AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Folk som driver og bruker abort som prevensjon til slutt, tar abort flere ganger i året og tar lett på det. Jeg både leser om det og kjenner noen av de som holder på sånn personlig. Har blandt annet en venninne som tar abort ca 2 ganger hvert år de siste 5-6 årene , men hun aldri giddet å sette seg på prevensjon. Det er så stress sier hun selv, det å bruke prevensjon liksom. Så er det sånne som meg som ønsker meg såååå å bli gravid, og har prøvd i mange år. Det blir ingen spire på oss noen gang mest sannsynlig virket det som. Da er det vanskelig og ikke bli litt provosert av dem som blir gravide stadig vekk, men bare tar abort gang på gang. Og da snakker vi om voksne kvinner. Det føles så urettferdig. Jeg er veldig for selvbestemt abort, men når noen bruker det som et prevensjonmiddel så blir jeg forbanna. Tanker om dette fra flere? Anonymkode: de9a2...033 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Jeg tenker at det ikke er min sak om andre tar abort, eller hvor ofte. Deres kropp deres valg. . Du blir jo ikke mer gravid av at andre tar abort eller ikke. Er du gammel nok til å få barn er du gammel nok til å vite at livet ikke er rettferdig og det er ikke alle som fra naturens side kan få barn. Sånn er det bare. Anonymkode: 10f8a...563 22
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Jeg skjønner veldig godt hvordan du føler det, men samtidig så må du huske at det heldigvis ikke er en total kvote for graviditeter. At venninnen din (er så dum) at hun tar gjentatte aborter, påvirker heldigvis ikke dine muligheter til å bli gravid. Anonymkode: f81b8...a8d 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Noen kan ta 100 aborter og noen kan få 100 barn. Det gjør ikke deg mer eller mindre gravid. Anonymkode: 50db3...986 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 Jeg tror også du skal minne deg på at dette å bruke abort som prevensjon er meget spesielt. Jeg kjenner ingen som holder på sånn. Aborttallene tilsier heller ikke at folk bruker abort som prevensjon. Det virker på meg som om du har hengt deg opp i dette med abort som prevensjon, og det er et sidespor som det ikke en gang er spesielt mye hold i. Anonymkode: 931f0...232 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 Jeg kjenner en som har tatt abort fire ganger. Men hun er ikke uansvarlig, hun har brukt prevensjon og bare vært utrolig uheldig/fruktbar. Til slutt fikk hun mannen sin til å klippe strengen. Det funket. Anonymkode: 4c4fe...b40 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 Hvordan vet du dette? Sier hun det til deg? Det er lov å si at hun kan ta abort så mange ganger hun orker, men at du ikke orker å høre om det. Det er jo virkelig ikke viktig eller interessant for deg å vite så lenge det ikke blir noe ordentlig baby ut av det. Også selvsagt; lykke til til deg❤️ det går nok til slutt Anonymkode: 2dc27...83b 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg tror også du skal minne deg på at dette å bruke abort som prevensjon er meget spesielt. Jeg kjenner ingen som holder på sånn. Aborttallene tilsier heller ikke at folk bruker abort som prevensjon. Det virker på meg som om du har hengt deg opp i dette med abort som prevensjon, og det er et sidespor som det ikke en gang er spesielt mye hold i. Anonymkode: 931f0...232 Dette! Er nok få som er slik som venninne din, kjenner ingen og aborttallene er på vei ned(kanskje grunnet corona ?) men uansett...urettferdig ? Ja kanskje, slik er det dessverre. selv har jeg to aborter bak meg, dette på tidsintervall på 6 mnd, sjokk begge gangene..jeg ville beholde , men ble presset til abort .mange år senere har jeg selv vært igjennom ivf pga mannlig faktor (men en annen mann en jeg var gravid med tidligere altså) sjalusi er helt reelt , men man må ikke henge seg opp i andre så mye og huske at man kanskje ikke vet historien bak alltid. Anonymkode: f24de...333 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 Veldig vanskelig å bruke abort som prevensjon. Faktisk umulig. Mistenker du er bitter og abortmotstander og håpet alle skulle være enige med deg. Anonymkode: 0c9a1...f2d 1
Fiffig Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 "Dette med å bruke abort som prevensjon". Denne tråden tyder på at det ikke er vanlig praksis, og de jeg kjenner som har tatt abort, har tatt det av uhell, ikke som prevensjon. Abort kan være veldig smertefullt, og definitivt ikke den enkleste utveien. Og heller at folk som ikke er klare for å bli foreldre, tar abort, enn motvillig går inn i en foreldrerolle de ikke vil ha. Hva skal det liksom endre for deg om de tar abort eller ikke? Det verken gjør livet ditt bedre eller verre, det er deres sak. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 Jeg skjønner veldig godt at det føles sårt og urettferdig at andre blir gravide selv uten å prøve (og uten å ha lyst). Det ER urettferdig. Jeg har selv kjent masse på de følelsene, både når noen har tatt abort, og når venninner ble uplanlagt gravide for tredje gang... Men, som de andre her skriver, du blir ikke mer eller mindre gravid av at andre får det til, så prøv å ikke fokusere så mye på dette. Ha fokus på deg selv, og den prosessen du står i (som forhåpentligvis resulterer i et barn til slutt🤞🏻). Det er tøft, så sender over en virtuell klem. Anonymkode: dd669...24a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå