AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Hvordan ble det når overgangsalderen var over også? Jeg er 42år, sex har aldri vært bedre....men frykter overgangsalderen. Når jeg kom i slutten av 30-åra jeg virkelig har nytt sexen. Nå kan jeg fint ha sex 1 gang om dagen. Anonymkode: 63d83...082 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Lysten er fortsatt der, men på en annen måte. Har mindre selvtillit på kropp og utseende og det påvirker lysten, dessverre. Anonymkode: 78449...6b3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Er 51, sexlysten er på topp Tar godt vare på meg selv og trives i bikini, det har jeg alltid gjort, men nå som såpass godt voksen har jeg en egen trygghet innvendig som gjør at jeg slipper løs alle hemninger, så sexlysten og sex i seg selv har faktisk aldri vært bedre. Og jeg har alltid vært glad i sex så det sier noe Tror det har noe med at jeg har god selvtillit og kanskj alltid vært litt i overkant glad i sex å gjøre, siden så mange andre i samme alder opplever motsatt. Anonymkode: fe61c...16d 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Har mer lyst enn noen gang, får langt flere orgasmer og mye raskere enn tidligere. Er i overgangsalderen, mistenker at mensen forsvinner snart, er 3,5 år siden jeg merket de første symptomene. En ting som plager meg er at jeg ikke blir så våt som før. Anonymkode: fa62c...24e 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har mer lyst enn noen gang, får langt flere orgasmer og mye raskere enn tidligere. Er i overgangsalderen, mistenker at mensen forsvinner snart, er 3,5 år siden jeg merket de første symptomene. En ting som plager meg er at jeg ikke blir så våt som før. Anonymkode: fa62c...24e Ja, man blir nok mindre våt i den perioden har jeg lest. Har du prøvd glidekrem? Anonymkode: 63d83...082
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 Mann 50, like kåt som for 25 år siden. Har masse energi på jobb, trening og i senga. Har alltid fått gode tilbakemeldinger seksuelt. Dama kommer som aldri før. Hun er blitt frodigere og flott. Vi har det gøy sammen, og hun virker tryggere seksuelt med årene. Skulle det visne, så er jo de fleste en resept borte fra en løsning i dag. At folk går rundt med slapp kølle og tørr mus, ha latmannskropp og velge å leve i tidsklemma er bare å glemme å leve. Ræva ut av benken, senga venter. Anonymkode: 8db6f...063 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, man blir nok mindre våt i den perioden har jeg lest. Har du prøvd glidekrem? Anonymkode: 63d83...082 Har svart over her ang sexlysten. Jeg blir fortsatt veldig våt, tror kanskje det har noe med hodet/tanker/fantasier å gjøre? blir veldig fort opphisset, må ikke forspill til, trenger bare å fantasere. Har lest dette med østrogennivået. Mitt er sikkert også lavere, men blir våt altså. Og skulle dagen komme hvor jeg ikke er det, så glidekrem jatakk Ser ingen skam i å skulle måtte bruke det, sex håper jeg jeg har resten av livet. Finnes ingen bedre fysisk følelse ❤️ Anonymkode: fe61c...16d 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er 51, sexlysten er på topp Tar godt vare på meg selv og trives i bikini, det har jeg alltid gjort, men nå som såpass godt voksen har jeg en egen trygghet innvendig som gjør at jeg slipper løs alle hemninger, så sexlysten og sex i seg selv har faktisk aldri vært bedre. Og jeg har alltid vært glad i sex så det sier noe Tror det har noe med at jeg har god selvtillit og kanskj alltid vært litt i overkant glad i sex å gjøre, siden så mange andre i samme alder opplever motsatt. Anonymkode: fe61c...16d Det har lite med selvtillit og mye med redusert hormonprodusjon å gjøre Anonymkode: 48cd8...8fd 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #9 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, man blir nok mindre våt i den perioden har jeg lest. Har du prøvd glidekrem? Anonymkode: 63d83...082 Ja, jeg bruker det, hjelper mye, så det er egentlig ikke noe problem. Det føles liksom litt som et nederlag, men det er nok bare en overgang å venne seg til det. Anonymkode: fa62c...24e 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #10 Skrevet 13. mars 2021 Min sexlyst er dalende og jeg ble brått veldig tørr. Vil si jeg merket symptomer på begynnende overgangsalder for ca et halvt år siden, er nesten 48 år. Har alltid blitt veldig lett veldig våt. Så en slik brå overgang kom som et sjokk. Nå tror jeg manglende lyst ikke kun skyldes hormoner. Jeg er avhengig at å ha en god psykisk nærhet til partner samt litt fysisk kontakt i løpet hverdagen som ikke er i senga. Ingen av de to tingene har vært på plass på over to år. Vi har også et stort og antakelig uløselig problem mellom oss. Vi har snakket litt om det, men kommer ingen vei så tror begge har gitt litt opp å snakke mer om saken selv om problemet fremdeles er der. Så hos meg er manglende lyst forårsaket av mye mer enn bare overgangsalderen. Gruer meg til å lansere glidekrem i sexlivet, mye pga vi ikke har den psykiske nærheten for tiden som trengs for at jeg skal klare å åpne meg om ting jeg finner vanskelig og være trygg på at han møter meg på en god måte når jeg viser sårbarheten min. Anonymkode: b42f5...a44 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #11 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har lite med selvtillit og mye med redusert hormonprodusjon å gjøre Anonymkode: 48cd8...8fd Ok. Står fortsatt for svaret mitt uansett, da jeg har vært i overgangsalderen noen år. Det med selvtillit ble nevnt fordi jeg faktisk har det og pga svaret over mitt opprinnelige, beklager at det plager deg. Har ikke mindre lyst selv om du kanskje har det. Aksepter at vi er forskjellige, til tross for synkende hormonproduksjon hos oss begge, det er ingen kritikk av deg. Når det gjelder helseemner behøver jeg ingen leksjoner. Jeg vet det er mange av oss som fortsatt har god lyst og nyter sex. Jeg vet også at det finnes mange motsatte tilfeller. Jeg kan bare svare for meg selv på spørsmålet til TS og det var nøyaktig det jeg gjorde. Anonymkode: fe61c...16d 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #12 Skrevet 13. mars 2021 Jeg er 56 år. All sexlyst er fullstendig borte. Jeg har pliktsex en gang i uka, og håper at min mann ikke skal skjønne at jeg ikke har glede av det. Jeg er fornøyd med kroppen min, og min mann er slank og veltrent, så det er ikke det ytre som er problemet. Anonymkode: 665ce...d08 3
Gjest Råååsa Skrevet 13. mars 2021 #13 Skrevet 13. mars 2021 Spennende tråd. Jeg er noe over 40 år og lurer mye på hva som skjer med meg snart. Jeg har alltid hatt det bra seksuelt, med meg selv og partner. Jeg synes det er enkelt å prate om sex også. Og så tror jeg at sex er mitt kjærlighetsspråk. Kan jeg miste sexlysta for det?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #14 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er 56 år. All sexlyst er fullstendig borte. Jeg har pliktsex en gang i uka, og håper at min mann ikke skal skjønne at jeg ikke har glede av det. Jeg er fornøyd med kroppen min, og min mann er slank og veltrent, så det er ikke det ytre som er problemet. Anonymkode: 665ce...d08 Kanskje det er en mental greie, har du sluttet å fantasere, er mannen kjedelig? Hva med å strekke fantasiene litt lenger, er ikke utroskap det. At du liker din egen kropp og hans er jo kjempepositivt. Jeg er riktignok yngre enn deg men det er lenge siden overgangsalderen slo inn. Fantasiene hjelper meg mye. Høres jo helt forferdelig ut å måtte late som. Kanskje sprite det opp litt. Eller er du på et mentalt plan hvor sex er totalt uniterresant for deg? Anonymkode: fe61c...16d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #15 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er 56 år. All sexlyst er fullstendig borte. Jeg har pliktsex en gang i uka, og håper at min mann ikke skal skjønne at jeg ikke har glede av det. Jeg er fornøyd med kroppen min, og min mann er slank og veltrent, så det er ikke det ytre som er problemet. Anonymkode: 665ce...d08 Har du gjort noe for å øke lysten? Er hjelp å få. Anonymkode: 63d83...082 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #16 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er 56 år. All sexlyst er fullstendig borte. Jeg har pliktsex en gang i uka, og håper at min mann ikke skal skjønne at jeg ikke har glede av det. Jeg er fornøyd med kroppen min, og min mann er slank og veltrent, så det er ikke det ytre som er problemet. Anonymkode: 665ce...d08 Kom dette i forbindelse med overgangsalder evt etter menopausen? Anonymkode: fa62c...24e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #17 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du gjort noe for å øke lysten? Er hjelp å få. Anonymkode: 63d83...082 Nei, jeg vet ikke hva det skulle være. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje det er en mental greie, har du sluttet å fantasere, er mannen kjedelig? Hva med å strekke fantasiene litt lenger, er ikke utroskap det. At du liker din egen kropp og hans er jo kjempepositivt. Jeg er riktignok yngre enn deg men det er lenge siden overgangsalderen slo inn. Fantasiene hjelper meg mye. Høres jo helt forferdelig ut å måtte late som. Kanskje sprite det opp litt. Eller er du på et mentalt plan hvor sex er totalt uniterresant for deg? Anonymkode: fe61c...16d ja, sex er totalt uinteressant nå. Tidligere både fantaserte og onanerte jeg mye. Men hvis jeg prøver å fantasere nå, så driver tankene bare over på andreting. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kom dette i forbindelse med overgangsalder evt etter menopausen? Anonymkode: fa62c...24e Det kom i forbindelse med overgangsalderen. Tidligere hadde jeg et rikt sexliv, med mye kåtskap og alltid kraftige orgasmer. Det liksom bare visnet bort. Eneste positive er at jeg ikke får smerter under samleie. Det vet jeg at plager andre etter overgangsalderen. Anonymkode: 665ce...d08 1
Gjest Gyros Skrevet 13. mars 2021 #18 Skrevet 13. mars 2021 (endret) Det går fint å ha et rikt sexliv i 50 årene. Sørg for å være i god form og spis sunt. Vi elsker ca 4-5 ganger i uka fortsatt. Det som er en utfordring i følge min kone er at slimhinnene i skjeden er blitt litt tynnere. Derfor tilfører hun ca 2 ganger i uken Ovesterin 0,1% (Østriol) lokalt med en stikk-sprøyte. Østrogen (Østriol) sammen med sæd (testosteron) gir god balanse for sunn vagina og sekslyst. Vi bruker av og til litt glidemiddel i åpningen, eller ved bruk av hjelpemidler/fingring. Hun savner litt av den spontane kåtheten, men orgasmene har aldri vært lengre, flere og bedre enn nå. Endret 13. mars 2021 av Gyros
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #19 Skrevet 13. mars 2021 Jeg er 37 år gammel og har nå vært sammen i to år med min nå snart 55 år gamle kjæreste. Og oh my gooooood hvor viril han er! ❤️ Altså, ikkenoe problem med ereksjon, og han kan styre orgasmen så godt, og etter han kommer går det veldig fort til han er hard igjen. Og så omtenksom om mine behov. Han er mye bedre enn noen andre elskere jeg har hatt i årene før han som var alt fra 21-50 år. Husker da jeg fortalte ei venninne i 40 årene om han. Hun sa hun ikke ville date menn i 50-årene fordi de hadde løs hud og ereksjonsproblemer. 😂 Ikke min fyr nei! 😍 Anonymkode: bd4a4...e94 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #20 Skrevet 13. mars 2021 Selvstendig har ikke endret seg. Var en periode jeg kviet meg for å ha sex pga tørre slimhinner. Østrogenkrem som du tar vaginalt løste ingenting for meg. Løsningen ble hormonpreparat. Nå er alt som det pleide. Anonymkode: 94b4d...876
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå