Trollmor3 Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Har begynt med månedlig sparing i aksje global indeks v. Trekker kr 1000,- pr mnd, inviterte kr 3000,- ved opprettelsen. Men burde jeg hatt en ask??? Nybegynner😊
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Fordelen med aksjesparekonto (ask) er at du kan utsette skatten på gevinst til når du tar ut denne. Innskuddet kan du ta ut først. Altså, så lenge du lar være å realisere gevinst ut fra ask, utløser du ikke skatt. Du kan flytte midlene, også gevinst mellom fond og aksjer knyttet til ask, utløser ikke skatt så lenge du ikke tar de fra Ask og til vanlig konto. Så, ja, det er fordel med Ask for de fleste. Jeg har Ask både til meg selv og til barna, og bruker den aktivt. Anonymkode: 414d4...f9e
Sessan_ Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Ja, du burde hatt Ask. Ville opprettet en, og laget et nytt trekk til fondet ditt via ask. Usikker på hva du gjør med det du allerede har spart. Mulig du bare stopper den sparingen (til fordel for sparingen via Ask) og lar den stå. Tror ikke du får lagt den inn i Ask sånn i ettertid.
Trollmor3 Skrevet 13. mars 2021 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2021 Takk for svar 😊 Hvordan oppretter man ask i nettbanken? Har både sparebank1 og DnB om det er av betydning.
Perelandra Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg