AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Jeg vill si jeg har ett lite spennende liv. Det preges av rutiner, men jeg er veldig flink til å rokke litt om på de. Holde livet litt spennende. Følger med på kulturtilbudet rundt forbi, drar på spontane turer, liker sitte på en cafê og se på folk. Jobben min er gørr, men jeg liker rutinen. Nå som jeg ikke jobber pga perm, så får man ikke den følelsen "ahhh, endelig hjemme". Nå er man bare hjemme og alt er stengt De fleste rundt meg er nå permittert og drømmer om å være ufør. De vill ikke tilbake til hverdagen og jeg kjenner jeg ser ned på de. Tenker: "Så motivasjonsløse. Så slappe. Æsj" Når jeg hører noen av grunnene så er det at "Nå har de tid til ditt og datt". Tid til ditt og datt? Tid til ting som jeg og de fleste andre gjør en helt vanlig hverdag ? Må man være uføretrygdet for å møte venner? Eller rydde garasjen? Er jeg liksom "super-mom" fordi jeg synes det er gøy å se barna leke på Lekeland? Er dette vanlig? Eller er jeg i ett veldig monotont miljø? Kunne forstå det i starten av permisjonen, for det er jo godt med litt fri, men på sjette måneden!? Jeg har slitt med depresjon hele livet, tjener svært dårlig, men føler jeg har ett mer rikt liv enn alle rundt meg Anonymkode: a5d8d...cd5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Mange?? Jeg kjenner ingen. ALLE er lei av corona og tiltak. Anonymkode: 4bdd3...457 4
Gjest O.G. Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Hvem i helvete er de permiterte som vil være ufør?????
PM75 Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Jeg er heldig og jobber fullt, men hjemmefra. Etter 1 år med hjemmekontor så er konklusjonen at jeg er minst like produktiv som før, men jeg savner å kunne være med kolleger i fysiske møter & ha noen å ha lunsj sammen med. Jeg savner å klemme foreldrene mine, som begge er i høyrisiko-gruppen når det gjelder korona. Jeg savner venninnene mine. Jeg savner å dra på turer, oppleve noe annet enn hjem, hytta og skogsturer. Men jeg trives med at tempoet på barnas fritidsinteresser er satt ned, slik at jeg slipper å kjøre taxi 7 dager i uken og jobbe dugnad mange helger på rad. Det kommer jo tilbake, men jeg nyter å ha mer fritid. Og tilbringe mer av fritiden sammen som familie. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 Livet 7-15 har blitt bedre (hjemmekontor). Livet 15-23 vil jeg ha tilbake til normalen. Anonymkode: c3c12...e60 3
Prompejenta Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Livet 7-15 har blitt bedre (hjemmekontor). Livet 15-23 vil jeg ha tilbake til normalen. Anonymkode: c3c12...e60 Signerer den
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Livet 7-15 har blitt bedre (hjemmekontor). Livet 15-23 vil jeg ha tilbake til normalen. Anonymkode: c3c12...e60 Haha...Godt sagt! Anonymkode: 4bdd3...457
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 Jeg har en super hverdag, så jeg trenger ikke gå tilbake til slik det var. Folk holder avstand og jeg slipper folk som vil klemme meg (hater klemming) Anonymkode: adc7a...a83 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #9 Skrevet 13. mars 2021 Jeg ser det positive, og det negative, i dette. Og håper og tror at vi kommer ut på andre siden med et liv som kombinerer erfaringene fra det siste året. Positivt: Alle er vant med videomøter og hjemmekontor. Vi har bevist at vi kan ta møtet hjemmefra, i stedet for å fly til London/Paris/København (var på et fly seks ganger i uka før dette traff). Man kan fint ta en hjemmekontordag uten å unnskylde seg. Man rekker å lage lunsj og middag fra grunnen hver dag, i stedet for å ty til kantinemat og lettvinte løsninger. Man rekker en gåtur eller treningstur hver eneste dag, mens man tar unna telefoner. Og huset er strøkent, i og med at man er så mye hjemme. Negativt: Jeg savner middager, familiebesøk, konserter, venninnekvelder. Jeg savner å reise til sol- og varme, eller oppleve nye kulturer, eller en shoppingtur til en storby. Restaurantopplevelser du ikke får i Norge. Jeg savner det sosiale i å være på kontoret, det å spise lunsj eller ta en kaffekopp med kollegaer. Og jeg mener at enkelte møter er best om man møtes fysisk, og kan ha en mer flytende dialog. Anonymkode: d219e...9e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå