Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (15 minutter siden):

Du hadde vel foreldre du også? En forsikrer barna ikke sant?

Det var ikke så vanlig før. Jeg vokste opp uten forsikring, mine foreldre betalte ekstra for å få bilbelte i baksetet. 

Sånn ellers - mange "betaler" med lavere trygd fordi de har prøvd å klare seg på egen hånd, slitt seg ut og falt mellom stoler både i forhold til helsevesenet, utdanning og arbeidsmarkedet. 

Anonymkode: 066a5...a57

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er jo ikke særlig smart. Lav lønn er et valg. 

Helt enig med ts. Jeg er ung ufør, aldri jobbet en dag i mitt liv, men er full i penger. Greit å komme fra en til familie 🙂

Anonymkode: ebfff...b24

Hold kjeft du da

Anonymkode: 3382a...d2f

• Liker 1
Gjest Råååsa
Skrevet

Jeg skjønner deg ikke TS? Hva har det å si for deg at vennene dine trur du har fattig. Jeg vil tro det tar deg 3-5 sekunder å si: neida, jeg hadde grei forsikring.

Hjelper ikke det får du legge det ut på facebook. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dødd om jeg måtte overleve på 500k i året. 

Anonymkode: 17776...6c4

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo ikke flesteparten i din situasjon så heldig som deg da, er vel en grunn til at de fleste tenker fattig med en gang. 

Dessuten så er det jo trist når folk blir syke, mister flere hundre tusen i inntekt, og aldri kan øke inntekten sin, eller være litt ekstra syke og få overtidsbetalt. 

Anonymkode: 41aab...c52

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hold kjeft du da

Anonymkode: 3382a...d2f

Hjelper ikke være sint. 

Anonymkode: ebfff...b24

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syntes det blir feil å ta med uføreforsikringer i regnskapet ditt. Det er en inntekt som kommer utenom den offentlige uføreordningen og her er det store forskjeller på hva folk velger eller har for jobb som har disse ordningene. 

Anonymkode: 3cd60...a7c

Ikke minst fordi medfødt uføre får ikke uføreforsikring.

• Liker 3
Skrevet
Smeltemann skrev (39 minutter siden):

Du hadde vel foreldre du også? En forsikrer barna ikke sant?

Barneforsikring var ikke et tilbud da jeg var barn. 

• Liker 2
Skrevet

Så er du norsk. Gratulerer Ts👏

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (55 minutter siden):

Hatt for dårlig jobb da. Det koster så lite å tegne en uføreforsikring.

Ikke hvis man ikke har hatt foreldre som tenkte på det før man ble født. Jeg fikk en sykdom da jeg var barn, så jeg får ikke uføreforsikring. 

Mine barn har hatt det fra dagen de ble født. 

Så noen er prisgitt hvir mye foreldrene gadd å tenke på fremtiden 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 87e05...cb7

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det var ikke så vanlig før. Jeg vokste opp uten forsikring, mine foreldre betalte ekstra for å få bilbelte i baksetet. 

Sånn ellers - mange "betaler" med lavere trygd fordi de har prøvd å klare seg på egen hånd, slitt seg ut og falt mellom stoler både i forhold til helsevesenet, utdanning og arbeidsmarkedet. 

Min bror er ca 50 år å jeg er over 40,vi hadde forsikring begge to. 

Gjest Smeltemann
Skrevet
Chiubi skrev (15 minutter siden):

Barneforsikring var ikke et tilbud da jeg var barn. 

Vet ikke hvor gammel du er jeg.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke hvis man ikke har hatt foreldre som tenkte på det før man ble født. Jeg fikk en sykdom da jeg var barn, så jeg får ikke uføreforsikring. 

Det er helt sikkert. Du har tatt en bra avgjørelse da.

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (6 minutter siden):

Min bror er ca 50 år å jeg er over 40,vi hadde forsikring begge to. 

Jeg er litt eldre enn din bror, og jeg var ganske aktiv i et idrettsmiljø. Vi endte med å snakke om forsikring da en i miljøet skadet seg. Hans far jobbet med forsikringer og barna hans var forsikret, men det var ingen andre som var det. Det kom sikkert an på hvor i landet, hvilket miljø man var i og hvilken kunnskap man hadde.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bra du ikke har en arvelig sykdom som videreføres da!

Anonymkode: ea3a5...bc9

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er litt eldre enn din bror, og jeg var ganske aktiv i et idrettsmiljø. Vi endte med å snakke om forsikring da en i miljøet skadet seg. Hans far jobbet med forsikringer og barna hans var forsikret, men det var ingen andre som var det. Det kom sikkert an på hvor i landet, hvilket miljø man var i og hvilken kunnskap man hadde.  

Mener jeg har lest at på 60 tallet det begynte å komme  barneforsikkring. Vil egentlig ikke si at jeg kommer fra noe miljø som var opptatt av forsikring. Men setter pris på at  mine foreldre tenkte på det 🙂🙂

AnonymBruker
Skrevet

Bra for deg TS. Jeg er uføretrygdet og. Men sliter hver måned å få endene til å møtes. 

Anonymkode: bf639...ed5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er drittlei av alle som tror at vi uføre er fattige. Vi er IKKE fattige, da det finnes flere av oss som hadde høyt inntekt før vi uheldigvis ble uføre. Dere slipper å synes synd på oss!

Jeg jobbet som IT-leder (leder for systemutviklere) i privat sektor, og hadde en inntekt for 880.000 kroner før jeg ble uføretrygd. Bedriften hadde en god uføreforsikring som kom meg til gode. Forsikring gir utbetaling for 1G i året (101 351 kroner). Jeg har jobbet 12 år i arbeidslivet før jeg ble uføre.

Jeg får uføretrygd inntil 6G (6 * 101351 = 608 106) og 66 % av dette er 401 349 kroner. I tillegg får jeg 1G gjennom forsikringen fra bedriften. Det tilsvarer 401349 + 101351 =  502 700 kroner.

Inntekten min er redusert med nesten 380.000 kroner, noe som førte til at måtte selge en del ting for å redusere forbruket. Jeg mener overhode ikke at jeg er fattig. Slutt å kall oss uføre for fattige!

Anonymkode: c9a79...f3a

Du har vært i en godt betalt jobb og derfor fått en bedre trygd. Jeg har jobbet i lavtlønnet arbeid og er på minstesats. Jeg ER fattig og det er mange andre som også har minstesats. 

Når det er sagt så er jeg glad du har en god trygd. 

Anonymkode: efb4f...5f2

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har vært i en godt betalt jobb og derfor fått en bedre trygd. Jeg har jobbet i lavtlønnet arbeid og er på minstesats. Jeg ER fattig og det er mange andre som også har minstesats. 

Når det er sagt så er jeg glad du har en god trygd. 

Skjønner godt TS sitt synspunkt,for nesten alle klager over hvor fælt det er.

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Skjønner godt TS sitt synspunkt,for nesten alle klager over hvor fælt det er.

TS har en god trygd, hun er ikke på minstesats. Jeg tror pipa hadde hatt en annen lyd hadde hun vært på laveste trygd, da ER man fattig. Men poenget her er at TS har en god trygd, men at mange tror man som trygdet automatisk er fattig. Ikke alle uføre er det.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...