Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

500 000,- er ikke særlig mye, så vil ikke anse deg som godt bemidlet akuratt. Sykepleiere tjener jo mye mer enn det du har til og med.

Anonymkode: 157c6...1d3

Sa du sykepleiere? De er aldri fornøyd med lønnen sin uansett hvor mye de får i lønn skal jeg si deg.

Endret av Visum
  • Liker 2
Gjest Råååsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har rett at jeg har ufør nå nylig under pandemien. Derfor er "uføre"-tilværelsen helt ny for meg. Jeg er ikke uenig i det du skriver om barnefattigdom, men jeg er sterkt preget hva slags stempel man når jeg sier at jeg er ufør.

Da vi vel enig? At uføre ikke trenger å være fattig, selvom det er de med lavest inntekt som har størst sannsynlighet for å bli uføre.

Anonymkode: c9a79...f3a

Det ante meg. Men jeg kan trøste deg med at det går over, og så finner du deg til rette i din nye rolle. Bare gi det tid. 

Ja, er enig. Jeg er uføretrygdet sjøl med ok inntekt. 

Men drit i hva andre tenker og mener. Du vet hva du har og du vet hvem du er. Med tiden vil dine venner også bli vant til din nye rolle. Og etterhvert tenker du ikke så mye på at du er uføretrygdet. 

Vi møter oss sjøl i døra i blant, og må kjenne på egne fordommer. Tror jeg. 

Beklager at jeg var frekk og hard, og kalte deg et troll. 

AnonymBruker
Skrevet

500 000 er ikkemye hvis du skal betale bolig og bil og ferier og familie osv.

Anonymkode: ea3a5...bc9

AnonymBruker
Skrevet
Visum skrev (13 timer siden):

Sa du sykepleiere? De er aldri fornøyd lønnen sin uansett hvor mye de får i lønn skal jeg si.

Ja noen av de klager fælt.. men tror det kommer an på karrierevalg. En venninne av meg er operasjonssykepleier og tjener 800 000,-. Hun klager ikke. Har en himmelsk deilig turnusordning. Fri hver jul, påske osv, og tilgang på bedriftshytter i Hemsedal, Geilo osv som hun drar med familien.

Men nå avspores tråden helt :)

Anonymkode: 157c6...1d3

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at trådstarter ikke tenker på at det er nettopp argumenter som dette man bruke når man skal kutte stønadene ("alle pensjonister er rike og har det så godt, så da kan man trygt redusere pensjonsutgiftene"), og i og med at reduksjon av trygdeutgifter er noe som utvilsomt kommer til å skje dersom økonomien ikke går så bra - slik man har sett i Sverige - er det absolutt verste folk på trygd kan gjøre, å snakke om hvor godt de tjener; da graver de sin egen grav.

Å klage på hvor dårlig man har det, er derimot helt akseptabelt i Norge der man har en kultur for å forsvare svake grupper, så med mindre uføre ønsker å bidra til fremtidige kutt av sin egen inntekt, er klaging det beste forsvar av en tilværelse som definitivt ikke er noen dans på roser.

Og til TS: Hvis det skulle komme dårlige tider, og man begynner å trekke fra annen inntekt fra trygden (slik man gjør i sosialhjelpen) i tillegg til kutt i trygden og andre "justeringer" , kan du oppleve at inntekten din blir betraktelig redusert; det spørs om du da fortsatt vil være enig i at folk på trygd har det så godt.

De som har en jobb å gå til eller en formue å ta av i krisetider, kan sørge for seg selv - de som ikke har det og er prisgitt offentlig støtte, må nøye seg med det de får, og til tross for at vi idag har det relativt bra her i Norge, har man absolutt ingen garanti for at dette kommer til å vedvare, og trygdebudsjettene er noe av det første som kommer til å kuttes den dagen norsk økonomi opplever en alvorlig krise.

Anonymkode: e7225...0a4

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 0.33):

500 000 er ikkemye hvis du skal betale bolig og bil og ferier og familie osv.

Anonymkode: ea3a5...bc9

500.000 er en del.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (På 13.3.2021 den 21.10):

Ja det er klart

Takk for den forståelsen du viser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...