Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva?

Anonymkode: efb4f...5f2

Er vel de som får lite som klager mest.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det var hardt å overleve på 500k, når man hadde 880k til vanlig. Det forstår jeg godt. Jeg måtte gjennom omstillingsprosess, der jeg måtte kutte forbruket hardt. 

Derfor er det enda viktigere folk tegner uføreforsikringer enten gjennom jobben eller privat. Jeg var heldig som hadde dette gjennom jobben, hvis ikke ville inntekten min bli mer enn halvert.

Anonymkode: c9a79...f3a

Du fremstår utrolig useriøs når du påstår at det var hardt å overleve på 500k og det bekreftet bare inntrykket av at dette er en trolletråd. 

Privat uføreforsikring er viktig ja. 

Anonymkode: 063d0...4fc

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet at ikke alle har forsikringer? Jeg har vært syk fra jeg var barn, men mine foreldre forsikret meg ikke. Selv har jeg ikke kunnet tegne forsikring da jeg ble gammel nok, for sykdommen min var jo allerede der. 

Sånn er det. Det er forskjell på folk vettu.

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (Akkurat nå):

Er vel de som får lite som klager mest.

Det er vel ikke så rart med tanke på at minstesats ikke akkurat mye er å skryte av i Norge. Trygden er for lav i forhold til hva det koster å leve her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare korrigerer deg når du flere ganger kommenterer at man må jo ha forsikring. Ikke alle har vært så heldige at foreldrene forsikret dem. Men da må de bare være glad til med den lille trygda de får. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Angående forskjell på folk. Hvor vil du hen? Aner jeg en ganske nedlatende tone her?.. :) 

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Angående forskjell på folk. Hvor vil du hen? Aner jeg en ganske nedlatende tone her?.. :) 

Nei ingen nedlatendetone. Kun harde fakta, å de svir som regel.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare korrigerer deg når du flere ganger kommenterer at man må jo ha forsikring. Ikke alle har vært så heldige at foreldrene forsikret dem. Men da må de bare være glad til med den lille trygda de får. 

Det kan være ei oppfordring til de som ikke har forsikring om og ordne seg forsikring. Kan ikke gjentas ofte nok. 

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er vel ikke så rart med tanke på at minstesats ikke akkurat mye er å skryte av i Norge. Trygden er for lav i forhold til hva det koster å leve her. 

Den er så folk overlever, en kan ikke regne med at en skal leve som en riking. Det har desverre ikke staten råd til.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du fremstår utrolig useriøs når du påstår at det var hardt å overleve på 500k og det bekreftet bare inntrykket av at dette er en trolletråd. 

Privat uføreforsikring er viktig ja. 

Anonymkode: 063d0...4fc

Det er lettere å lære seg å bruke mye penger eller å slutte å bruke mye penger. Tror det er det som menes her.

Skrevet
Smeltemann skrev (2 minutter siden):

Den er så folk overlever, en kan ikke regne med at en skal leve som en riking. Det har desverre ikke staten råd til.

Nå overser du den meeeeeget eksakte teorien så mange har om at uføretrygd ikke koster staten noe fordi pengene kommer i omløp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer at flesteparten ikke er i min situasjon, men det er mange som er i min situasjon. Det er faktisk helt vanlig med uføreforsikring gjennom jobben hvis man har en "kontorjobb" som krever akademisk bakgrunn. Det er dog stor variasjon mellom hvor mye man får utbetalt gjennom forsikringen.

Målet med denne tråden er å synliggjøre at det finnes flere uføre med god inntekt.

Anonymkode: c9a79...f3a

Du unnlater å kommentere siste innlegg på side 3?

Anonymkode: c2fe1...cd8

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (7 minutter siden):

Nei ingen nedlatendetone. Kun harde fakta, å de svir som regel.

Jeg ser du er en gjenganger i tråder om uføre. Det virker som du er ganske bitter. Kan jeg spørre om hva du jobber med siden du tydeligvis bruker mye tid og frustrasjon til å gå utover de svakeste i samfunnet? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fint for deg, TS. Jeg lider heller ikke økonomisk. Ufør etter over 20 år i jobb, og hadde forsikring som gir meg litt ekstra hver mnd. Og har mann med høy inntekt. Sikkert mange i samme situasjon. Men jeg føler virkelig med de som er alene og lever på lav trygd. De som ikke har råd til tannlege, briller og andre nødvendige ting. De som har barn som ikke får drive med fritidsaktiviteter fordi det er for dyrt. De som leier elendige boliger med fukt og råte. Det er mange som lider økonomisk, og det blir en tilleggsbelastning oppå helseproblemene. Syns folk kan ha litt mer empati, og være snille mot hverandre istedet for å bare kritisere 

Anonymkode: b0811...364

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig. Men skal satsen være så dårlig at folk faktisk såvidt overlever? Ikke mye bra for helsa å ofte måtte hoppe over middag og leve på havregrøt. Mangelsykdommer får man av sånt. 

Gjest Smeltemann
Skrevet
PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Nå overser du den meeeeeget eksakte teorien så mange har om at uføretrygd ikke koster staten noe fordi pengene kommer i omløp.

Glem den teorien til meg.  Den holder ikke. Ingen som tjener på å gi bort penger.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig. Men skal satsen være så dårlig at folk faktisk såvidt overlever? Ikke mye bra for helsa å ofte måtte hoppe over middag og leve på havregrøt. Mangelsykdommer får man av sånt. 

For meg kunne den godt vært økt .

Skrevet

Glem den teorien til meg.  Den holder ikke. Ingen som tjener på å gi bort penger.

Staten gjør. For det har noen brukere på KG sagt😂

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (4 timer siden):

Problemet er vel heller at folk tenker at uføretrygdede for alt for mye når de har minstesats så det du gjør her vil jo bare provosere den gjengen.

Og det er vel nøyaktig det som er intensjonen med denne tråden..

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ser du er en gjenganger i tråder om uføre. Det virker som du er ganske bitter. Kan jeg spørre om hva du jobber med siden du tydeligvis bruker mye tid og frustrasjon til å gå utover de svakeste i samfunnet? 

Jobber innen industri. Nei er ikke bitter men har meninger om de forskjellige temaene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...