Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er nå satt i karantene fordi jeg har vært i kontakt med en som har fått påvist coronasmitte :( Jeg jobber i en butikk, og på en skole. Jeg ble først ansatt som ringevikar, men har jobbet ca 100% på denne skolen siden september da en lærer ble langvarig sykemeldt. Jeg har jobbet og vært vikar for denne læreren i snart 7 måneder. 

Nå som jeg er i karantene mister jeg mange arbeidsdager, og er redd fordi mesteparten av pengene jeg tjener kommer fra skolen jeg jobber på. Jeg kommer mest sannsynlig til å være i karantene til den 20. mars, og kanskje mer om jeg får svar om positiv test (noe jeg er ganske sikker på kommer til å skje) :(

Spørsmålet mitt er da; har krav på sykepenger fra skolen? Får høre litt her og der at det er de tre siste månedene som teller, og det at kontrakten min står som ringevikar ikke har noe å si. Jeg har jo ikke fast kontrakt.. men igjen, har jeg jobbet der hver dag siden september. 

Tusen takk for alle svar! 💕

Anonymkode: bf64d...3c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får sykemelding for karantenetiden, arbeidsgiver betaler de 16 første dagene å du skal ha betalt for alt du er satt opp på vakt de neste 10 dagene som er karantenetid for nærkontakt. Blir sykemeldingen lengre enn 16 dager søker du sykepenger fra Nav,  de henter inntektsopplysninger registret fra arbeidsgiver i a-registret. 

Anonymkode: 59f1f...45b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...