Gjest Pjusk Skrevet 24. august 2005 #1 Skrevet 24. august 2005 (endret) Altså, jeg orket ikke å se helt ferdig (dumme TVN som har nyheter midt i filmene!!), og filmen var så rar - og nå lurer jeg altså på hvordan den endte. Jeg så ikke begynnelsen, men hele filmen så ut til å handle om to kamerater som snakket og kranglet og filosoferte på et motellrom. Han ene var filmregissør og greide seg ganske bra, den andre hadde voldelige tendenser og var langer. Uma Thurman dukket plutselig opp, og skulle angivelig blitt voldtatt 10 år tidligere av filmregissør-typen. Åltså: Dagens spørsmål er HVA SKJEDDE VIDERE?? Endret 24. august 2005 av Pjusk
Kafka Skrevet 24. august 2005 #2 Skrevet 24. august 2005 Altså, jeg orket ikke å se helt ferdig (dumme TVN som har nyheter midt i filmene!!), og filmen var så rar - og nå lurer jeg altså på hvordan den endte. Jeg så ikke begynnelsen, men hele filmen så ut til å handle om to kamerater som snakket og kranglet og filosoferte på et motellrom. Han ene var filmregissør og greide seg ganske bra, den andre hadde voldelige tendenser og var langer. Uma Thurman dukket plutselig opp, og skulle angivelig blitt voldtatt 10 år tidligere av filmregissør-typen. Åltså: Dagens spørsmål er HVA SKJEDDE VIDERE?? ← Visst! Det var en dogme-film, som det populært heter seg. Skuespillerne var blandt annet Uma Thurman som du nevner, samt Ethan Hawke (han andre husker jeg ikke navnet på). Når Uma kom og denne filmreg. skulle til å si unskyld for hva man mente å ha gjort for 10 år siden, bare lo hun og sa at han måtte huske feil. Hun ble ikke voldtatt sa hun. Videre stiller hun spørsmålet hvorvidt unskyldningene hans kom som følge av at de begge tilfeldigvis møttes nå i dag, 10 år etter, eller om den kunne kommet ellers - hadde de ikke møttes i dag. Det hadde han ikke noe godt svar på, og pluttselig snur det hele. Hun sier at ok, dersom han voldtok henne så skulle han få viljen sin. Så hun ringer politiet (later som) og sier at han skal få 'viljen' sin ved å ta den straffen han måtte fortjene for en slik handling. Det vil han først ikke da han mener det burde holde med en unskyldning, men blir siden sittende sammen med henne og vente på politiet (som ikke kom da hun bare latet som om hun ringte politiet). Ethan H. løper rundt i ring og er nervøs for alt dopet han har liggende på rommet, og ender med å spyle det hele ned i toalettet. Når hun forstår at de begge har fått leksen sin forlater hun de og sier at det som det er - at hun aldri ringte politiet. The End. Jeg så den ikke når du mener den gikk, men en gang tidligere. Husker den godt. Ikke den beste dogmen syns jeg
Gjest Pjusk Skrevet 30. august 2005 #3 Skrevet 30. august 2005 Tusen takk, Kafka! Noen filmer er det irriterende å ikke se slutten på. Det var en ganske slitsom film... Jeg ble litt "men herregud, da mann - gååå ut av rommet" da han ene fyren for 100. gang sto med hånd på dørhåntaket og var forbannet/forurettet/såret/provosert osv. og ville gå, men alltid snudde og kom tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå