AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 17 år gammel Som bakerimedarbeider tjener jeg 125,- i timen da jeg var 16. I sommer (fremdeles 17) skal jeg jobbe. Burde jeg kreve/forhandle om mer lønn eller være fornøyd med denne? Vet om folk som jobber andre steder og er like gamle som tjener enda mer, boritmot 160 i timen Anonymkode: 0ee04...c1c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 125 høres utrolig lite ut. I kommunen er minstelønn rundt 160 kr. Men siden du er under 18 er det kanskje annerledes. Anonymkode: 844da...484
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Du kan jo prøve, men det er generelt vanskelig å forhandle seg frem til noe for en sommerjobb. Anonymkode: d4c52...218 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 125 høres utrolig lite ut. I kommunen er minstelønn rundt 160 kr. Men siden du er under 18 er det kanskje annerledes. Anonymkode: 844da...484 Fordi kommunen må følge tariff. En bedrift uten tariffavtale har ikke noen pålagt minstelønn, og kan betale arbeiderne en krone per time om de vil til de som går med på det. Hvis bedriften ikke har tariffavtale, har ts ingen sak her. Anonymkode: dc194...b4c
knulleGuden666 Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 125 er lite, du kan prøve å forhandle deg om høyere lønn, men er arbeidsgiver et rasshøl kan hen fort si deg opp og heller hente en ny en, spesielt nå når de fleste er desperate etter en jobb
ErGlad Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 Jeg ville ikke ha forhandlet med tanke på dagens arbeidsmarkedet. De vet at de kan velge og vrake. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 Visum skrev (12 timer siden): Jeg ville ikke ha forhandlet med tanke på dagens arbeidsmarkedet. De vet at de kan velge og vrake. Bedriften jeg jobber i henter ikke folk utenifra. Jeg har vært ansatt i 2 år nå, ingen endring i lønn. Jobber hardt og leverer bra. Vil ikke si jeg er uerstattelig, men mange av de andre med sommerjobb er skikkelig slappe og får høyere lønn kun pga. de er over 18. Har ikke fått noe opplysning om lønnsnivå eller noen ting, så vet ikke om jeg engang vil få mer når jeg bikker 18. Anonymkode: 0ee04...c1c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 knulleGuden666 skrev (12 timer siden): 125 er lite, du kan prøve å forhandle deg om høyere lønn, men er arbeidsgiver et rasshøl kan hen fort si deg opp og heller hente en ny en, spesielt nå når de fleste er desperate etter en jobb Sjefen min er et rasshøl, men ikke selve bedriften nødvendigvis. Og de kan ikke si meg opp uten en grunn, og ikke når jeg spør om lønn etter å ha vært ansatt en stund nå i snart 2 år. Anonymkode: 0ee04...c1c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #10 Skrevet 16. mars 2021 Og hvordan skal jeg gå frem med lønnsforhandling? Snakke med sjefen eller HR? Sjefen er som sagt et rasshøl, men HR avdelingen er greie har jeg inntrykk av. Er det HR som kan gjøre noe med lønnen eller må sjefen være involvert? Anonymkode: 0ee04...c1c
knulleGuden666 Skrevet 16. mars 2021 #11 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjefen min er et rasshøl, men ikke selve bedriften nødvendigvis. Og de kan ikke si meg opp uten en grunn, og ikke når jeg spør om lønn etter å ha vært ansatt en stund nå i snart 2 år. Anonymkode: 0ee04...c1c Mye de kan nå med korona, de utnytter korona så til de grader. Du bør ikke diskutere for lenge hvertfall, sier han nei så gir du deg 1
knulleGuden666 Skrevet 16. mars 2021 #12 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hvordan skal jeg gå frem med lønnsforhandling? Snakke med sjefen eller HR? Sjefen er som sagt et rasshøl, men HR avdelingen er greie har jeg inntrykk av. Er det HR som kan gjøre noe med lønnen eller må sjefen være involvert? Anonymkode: 0ee04...c1c Sjefen må være informert 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #13 Skrevet 16. mars 2021 knulleGuden666 skrev (1 minutt siden): Sjefen må være informert Har mange sjefer, er det hen som er for personal eller hen som er for min avdeling på jobb? Regner med det er personalsjef? Han er ikke rasshøl. Han på min avdeling er. Anonymkode: 0ee04...c1c
knulleGuden666 Skrevet 16. mars 2021 #14 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har mange sjefer, er det hen som er for personal eller hen som er for min avdeling på jobb? Regner med det er personalsjef? Han er ikke rasshøl. Han på min avdeling er. Anonymkode: 0ee04...c1c Da regner jeg med det skal gå bra, er den øverste sjefen som må være med på avgjørelsen, men om de har spesialopplegg på den jobben vet jeg ikke. Hvis han er så stort rasshøl som du sier så bør du klage han inn til øverste sjef
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #15 Skrevet 16. mars 2021 knulleGuden666 skrev (52 minutter siden): Da regner jeg med det skal gå bra, er den øverste sjefen som må være med på avgjørelsen, men om de har spesialopplegg på den jobben vet jeg ikke. Hvis han er så stort rasshøl som du sier så bør du klage han inn til øverste sjef Det er allerede gjort. Ser ikke ut som at de klarer å få gjort noe med det siden hens personlighet bare er sånn, blir det sagt. Og ikke vil de kvitte seg med hen fordi at hen leverer bra mtp profitt og får oss til å jobbe hardt, men mange av oss følte oss totalt utbrente i fjor. Anonymkode: 0ee04...c1c
knulleGuden666 Skrevet 16. mars 2021 #16 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er allerede gjort. Ser ikke ut som at de klarer å få gjort noe med det siden hens personlighet bare er sånn, blir det sagt. Og ikke vil de kvitte seg med hen fordi at hen leverer bra mtp profitt og får oss til å jobbe hardt, men mange av oss følte oss totalt utbrente i fjor. Anonymkode: 0ee04...c1c Hvorfor vil du da tilbake til det rasshølet? Bare gi full faen i hen isåfall, ta pause når du vil og si hva faen du vil til hen, vær rasshøl til de som er rasshøl til deg 👍
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #17 Skrevet 16. mars 2021 knulleGuden666 skrev (7 minutter siden): Hvorfor vil du da tilbake til det rasshølet? Bare gi full faen i hen isåfall, ta pause når du vil og si hva faen du vil til hen, vær rasshøl til de som er rasshøl til deg 👍 Greit med jobb som ungdom. Og har jobba som sagt i 2 år. Relativt trygt at de beholder meg så lenge jeg jobber litt her og der. Greit å ha i en utrygg fremtid fremfor å brenne broer. Min første jobb også. Haha det siste ja... Du aner ikke hvor mye jeg har lyst til å bare gjøre det! Men tror ikke det er løsningen. Hater å bli behandla som en slave, men det verste er jo når sjefen går på meg som person og ikke arbeidet jeg gjør... Lært å bare ignorere hen. Hen har jo tross alt mer makt enn meg, og det er ikke så mye jeg kan gjøre enn å melde fra til øvre sjefer, men de klarer ikke gjøre noe med det Anonymkode: 0ee04...c1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå