Gå til innhold

Ansiennitet- teller tidligere arb.erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar en bachelor nå i voksen alder, og vurderer jobb i kommunal sektor etterpå. Har fagbrev i et annet yrke fra før,pluss mange års arbeidserfaring. 
Telles dette med ved eventuell ansettelse innenfor området jeg utdanner meg til, eller må jeg regne med laveste lønnstrinn?

Anonymkode: ee328...abb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tar en bachelor nå i voksen alder, og vurderer jobb i kommunal sektor etterpå. Har fagbrev i et annet yrke fra før,pluss mange års arbeidserfaring. 
Telles dette med ved eventuell ansettelse innenfor området jeg utdanner meg til, eller må jeg regne med laveste lønnstrinn?

Anonymkode: ee328...abb

Som regel teller alt du har gjort tidligere i livet fra du var 18 år som ansiennitet HVIS det er relevant for jobben. En relevant bachelor gir som regel 3 år ansiennitet. 

Anonymkode: 765eb...8c4

AnonymBruker
Skrevet

I kommunal sektor er det vel kun kommunal ansiennitet utover studiene som teller som ansiennitet. Men utdanning bør telle med. 

Anonymkode: 765eb...8c4

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet administrativt på sykehus, så ble all annsinitet regnet med, også helt urelevant for arbeidsoppgavene.
Nå jobber jeg privat, og det er kun meget relevant erfaring som telles.
Så når jeg jobbet på sykehuset hadde jeg full annsinitet, mens i det private har jeg nå ett år... (helt ulike oppgaver)

Anonymkode: eb595...d38

Skrevet

Det er ulike regler i ulike kommuner, så du må nok sjekke med kommunen det gjelder for å få helt riktig svar. 
I Oslo kommune teller all fulltid arbeidserfaring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...