AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Del Skrevet 13. mars 2021 Når Covid-19 kom så hadde jeg hjemmekontor i et par måneder, og da mistet jeg nøyaktig 10 kg ved å kutte ut brød og faste 16:8. For en liten stund siden måtte jeg tilbake på arbeidsplassen, og da er det vrient å lage måltid som jeg kan spise til lunsj og som samtidig holder seg og smaker godt. I tillegg til det så har jeg ikke gått ned i det hele tatt etter at jeg begynte å slacke litt på rutinene. Gikk ikke turer lenger, og småspiste på ting når jeg pakket meg lunsj og så videre... jeg MÅ ha slanket meg minst 20 kg før August! Hva skal jeg gjøre? Null selvkontroll Jeg tenker å følge 21:3 fasting, altså at jeg kun spiser i tre timer per dag. Trening er jeg utrolig dårlig på å opprettholde, men det kan være jeg slenger meg over den stasjonære sykkelen i ny og ne om jeg føler meg spesielt skyldig. Det at jeg trodde jeg hadde gått ned 2 kilo (men egentlig var bare vekta oppå badeteppet) hjalp ikke på ånden heller... Har noen erfaring med vekttap etter "et platå"? Anonymkode: f0263...498 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Del Skrevet 13. mars 2021 Men hvorfor fortsetter du ikke på noe som fungerer for deg, 16:8? Du kan ha middagsrester med til lunsj på jobb, du kan ha knekkebrød med godt pålegg, du kan lage overnight oats du frakter med deg. Det er nok av folk som spiser periodisk faste på jobb, det er jo ikke kjempeviktig hva du spiser så lenge det helst er sunt. Brød i seg selv er heller ikke usunt Det er en merkelig greie mange her tror. Jeg spiser brød, loff faktisk i helgene, og jeg går ned med periodisk faste. Uten trening. Kanskje du bare må enten planlegge bedre eller endre spisevinduet ditt? Realistisk rekker du vel bare ett måltid på 3 timer også, hvis ikke er det jo en bitteliten lunsj og en middag. Da kan du like godt gå OMAD. Anonymkode: feeae...17a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Del Skrevet 13. mars 2021 Kan du ikke bare holde bedre styr på kaloriinntaket ditt? Anonymkode: b56c8...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 13. mars 2021 #4 Del Skrevet 13. mars 2021 16:8 kombinert med 5:2 fungerer bra her.....med litt turer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Del Skrevet 13. mars 2021 Hvorfor så strengt som 21/3? Stress har veldig mye å si. Hvis du har en tanke om at du "må" er den tanken i seg selv nok til å stoppe hele prosessen. Det mentale er viktig, du må gjøre det fra riktig ståsted. Min erfaring med 16:8 - 18:6 er at det blir eksytremt viktig å spise seg ordentlig mett. Ikke stappe seg, men absolutt på den mette siden når du spiser. Anonymkode: b78bf...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Del Skrevet 13. mars 2021 Jeg går på 18/6 fasten nå. Og jeg går ned rundt et kg i uken. Men spiser meg ikke mett når jeg først spiser. Men nok til at jeg kjenner jeg har litt magefyll. Har gått ned i vekt selv om jeg har unnet meg et par små sjokolader også. Jeg trener ikke heller. Du spiser for mye. Anonymkode: bc3fa...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #7 Del Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg går på 18/6 fasten nå. Og jeg går ned rundt et kg i uken. Men spiser meg ikke mett når jeg først spiser. Men nok til at jeg kjenner jeg har litt magefyll. Har gått ned i vekt selv om jeg har unnet meg et par små sjokolader også. Jeg trener ikke heller. Du spiser for mye. Anonymkode: bc3fa...71d Hva spiser du i det åpne vinduet? Anonymkode: 540a8...73d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå