AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Jeg ønsker meg barn, men det er ingen mann i sikte og det ble slutt mellom meg og samboer for 1 år siden (Var sammen i 8 år, han ville ikke ha barn plutselig. En dealbreaker) Ettersom jeg har lyst til at barnet skal ha en farsfigur og den biologiske klokken begynner tikke, så har jeg begynt fantasere om "Hmm, hva om jeg bare fikk barn med en homofil mann?" Vi kunne dratt på "venne-date", blitt ordentlig kjent og sett om vi kunne sammarbeidet godt sammen. Satt regler, luftet planer/tanker etc etc Føler også at det er såpass sjeldent at homofile ønsker barn, at da vill jeg også være sikker på at dette er en mann som VIRKELIG ønsker seg barn. Ikke bare fordi samfunnet forventer det Det vil heller aldrig være en annen kvinne-figur som "Konkurerer" med meg om morsrollen Flere som har vurdert noe lignende? Og hvor skulle jeg i så fall funnet noen? 🤣 Anonymkode: 195aa...5b0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Nei. Å bevisst lage et barn som man vet må bo i to hjem hadde jeg ALDRI gjort Anonymkode: ca817...d36 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Hvis det var eneste måten å få barn på, muligens. Ser ikke hvorfor det skulle vært et problem egentlig så lenge samarbeidet er godt og man bor veldig nærme hverandre slik at barnet kunne gått frem og tilbake som h*n hadde ønsket etter hvert. Barnet skulle følt at begge hjem var like viktige. Anonymkode: 8a2db...825 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Å bevisst lage et barn som man vet må bo i to hjem hadde jeg ALDRI gjort Anonymkode: ca817...d36 Så lenge barnet har en fast skole/barnehage og to trygge foreldre som sammarbeider bra er det vel ikke noe problem? Så mange skiller seg, det er jo ikke "barneplageri" av den grunn? Anonymkode: 195aa...5b0
Hannah80 Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 Nei. Kunne ikke tenkt meg å få barn, for å kun ha det halvparten av tiden. Er jo helst slikt man vil unngå. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 Nope.. Kunstig befruktning kan du jo vurdere. Anonymkode: 107b4...c17 1
Milky Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 Nei. Hadde aldri gått inn for at mitt barn skulle ha «skilte» foreldre, to hjem Og all den forvirringen 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #9 Skrevet 13. mars 2021 Ja - uproblematisk Anonymkode: cd4a9...b77
Hannah80 Skrevet 13. mars 2021 #10 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så lenge barnet har en fast skole/barnehage og to trygge foreldre som sammarbeider bra er det vel ikke noe problem? Så mange skiller seg, det er jo ikke "barneplageri" av den grunn? Anonymkode: 195aa...5b0 Tre foreldre. Du skrev jo et homofilt par:) 1
Hannah80 Skrevet 13. mars 2021 #11 Skrevet 13. mars 2021 Så skiller det homofile paret seg. Og barnet får tre hjem å forholde seg til. 2
CorvusCorax Skrevet 13. mars 2021 #12 Skrevet 13. mars 2021 (endret) Nope. Men jeg ønsker meg ikke barn. Det sagt. Hadde jeg ønsket det så kunne det vært en grei løsning. Barnet tilpasser seg livsstilen allerede ved baby-stadiet. Det er ikke opprivende for det med "skilte" foreldre. Det har fått innebygget rutiner, som er normalt for det barnet. Så lenge barnet har trygge, nære, oppegående foreldre så ser jeg ingen "skade" ved en slik løsning. Det er iallfall bedre enn et barn som blir født midt i et brudd. Hvor to foreldre kjemper om barnet og krangler og det er dårlig stemning. Endret 13. mars 2021 av CorvusCorax
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #13 Skrevet 13. mars 2021 Jeg kunne glatt fått barn med én homofil mann om vi hadde god kjemi og bodde nære. Et homofilt par hadde jeg ikke turt mtp risikoen for at de skiller seg og barnet plutselig får tre hjem. Men én mann som er pappa både praktisk og juridisk, og meg som mamma - hadde gått helt fint tror jeg. Anonymkode: b9c60...577 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #14 Skrevet 13. mars 2021 Mye bedre løsning enn å få barn alene i hver fall! Men få da barn med bare én, ikke et par. Anonymkode: 0e3c7...88c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #15 Skrevet 13. mars 2021 Har mange homofile venner. Men nei, aldri i verden! Anonymkode: 534ec...242 1
Agatha Skrevet 13. mars 2021 #16 Skrevet 13. mars 2021 Hvorfor et par? Hvorfor ikke en singel homofil eller heterofil mann som ønsker det samme som deg? Med et par vil du alltid være i undertall om dere skulle bli uenige om noe og det som flere her skriver så vil jo paret kunne splittes opp. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #17 Skrevet 13. mars 2021 Kunne vurdert det med en homofil mann, men ikke par. Som flere skriver her så blir det trøblete hvis de skiller seg etc, men om det kun er en som er juridisk ansvarlig så... Men måtte gjort det slik jeg så noen på TV gjorde, hvor de kjøpte en tomannsbolig sammen, evt nabohus slik at barnet kunne gått frem og tilbake slik det ville. Og det skulle vært velkommen i begge hjem til alle tider, noen 50/50-løsning hadde jeg ikke gått med på. Anonymkode: 6965d...08b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #18 Skrevet 13. mars 2021 Lag den en profil på gaysir.no Der er det grupper for menn og kvinner som ønsker seg barn. Kanskje finner du en mann der som kan være aktuell. Det viktige er jo at du og den eventuelle faren lager gode avtaler i forkant, slik at det ikke blir noe styr når barnet er født. Anette Trettebergstuen valgte denne løsningen med en god kompis. Anonymkode: 56f69...dde
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #19 Skrevet 13. mars 2021 Jeg kunne gjerne donert egg til et homofilt par for å hjelpe de få egne barn og vært en "tante", men ikke gått gravid og født og hatt vanlig foreldreansvar selv. Jeg har to egne barn da, så har ikke ønske om flere egne barn. Anonymkode: ebfbd...a74 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #20 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så lenge barnet har en fast skole/barnehage og to trygge foreldre som sammarbeider bra er det vel ikke noe problem? Så mange skiller seg, det er jo ikke "barneplageri" av den grunn? Anonymkode: 195aa...5b0 Da er barnet allerede født og man kan ikke dytte det opp igjen. Å bevisst lage et 50/50-barn er bare slemt og man har kun eget behov i fokus Anonymkode: ca817...d36 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå