. Han kan også legge tepper over rotet som er i stua inntil han får rydda det. Tv kan leveres til el-avfall ved nærmeste kjøpesenter. I mitt tilfelle sa kjæresten klart ifra at det ikke var hyggelig å være hjemme hos meg med alt rotet. Det ga meg motivasjon til å skjerpe meg og rydde, jeg fikk også hjelp fra familien. Jeg visste jo at vi aldri kunne flytte sammen om det ikke blei mye ryddigere.....Jeg lovde dessuren på tro og ære å ikke dra masse nye greier med hjem, og holder meg unna både salg og loppis 😄 En del av oss er veldig dillete og da hjelper det med litt disiplin. Anonymkode: a9606...060 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg kan selv være ganske rotete. Etter en sykdomsperiode brukte jeg måneder på å gå gjennom alt og gi bort/kaste. Hvis du skal bo der, må det være sunn luft på soverommet. Uansett hvor rotete jeg har hatt det, har soverommet vært fint. Han kan gi alle loppisgreier til Fretex, ihvertfall det som ikke får plass i boden. Han kan også legge tepper over rotet som er i stua inntil han får rydda det. Tv kan leveres til el-avfall ved nærmeste kjøpesenter. I mitt tilfelle sa kjæresten klart ifra at det ikke var hyggelig å være hjemme hos meg med alt rotet. Det ga meg motivasjon til å skjerpe meg og rydde, jeg fikk også hjelp fra familien. Jeg visste jo at vi aldri kunne flytte sammen om det ikke blei mye ryddigere.....Jeg lovde dessuren på tro og ære å ikke dra masse nye greier med hjem, og holder meg unna både salg og loppis 😄 En del av oss er veldig dillete og da hjelper det med litt disiplin. Anonymkode: a9606...060 Jeg har flere ganger foreslått at han kan gi bort alle tingene han har lagret på soverommet på finn.no, eller til en gruppe på Facebook som samler inn til folk, men han har hengt seg opp i at han MÅ gi tingene til et loppemarked som bruker å være på skolen som ligger i strøket. Nå har han brukt soverommet som lager for loppemarkedting i ett og et halvt år, og gudene må vite når det blir lov å ha loppemarked igjen. Han blir irritert når jeg påpeker at det er usunt klima på soverommet, og at det er rotete. Ts Anonymkode: 34ff4...574 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvor bor du nå da? Du kan jo ikke bo i et rottereir! Da er det bedre å ha litt lengre reisetid. Om du ikke flytter inn nå, så blir det kanskje en ekstra motivasjon for han til å skjerpe seg. Men hvis du flytter inn, så skjerper han seg ikke! Anonymkode: 3750f...7e2 Nå bor jeg midlertidig i Trondheim, mens jeg har et jobbvikariat. Ts Anonymkode: 34ff4...574
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #9 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har flere ganger foreslått at han kan gi bort alle tingene han har lagret på soverommet på finn.no, eller til en gruppe på Facebook som samler inn til folk, men han har hengt seg opp i at han MÅ gi tingene til et loppemarked som bruker å være på skolen som ligger i strøket. Nå har han brukt soverommet som lager for loppemarkedting i ett og et halvt år, og gudene må vite når det blir lov å ha loppemarked igjen. Han blir irritert når jeg påpeker at det er usunt klima på soverommet, og at det er rotete. Ts Anonymkode: 34ff4...574 Du kan si at han kan gi tingene til Fretex ol og heller støtte det gode formålet med penger nå. Det trenger de sikkert, nå som de går glipp av mye inntekter. Finn ei nettside om vasking/rydding og vis ham. Man merker ikke sjøl hvor dårlig lufta blir. Anonymkode: a9606...060 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #10 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har flere ganger foreslått at han kan gi bort alle tingene han har lagret på soverommet på finn.no, eller til en gruppe på Facebook som samler inn til folk, men han har hengt seg opp i at han MÅ gi tingene til et loppemarked som bruker å være på skolen som ligger i strøket. Kan dere kontakte skolekorpset og spørre om dere kan få lov til å levere lopper til dem? Skolekorpset som mine barn gikk i, disponerte hele loftet på skolen. Gjennom året samlet korpset opp lopper og fylte opp loftet (primært ting av litt verdi som f.eks. et flott skatoll). Dere kan jo høre med skolen om de har lagringsmuligheter. Eventuelt ville jeg faktisk vurdert å gå bak ryggen på ham og lagt ut skrotet på Finn eller bare kjørt det på dynga. Jeg er vanligvis for gjenbruk, og vanligvis mot at man skal gjøre noe bak partners rygg. Men i akkurat dette tilfellet virker det som om han har kjørt seg fast, og trenger litt hjelp for å komme ut av sporet. Så da tenker jeg at du på et eller annet vis må tvinge ham til å kvitte seg med skrotet, eller tvinge ham til å oppsøke en psykolog. Anonymkode: 41c47...9b5 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #11 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kan dere kontakte skolekorpset og spørre om dere kan få lov til å levere lopper til dem? Skolekorpset som mine barn gikk i, disponerte hele loftet på skolen. Gjennom året samlet korpset opp lopper og fylte opp loftet (primært ting av litt verdi som f.eks. et flott skatoll). Dere kan jo høre med skolen om de har lagringsmuligheter. Eventuelt ville jeg faktisk vurdert å gå bak ryggen på ham og lagt ut skrotet på Finn eller bare kjørt det på dynga. Jeg er vanligvis for gjenbruk, og vanligvis mot at man skal gjøre noe bak partners rygg. Men i akkurat dette tilfellet virker det som om han har kjørt seg fast, og trenger litt hjelp for å komme ut av sporet. Så da tenker jeg at du på et eller annet vis må tvinge ham til å kvitte seg med skrotet, eller tvinge ham til å oppsøke en psykolog. Anonymkode: 41c47...9b5 Takk for tips👌 Har faktisk tenkt å kontakte noen som kan hente tingene han har samlet opp, men er redd han blir forbanna på meg siden det er kun hans ting. Ts Anonymkode: 34ff4...574 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #12 Skrevet 13. mars 2021 Ikke prøv å endre han. Tror ikke det vil fungere mellom dere. Ikke flytt inn der Anonymkode: 322f0...2bc 14
Archer Skrevet 13. mars 2021 #13 Skrevet 13. mars 2021 Ska du bare bo der till du finner ett eget sted? Merkelig forhold må jeg si...
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #14 Skrevet 13. mars 2021 Archer skrev (2 minutter siden): Ska du bare bo der till du finner ett eget sted? Merkelig forhold må jeg si... Fordi vi ikke flytter sammen etter å ha vært sammen kort tid? Dessuten har han tvillinger på 3 år... Han har en liten og upraktisk leilighet, og det blir altfor trangt hvis jeg skal flytte inn permanent med mine ting. Jeg ønsker stor plass/ hus hvis vi skal bo sammen, han er foreløpig fornøyd med liten bygårdsleilighet uten veranda. Ts Anonymkode: 34ff4...574 2
Archer Skrevet 13. mars 2021 #15 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi vi ikke flytter sammen etter å ha vært sammen kort tid? Dessuten har han tvillinger på 3 år... Han har en liten og upraktisk leilighet, og det blir altfor trangt hvis jeg skal flytte inn permanent med mine ting. Jeg ønsker stor plass/ hus hvis vi skal bo sammen, han er foreløpig fornøyd med liten bygårdsleilighet uten veranda. Ts Anonymkode: 34ff4...574 Så.. hva ser du i han da? Virker som dere ikke helt passer sammen spør du meg🤔 3
PM75 Skrevet 13. mars 2021 #16 Skrevet 13. mars 2021 Har han leiligheten full av skrot og tvillinger på 3 år?? Det er en dårlig kombo!! Han burde rydde unna og sørge for at leiligheten er barnevennlig! 6
Festlig Skrevet 13. mars 2021 #17 Skrevet 13. mars 2021 Jeg ville ha tenkt meg nøye om ang å flytte sammen med en som er så lite konstruktiv og villig til å ha det normalt ryddig . Det finnes så mange tråder her inne som handler om at partneren ikke greier å gjøre sin del av de huslige syslene . Når en ser og vet hvilket kaos de lever i, hvordan skal en orke å leve sammen med de oppe i alt dette ? 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #18 Skrevet 13. mars 2021 Dette forholdet bør du virkelig vurdere om du skal fortsette. Hvis du syns han har det rotete nå hvordan tror du det blir hvis dere flytter sammen og stifter familie? Å kontakte noen for å hente sakene hans bør du ihvertfall ikke gjøre. Det er ikke din business og hadde noen gjort det med mine ting hadde jeg anmeldt vedkommende. Å gi bort hans ting er det samme som å stjele. Anonymkode: ced0c...a10 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #19 Skrevet 13. mars 2021 Festlig skrev (6 minutter siden): Jeg ville ha tenkt meg nøye om ang å flytte sammen med en som er så lite konstruktiv og villig til å ha det normalt ryddig . Det finnes så mange tråder her inne som handler om at partneren ikke greier å gjøre sin del av de huslige syslene . Når en ser og vet hvilket kaos de lever i, hvordan skal en orke å leve sammen med de oppe i alt dette ? Da er man særboer! Anonymkode: 34ff4...574 4
Festlig Skrevet 13. mars 2021 #20 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er man særboer! Anonymkode: 34ff4...574 Nettopp!! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå