Ukjent. Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Det er virkelig skammelig at vi har en statsminister som svarer på denne måten.. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KyW5ao/sv-vi-har-en-statsminister-som-ikke-ser-de-som-sliter 7
NorthernLight Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Ukjent. skrev (14 minutter siden): Det er virkelig skammelig at vi har en statsminister som svarer på denne måten.. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KyW5ao/sv-vi-har-en-statsminister-som-ikke-ser-de-som-sliter Siden Erna ble statsminister har staten sendt 280 milliarder kr ut av landet i bistand. Det er tydligvis ikke så viktig med folk som sliter økonomisk i Norge.. https://www.nettavisen.no/nyheter/norge-har-brukt-280-milliarder-pa-bistand-mer-enn-52-000-kroner-for-hver-eneste-innbygger/s/12-95-3423922192 12
Gjest Airman Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Nå stenges det helt ned flyplasser og havner fra mandag
GrønnNellik68 Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Nå må vi få regjeringsskifte til noe som er mer for samfunns rettferdighet i vårt fantastiske land som har vært så flinke til å ta vare på de svakeste i samfunnet..Dit må vi tilbake til. At aller aller fleste kan ha ett greit liv og en god livskvalitet. Det er ingen tvil om at mange ikke har det nå. 4
Okaki Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 Vet dere, jeg lurer svært på hvor klagesangen for de som var arbeidsledige i 2019 var? De som fikk lavere sats på dagpengene, fikk ikke feriepenger og måtte forholde seg til de ordinære svært strenge kravene for sosialhjelp. vi er i en krise mtp arbeidsmarked, og klart det er tungt både økonomisk og mentalt for de som har gått arbeidsledige i ett år. Men jeg synes vi lager et tåpelig klasseskille for de som var koronapermittert og de som var vanlig arbeidssøkere før korona. Samtidig som man klager på for lite penger, klager man samtidig på at det ikke lønner seg å ta jobb når man mottar dagpenger🤦🏻♀️ Privatøkonomisk burde denne krisen først og fremst være en vekker for de fleste om at man må ha: 1. en buffer til tyngre tider 2. økonomiske forpliktelser som tåler en reduksjon i inntekten, pga arbeidsløshet eller sykdom jeg synes det er flott at hun viser til sosialhjelp som siste utvei, det er det den er der for. 1
Alivamale Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 NorthernLight skrev (46 minutter siden): Siden Erna ble statsminister har staten sendt 280 milliarder kr ut av landet i bistand. Det er tydligvis ikke så viktig med folk som sliter økonomisk i Norge.. https://www.nettavisen.no/nyheter/norge-har-brukt-280-milliarder-pa-bistand-mer-enn-52-000-kroner-for-hver-eneste-innbygger/s/12-95-3423922192 Noe sier meg at sosialdemokrater og sosialister i regjering ville ha brukt enda flere milliarder i bistand.
GrønnNellik68 Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 Jeg var arbeidsledig i 2019..så vet alt om det. Jeg fikk meg nå faktisk jobb under korona krisen. Og den tviholder jeg på nå. 2
Overgang Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 Erna sier at folk som er permitterte idag får 80% av det de hadde før koronaen? Alle bør da greie å leve på 80% av sin normale inntekt! 1
NorthernLight Skrevet 13. mars 2021 #9 Skrevet 13. mars 2021 (endret) Alivamale skrev (2 timer siden): Noe sier meg at sosialdemokrater og sosialister i regjering ville ha brukt enda flere milliarder i bistand. Det er godt mulig. Men det er sykt å sende så mye penger til land med mye korrupsjon osv. De pengene kunne man brukt i Norge til å oppgradere sykehus, kjøpe nytt utstyr, til de som sliter økonomisk osv. Det er mye man kunne brukt de pengene på i Norge for å si det sånn.. Endret 13. mars 2021 av NorthernLight 2
Christie Skrevet 13. mars 2021 #10 Skrevet 13. mars 2021 Airman skrev (1 time siden): Nå stenges det helt ned flyplasser og havner fra mandag Mer info? Kilde?
Gjest Airman Skrevet 13. mars 2021 #11 Skrevet 13. mars 2021 Christie skrev (1 time siden): Mer info? Kilde? En misforstått mld, pga Pia skevik sendte en gammel extra nyhetssending midt i musikkprogrammet sitt ikveld, som jeg lyttet til med et halvt øre😳 dessverre
Christie Skrevet 13. mars 2021 #12 Skrevet 13. mars 2021 Airman skrev (2 minutter siden): En misforstått mld, pga Pia skevik sendte en gammel extra nyhetssending midt i musikkprogrammet sitt ikveld, som jeg lyttet til med et halvt øre😳 dessverre Ah, takk for svar 😊
Anbefalte innlegg