Gå til innhold

Kan man nekte far til foreldrepermisjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg og bf skal mest sannsynlig skilles. Vi har et felles barn på 16 mnd. Kort sagt så har jeg vært ALENE om og med barnet siden fødselen. Jeg har vært alene hele veien til per dags dato. Han har aldri tatt initiativ til ta for seg foreldre rollen, de har aldri vært alene en hel dag. 

jeg er bekymret for at sønnen vår ikke for det oppmerksomheten han fortjenes mens bf har permisjon. Vi har vært hos meklingsmøte og der sa psykologen at jeg bør slippe han inn og føle på dette ansvaret. Altså, bf har ikke hatt interesse for denne rollen. 

vi bor sammen per dags dato. Men jeg skal søke separasjon. Jeg ønsker ikke at han skal ha permisjon. Jeg skulle også begynne å jobbe nå i april men forlenget permittering. Da sitter vi alle tre sammen i tre mnd.. uff... 

hvordan kan den overføres til meg? Har noe opplevd dette før? 

Anonymkode: a9b95...2c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom han/du flytter før hans permisjon så kan du få den overført til deg mener jeg. Spør nav foreldrepenger på facebook. Han har søkt om utsettelse for sin permisjon ettersom han ikke skal ha før nå?

Anonymkode: dc90f...7c8

Gjest Alterego666
Skrevet

Er dere enige om hvem som skal ha foreldreansvar? Jeg tenker dette vil ha betydning.

Du bør også tenke gjennom hvor stort ansvar du ønsker far skal ha i barnets liv. Skyver du ham vekk nå, kan det bli mye på deg de neste 20 årene. Ønsker du det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...