Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi venter barn nr 2. Allerede når dette ble annonsert til svigers var de veldig på at de skulle passe barnet vårt. Og ville ha barnet hos seg en del frem mot fødsel for å få barnet mer vant til dem, slik at de kunne steppe inn for oss under fødsel av neste. 

Nå har de takket ja til ett bryllup på andre siden av landet som nå har høyt smittepress. Vi vet vi ikke hvordan situasjonen er når fødsel er, men de skal i bryllup rett med termin.  Om fødsel blir etter termin mener de det går fint, fordi da er de kommet hjem igjen. Tenker ikke på karantene eller noe. 

Har lagt om hele planen knyttet til fødsel, og de er meldt ut av "leken" fra vår side. De mener vi er urimelige som ikke ønsker hjelp fra de rett etter de er hjemme igjen. Men de skjønner ikke at om vi skal baseres hele fødselen etter at de skal hjelpe oss, kommer noen til å bli skuffet. 

Jeg er veldig glad i svigerfamilien min, men her syntes jeg ikke de har tenkt langt nok. 

Er vi urimelig her? De er skuffet over at de ikke blir involvert allikevel. 

Anonymkode: 567cc...48e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at selvom dem har sagt at dem vil stille opp. Så må du ikke belage deg på at det skjer. Veldig mange av foreldre til gravide sier mer enn dem klarer å holde, det vil dere også erfare når babyen er født.

Det forteller jo mye om dem at dem ikke kjenner dere førstefødte godt nok til at dere bare kan levere barnet når fødsel er i gang,  du sier svigerforeldre kan bli bedre kjent med førstefødte slik at det ikke blir problem for dem å passe barnet når du drar på sykehuset.

Finn dere en backup, ikke bare under fødsel men skal dere på ting fremover må dere aldri belage dere på at svigerforeldre blir å stille opp.

Anonymkode: 6996c...ff5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De kan vel ikke planlegge sitt sosiale liv rundt din fødsel ?? Om de drar på en annen kant av landet,pga bryllup så er vel det også en relasjon som betyr endel?! Hva vil du ?Jeg synes du virker ganske urimelig....??

Anonymkode: a6be3...3ce

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Så du mener svigers skal sette livet sitt på vent pga dere skal ha barn? Det går ikke alltid som man planlegger derfor bør man ha en plan B. 

Anonymkode: 7b237...3dd

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ville funnet en plan-B for helgen svigers er vekke, og før de evt får testet seg når de er hjemme igjen!

Anonymkode: 6272d...80e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Uansett om de ikke skulle i bryllaup bør man ha en plan B - det kan skje andre ting (spesielt nå). Plutselig må de i karantene fordi en nærkontakt er smittet eller det skjer en bilulykke.

Anonymkode: 93c5c...bb7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at du er ganske urimelig her. 

Anonymkode: a51d0...9f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De kan vel ikke planlegge sitt sosiale liv rundt din fødsel ?? Om de drar på en annen kant av landet,pga bryllup så er vel det også en relasjon som betyr endel?! Hva vil du ?Jeg synes du virker ganske urimelig....??

Et barn blir født ganske sjeldent , så faktisk - når de har sagt at de skal stille opp , så bør de ta litt hensyn i akkurat dette tidsvinduet på ca 2-3 uker. 

Anonymkode: d439e...1d6

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et barn blir født ganske sjeldent , så faktisk - når de har sagt at de skal stille opp , så bør de ta litt hensyn i akkurat dette tidsvinduet på ca 2-3 uker. 

Urimelig!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du er urimelig. Det er svigerforeldrene dine som har sagt at de kan passe barnet deres. Og skal de i bryllup en plass det er høyt smittetrykk rett før fødsel, så er det selvsagt deres rett å prioritere det. Men at dere da velger å finne en «plan b», syns jeg er på sin plass. Iallfall for den perioden de er borte og en ukes tid etter de har kommet hjem. Det er vel ca. 5 dager det anbefales å vente før man tar en test om man er utsatt for mulig smitte, også tar det jo gjerne en dag eller to å vente på svar. Jeg har full forståelse for at dere ikke vil ta så store risikoer på å få korona i hus med en nyfødt baby.

Anonymkode: 3595d...0b5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De hadde ikke trengt å forlove seg til å passe eldste barnet under fødsel, om det skal så lite til som et bryllup for å snu alt. 

Bryllupet er ikke nær familie eller nære venner.

Jeg er vant til at om man lover noe, så holder man det.

Til deres forsvar er det ikke mange som kjenner barnet vårt godt, da h*n fortsatt er ung, og kom under korona h*n også. 

Vi hr allerede en plan om hvem som skal være med meg på fødsel om mannen har symptomer og ikke kan være med. I verste fall må denne personen være med på fødsel og ikke mannen, og det vet jeg ikke om han klarer å tilgi sine foreldre om blur tilfellet. 

Igjen, jeg er veldig glad I svigerfamilien min, og dette hadde ikke vært en sak i det hele tatt, om ikke de hadde lovet å stille opp. 

Anonymkode: 567cc...48e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er å gjøre seg minst mulig avhengig av andre, og særlig svigerfamilie. Blir bare misnøye ut av sånt.

Anonymkode: d5d15...d9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

men da må de ikke si at de skal stille opp som barnevakt ved fødsel. Hvus de ikke har tenkt å være tilgjengelige, må de ikke di at de skal være det.

Så du mener svigers skal sette livet sitt på vent pga dere skal ha barn? Det går ikke alltid som man planlegger derfor bør man ha en plan B. 

Anonymkode: 7b237...3dd

Ja, når de har sagt at de skal stille opp så bør de det. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det beste er å gjøre seg minst mulig avhengig av andre, og særlig svigerfamilie. Blir bare misnøye ut av sånt.

Anonymkode: d5d15...d9c

Men det er jo ikke spesielt realistisk. Akkurat rundt fødsel av barn nr.2 så ER de jo avhengig av pass til nr. 1. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og bryllup skjer ikke sjeldent?

Ved en fødsel kan man planlegge slik at man har backup, men man kan ikke sende en backup til bryllupet.

Anonymkode: 93c5c...bb7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Min svigerdatter skulle ha tvillinger i 2020.  Siden de ofte blir født litt tidlig, så var vi tilgjengelig døgnet rundt i ca. 2 mnd før termin. Aldri mer enn max 1 time unna.  De har 2 andre små barn som ville trengt pass når de dro til sykehuset. For oss var det et lite offer.  Det endte med at hun ble satt i gang i uke 38 og alt gikk knirkefritt.  Det må sies at denne familien har ikke andre enn oss som nær familie der vi bor.

Anonymkode: e09dd...86f

• Liker 5
Skrevet

Synes begge parter oppfører seg litt spesielt her. Det er i hvert fall mangel på kommunikasjon, for det er tydelig at dere ser helt ulikt på situasjonen. 

En annen ting er at hvis det er så høyt smittetrykk der bryllupet er, er det vel uansett ikke anbefalt/lov å ha arrangementer med så mange folk? Hvis det er snakk om bryllupet til mannen din sitt søsken, skjønner man jo at de vil delta, men jeg synes kanskje det er mest spesielt at det faktisk arrangeres bryllup med (antakelig) mange gjester.

Hvis du forklarer at grunnen er at dere er redd for korona, så må de vel forstå det. Men de kan vel passe barnebarnet før de reiser uansett, så går de i hvert fall ikke glipp av den tiden?

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke urimelig. Skjønner at du ønsker å beskytte familien så godt du bare kan. Du bygger et nytt rede for å si det sånn. Og vi lever i en pandemi. Men la de ta en liten karantene også kan de hjelpe til etter det ☺️ er ikke det greit da? Det som er urimelig er hvis du blir sur for at planene blir endret i etterkant av fødsel. Slikt skjer, og man må alltid ha en plan B og C

Anonymkode: 2cf36...1a8

AnonymBruker
Skrevet
Gidavmeg skrev (1 time siden):

Urimelig!

Hvorfor er det urimelig? Har folk så maur i ræva at de ikke kan planlegge 2-3 uker av året på sin sønn, svigerdatter og kommende barnebarn?!? Greit det, men da er det best at ts finner en backup! Var vel bare det hun ønsket å lufte. 

Enten så gjør svigers sin greie ! Helt greit. - men da finner ts en backup - intet urimelig i det

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min svigerdatter skulle ha tvillinger i 2020.  Siden de ofte blir født litt tidlig, så var vi tilgjengelig døgnet rundt i ca. 2 mnd før termin. Aldri mer enn max 1 time unna.  De har 2 andre små barn som ville trengt pass når de dro til sykehuset. For oss var det et lite offer.  Det endte med at hun ble satt i gang i uke 38 og alt gikk knirkefritt.  Det må sies at denne familien har ikke andre enn oss som nær familie der vi bor.

Anonymkode: e09dd...86f

Dette tror jeg ikke på.  For det første at en bestemor er inne på dette forumet, for det andre hvis man setter igang en tvillungfødsel, så gjøres dette vanligvis før uke 38

Anonymkode: 6996c...ff5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...