AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Hallo! Jeg er førstegangsgravid i uke 24, og har kanskje et litt rart spørsmål ang blødninger i graviditeten. Slik jeg har forstått det så er livmoren lukket, sånn at fostervannet ikke skal lekke ut..? Men hvis det oppstår blødninger på innsiden av livmoren, hvordan oppdages dette? Det skilles blod ut, men ikke fostervann? Grunnen for disse plutselige bekymringene, er at jeg har strekkesmerter på høyre side av magen som har pågått en god stund, og blir litt redd for at livmor plutselig skal løsne.. Har snakket med lege, og disse bekymringene er svært irrasjonelle, men jeg spør likevel 😅 Anonymkode: a376d...e02
Moonies Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hallo! Jeg er førstegangsgravid i uke 24, og har kanskje et litt rart spørsmål ang blødninger i graviditeten. Slik jeg har forstått det så er livmoren lukket, sånn at fostervannet ikke skal lekke ut..? Men hvis det oppstår blødninger på innsiden av livmoren, hvordan oppdages dette? Det skilles blod ut, men ikke fostervann? Grunnen for disse plutselige bekymringene, er at jeg har strekkesmerter på høyre side av magen som har pågått en god stund, og blir litt redd for at livmor plutselig skal løsne.. Har snakket med lege, og disse bekymringene er svært irrasjonelle, men jeg spør likevel 😅 Anonymkode: a376d...e02 Fostervannet ligger inne i fostersekken, så fostersprekken må sprekke for at vannet skal gå. 😊 Blødninger i livmoren kan komme ut gjennom en lukket livmorhals, på samme måte som menstruasjon kommer ut når man ikke er gravid. Strekkesmerter er vanlig, fordi ting vokser og flytter på seg 😊
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Moonies skrev (3 minutter siden): Fostervannet ligger inne i fostersekken, så fostersprekken må sprekke for at vannet skal gå. 😊 Blødninger i livmoren kan komme ut gjennom en lukket livmorhals, på samme måte som menstruasjon kommer ut når man ikke er gravid. Strekkesmerter er vanlig, fordi ting vokser og flytter på seg 😊 Takk for svar 😄 Anonymkode: a376d...e02
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Livmoren er aldri helt lukket som i "tett". At livmorhalsen er lukket, er ikke det samme som at det ikke kan renne noe ut. Menstruasjonsblod kommer jo fra livmoren selv om livmorhalsen er lukket, og man kan også ha blødninger fra livmoren som gravid. Fostervann kan derimot ikke komme ut, for det og babyen ligger inni en fostersekk. Denne må revne for at fostervann kan komme ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå