AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Har lyst til å begynne på ntnu, men dette demotiverer meg: https://www.nrk.no/trondelag/ntnu-studentene-shottet-eddik-under-opptaksproven-1.13675255 Vet det er frivillig, men vi alle vet at man på en tid vil kjenne på gruppepress om alle man henger med er med på det... Hvor stor andel er egentlig med på dette? Over 50%? Anonymkode: 0ed8a...530
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Over 90% er med, kanskje noe sånt som 95% deltar i fadderperioden. Det er dog sjeldent det skjer sånne ting, vanligvis er det bare en litt hard fest i 14 dager med skole på morgenen igjen hehe Det er også stort forskjell fra linje til linje, de som shottet eddik er maskin, de er klart værst! - Siv.ing og nåværende stipendiat NTNU Anonymkode: 9d021...73e 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Over 90% er med, kanskje noe sånt som 95% deltar i fadderperioden. Det er dog sjeldent det skjer sånne ting, vanligvis er det bare en litt hard fest i 14 dager med skole på morgenen igjen hehe Det er også stort forskjell fra linje til linje, de som shottet eddik er maskin, de er klart værst! - Siv.ing og nåværende stipendiat NTNU Anonymkode: 9d021...73e 90% av de som er med i fadderuka?? 😵 Det var mange... Anonymkode: 0ed8a...530
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Ja, nesten alle er med. Som den over sier: det er stor forskjell på de forskjellige linjeforeningene. Hva har du tenkt å studere, TS? Anonymkode: 34e66...2ed 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, nesten alle er med. Som den over sier: det er stor forskjell på de forskjellige linjeforeningene. Hva har du tenkt å studere, TS? Anonymkode: 34e66...2ed Tenker først og fremst sivilingeniør. Vet ikke hvilken av retningene enda, mange av det høres spennende ut, men lener meg mest på datateknologi eller indøk-data. Er andre linjer jeg også kunne tenkt meg. Anonymkode: 0ed8a...530
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har lyst til å begynne på ntnu, men dette demotiverer meg: https://www.nrk.no/trondelag/ntnu-studentene-shottet-eddik-under-opptaksproven-1.13675255 Vet det er frivillig, men vi alle vet at man på en tid vil kjenne på gruppepress om alle man henger med er med på det... Hvor stor andel er egentlig med på dette? Over 50%? Anonymkode: 0ed8a...530 "Alle" er med. Spiste blant annet rå egg, vasket håret med kaviar, dasket hverandre med død fisk og løp i undertøy rundt i byen en hel dag mens vi hadde poster med tilsvarende ting. Abakus linjeforening. Anonymkode: ebadf...da1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): "Alle" er med. Spiste blant annet rå egg, vasket håret med kaviar, dasket hverandre med død fisk og løp i undertøy rundt i byen en hel dag mens vi hadde poster med tilsvarende ting. Abakus linjeforening. Anonymkode: ebadf...da1 Så hvis jeg begynner på data er dette noen av forventingene? 😱😖 Neida, det du nevnte er ikke "så" ille. Ingenting du nevnte er direkte farlig. Det jeg lurer på er om vi får vite hva man skal før man gjør akkurat den bestemte aktiviteten. F.eks. skal jeg ha bind for øynene og spise noe jeg ikke vet hva er, det går jeg ikke med på. Vil ikke ende opp på sykehuset og kan ikke stole på at folk ikke velger noe som er ufarlig. (*kremt* bare se på eddishottingen) Anonymkode: 0ed8a...530
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hvis jeg begynner på data er dette noen av forventingene? 😱😖 Neida, det du nevnte er ikke "så" ille. Ingenting du nevnte er direkte farlig. Det jeg lurer på er om vi får vite hva man skal før man gjør akkurat den bestemte aktiviteten. F.eks. skal jeg ha bind for øynene og spise noe jeg ikke vet hva er, det går jeg ikke med på. Vil ikke ende opp på sykehuset og kan ikke stole på at folk ikke velger noe som er ufarlig. (*kremt* bare se på eddishottingen) Anonymkode: 0ed8a...530 Ja, Abakus er for Data også... Det er denne typen aktiviteter stort sett, blir ganske fin etter en god dusj etterpå. Vi fikk vite tingene så det var jo i teorien mulig å trekke seg men alle gjorde det, ikke så ille. Ingen bind for øynene eller noe slikt skummelt, men følte meg ganske ekkel når jeg løp rundt nesten naken i timesvis innbakt i fiskeslo, kaviar og hvetemel og litt annet. Farlig var det ikke dog. Anbefaler å ta utfordringen om du skal begynne siden "alle" gjør det og man blir kjent med folk. Mulig ting har endret seg siden min tid også... Anonymkode: ebadf...da1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 Jeg tror nok linjeforeningene føler press mot sikkerhet mer enn før i fadderukene. Det var et uhell for par-tre år siden hvor noen ferskiser ble lagt inn på sykehus. Det skal man ikke ha noe av. Det skal være gøy, inkluderende, føle man gjør noe crazy, bryte litt barrierer. Anonymkode: dafaf...167 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 Det skal være gøy og inkluderende. Men det er jo ikke det for alle, det er ikke alle som synes slike ting er gøy. Det er totalt uproblematisk å ikke være med. Du blir kjent med folk på forelesninger og andre steder. Det er ikke slik at fadderuka og opptak til linjeforening er alt! Og det er ikke alle som deltar. Jeg deltok forresten på fadderuka, men da kun på de bitene jeg ønsket å delta på - da jeg hater slike ting. Fikk meg likevel svært gode venner tidlig i studieløpet. Ikke vurder studier utifra linjeforening! Du blir kjent utenom også. Anonymkode: 143c6...9e8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 Du, det er helt lov å stå over Du skal få bli medlem uten å gjennomføre opptaket. Anonymkode: ddc79...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, Abakus er for Data også... Det er denne typen aktiviteter stort sett, blir ganske fin etter en god dusj etterpå. Vi fikk vite tingene så det var jo i teorien mulig å trekke seg men alle gjorde det, ikke så ille. Ingen bind for øynene eller noe slikt skummelt, men følte meg ganske ekkel når jeg løp rundt nesten naken i timesvis innbakt i fiskeslo, kaviar og hvetemel og litt annet. Farlig var det ikke dog. Anbefaler å ta utfordringen om du skal begynne siden "alle" gjør det og man blir kjent med folk. Mulig ting har endret seg siden min tid også... Anonymkode: ebadf...da1 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror nok linjeforeningene føler press mot sikkerhet mer enn før i fadderukene. Det var et uhell for par-tre år siden hvor noen ferskiser ble lagt inn på sykehus. Det skal man ikke ha noe av. Det skal være gøy, inkluderende, føle man gjør noe crazy, bryte litt barrierer. Anonymkode: dafaf...167 Ser ut til at de fremdeles holder på, men kanskje mer fokus på sikkerhet heldigvis. Er det jeg tenkte mest på. Å gå halvnaken i byen er ikke farlig og jeg kan sikkert takle det så lenge jeg kommer meg over barrieren. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det skal være gøy og inkluderende. Men det er jo ikke det for alle, det er ikke alle som synes slike ting er gøy. Det er totalt uproblematisk å ikke være med. Du blir kjent med folk på forelesninger og andre steder. Det er ikke slik at fadderuka og opptak til linjeforening er alt! Og det er ikke alle som deltar. Jeg deltok forresten på fadderuka, men da kun på de bitene jeg ønsket å delta på - da jeg hater slike ting. Fikk meg likevel svært gode venner tidlig i studieløpet. Ikke vurder studier utifra linjeforening! Du blir kjent utenom også. Anonymkode: 143c6...9e8 Selvsagt velger jeg ikke studier utfra linjeforening! Er det noen som gjør det eller? Man skal jo studere i 3-5 år, og fadderuken varer i 2 uker. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du, det er helt lov å stå over Du skal få bli medlem uten å gjennomføre opptaket. Anonymkode: ddc79...9ea Vet det, men redd for å føle meg ekskludert hvis "alle" er med på det. Anonymkode: 0ed8a...530
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 Jeg synes sånne ting er grusomt og ville stått over det meste. Det er forhåpentligvis rom for alle. En venninne av meg studerte på NTNU for noen år siden (siv.ing.) og da var det i alle fall full pakke. Jeg ble opprørt bare av å høre henne fortelle. Hvis du synes sånne ting er ok (ut av komfortsonen osv.) så er det ikke noe problem. Jeg kunne gjerne hoppet i fallskjerm (definitivt ut av komfortsonen!), men ikke dasket noen med en død fisk eller gått i undertøy foran ukjente. Anonymkode: 7e7a2...a51
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes sånne ting er grusomt og ville stått over det meste. Det er forhåpentligvis rom for alle. En venninne av meg studerte på NTNU for noen år siden (siv.ing.) og da var det i alle fall full pakke. Jeg ble opprørt bare av å høre henne fortelle. Hvis du synes sånne ting er ok (ut av komfortsonen osv.) så er det ikke noe problem. Jeg kunne gjerne hoppet i fallskjerm (definitivt ut av komfortsonen!), men ikke dasket noen med en død fisk eller gått i undertøy foran ukjente. Anonymkode: 7e7a2...a51 Samme som det du sier. Kan gjøre ting litt ut av komfortsonen, men er ellers ikke noe fan av å løpe halvnaken rundt byen og lukte fisk. Anonymkode: 0ed8a...530
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Skrevet 14. mars 2021 Jeg er typen som ikke er med på slikt, men var med på opptaksprøvene (Hybrida) og alt i fadderukene, for mange år siden. Alt var bare gøy, selv om man drakk og gjorde mye ekkelt og flaut. Ville ikke lagt så mye i det, og jeg tror faktisk ikke noen bryr seg om du ikke er med den dagen.. er bare å si at du ikke kunne, dersom noen spør. Anonymkode: f8823...9af
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #16 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er typen som ikke er med på slikt, men var med på opptaksprøvene (Hybrida) og alt i fadderukene, for mange år siden. Alt var bare gøy, selv om man drakk og gjorde mye ekkelt og flaut. Ville ikke lagt så mye i det, og jeg tror faktisk ikke noen bryr seg om du ikke er med den dagen.. er bare å si at du ikke kunne, dersom noen spør. Anonymkode: f8823...9af Skjønner. Men at noen hevder at det er 90% av de som deltar i fadderuken er med på opptaksprøvene er litt rart synes jeg når jeg tenker på at nordmenn kanskje er de mest introverte personene (spesielt mot ukjente, og alle man møter er jo nye folk). Kanskje har det noe med at alle skal bli fulle. Har aldri drukket meg full og synes ikke øl er noe særlig godt. Redd for å bli ekskludert Anonymkode: 0ed8a...530
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå