Gå til innhold

Norge burde kjøpe den russiske vaksinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere og flere land kjøper nå inn den russiske vaksinen. Sist ut er Brasil og fra i sommer skal den også produseres i Italia av det italiensk-sveitsiske legemiddelselskapet Adienne.

Det anerkjente medisinske tidsskriftet The Lancet sier at vaksinen er sikker og 92% effektiv mot Covid-19.

Sjefen for etaten som godkjenner vaksiner i Tyskland:

"Russian scientists are very experienced in vaccines," Mertens told Rheinische Post. "Sputnik V is a very clever construct."

Jeg synes Norge bør gravlegge eventuelle politiske uenigheter og bare kjøpe den russiske vaksinen slik at vi blir ferdige med pandemien raskest mulig.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt. 

Skrevet

Er det den som har samme navn som en romrakett?

Skrevet (endret)
On 3/13/2021 at 10:18 AM, TantePose said:

Jeg synes Norge bør gravlegge eventuelle politiske uenigheter og bare kjøpe den russiske vaksinen slik at vi blir ferdige med pandemien raskest mulig.

Med den norske koronastrategien man har idag begynner man kanskje å legge korona bak seg rundt år 2055, men neppe før ...

Husk at mens man i Kina klarer å bygge en halv by på et halvt år, bruker man i Norge to tiår på å planlegge og debattere en ny vei, og det ville forundre meg om tempoet ble vesentlig raskere i forhold til korona; før man kommer skikkelig i gang med vaksineringen, dukker det nok opp noen nye mutasjoner som selv Sputnik får problemer med, og da er man tilbake til dagens kaotiske utgangspunkt.

Men ellers er jeg enig i at Sputnik ser ut til å være et bedre alternativ enn resten av vaksinene.

Endret av - Brian
  • Liker 1
  • Opprett ny...