AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Del Skrevet 13. mars 2021 Straks påske og jeg lurer på hva slags mat du må, bare må, ha? Hvor mange påskemiddager har dere? Hva slags påskematrutiner har dere? Anonymkode: f0b6a...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Del Skrevet 13. mars 2021 Lammestek er obligatorisk middag en av påskedagene. Vi har også hatt pinnekjøtt en dag, og så griller vi mye dersom været tillater det. Ellers: Marsipan, kvikk lunch og appelsiner. Anonymkode: 4df6d...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Del Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lammestek er obligatorisk middag en av påskedagene. Vi har også hatt pinnekjøtt en dag, og så griller vi mye dersom været tillater det. Ellers: Marsipan, kvikk lunch og appelsiner. Anonymkode: 4df6d...f11 Noterer lammestek. Anonymkode: f0b6a...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Del Skrevet 13. mars 2021 Det eneste vi må spise hvert år er egentlig lammelår. I tillegg har vi som regel en dag med suppe, f.eks. kyllingsuppe og en dag med gryter som biff stroganoff. Påsken er turtid, så veldig kjekt med alt som kan stå på lenge og putre. Blir som regel en del rester også, som egner seg godt til oppvarming hvis man vil ha kjapp middag en dag. I tillegg må vi ha solo, kvikk lunsj og pølser. Pleier også å lage en kake eller to, gjerne gulrotkake eller sitronkake. Anonymkode: 5306e...73d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 13. mars 2021 #5 Del Skrevet 13. mars 2021 Jeg må ha lammelår med tilbehør på påskeaften. Ellers spiser jeg litt påskegodt, det blir ikke påske uten fugleæg fra Anthon Berg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Del Skrevet 13. mars 2021 Har ingen påskemat-rutiner eller noe jeg MÅ ha da. Påske er for meg bare noen ekstra fridager. Feirer det ikke og pynter ikke. Jeg kan ikke fordra gult, så det kommer ikke inn i mitt hjem. Jeg liker ikke fårekjøtt eller lammekjøtt heller. Besk smak. Anonymkode: e27ec...44e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #7 Del Skrevet 13. mars 2021 Vi spiser alltid pinnekjøtt på påskeaften. Ellers så har vi som regel røkt påskeskinke en av helligdagene. Utover det så varierer menyen fra år til år. Barna får påskeegg med masse godis, og vi har en eggejakt med spor der barna leter etter eggene, alltid på Skjærtorsdag. Av og til reiser vi på hytta ved sjøen i påsken. Men hvis det er snø så blir vi hjemme og går på ski i løypene rundt skisenteret i bygda. En god bok og påskekrim på tv hører også med.🐣🐥 Anonymkode: 30647...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #8 Del Skrevet 13. mars 2021 Vi må ha Jamie Olivers Vegan shepherd’s pie på påskeaften og helbakt blomkål med tahinisaus på første påskedag Anonymkode: bc41f...872 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Del Skrevet 14. mars 2021 Syns pinnekjøtt og langtidsstekt lammelår er godt i påsken. Anonymkode: ad568...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 14. mars 2021 #10 Del Skrevet 14. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns pinnekjøtt og langtidsstekt lammelår er godt i påsken. Anonymkode: ad568...b0b Samme her, eneste to rettene jeg er sikre på at det blir i år Og grønnsaksuppe med masse pinnekjøttrester en tredje dag. Min favoritt Endret 14. mars 2021 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Del Skrevet 15. mars 2021 Påsken er min favoritthøytid! Mange fridager, men ikke like «bundet» som julen- så man er «friere» til å bruke den som man vil uten for mange mattradisjoner og familieselskap. Og ikke minst står våren for døren- så om været er fint kjenner vi på vårsolen og fuglekvitter (vi har hytte ved sjøen og feirer der). Vi kjører likevel klassisk lammelår eller lammestek på påskeaften (eller en annen dag i påsken om det passer bedre), med fløtegratinerte poteter, grønnsaker og myntgele. Ellers er jo påskesnop i alle varianter obligatorisk. Anonymkode: 8a173...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Påsken er min favoritthøytid! Mange fridager, men ikke like «bundet» som julen- så man er «friere» til å bruke den som man vil uten for mange mattradisjoner og familieselskap. Og ikke minst står våren for døren- så om været er fint kjenner vi på vårsolen og fuglekvitter (vi har hytte ved sjøen og feirer der). Vi kjører likevel klassisk lammelår eller lammestek på påskeaften (eller en annen dag i påsken om det passer bedre), med fløtegratinerte poteter, grønnsaker og myntgele. Ellers er jo påskesnop i alle varianter obligatorisk. Anonymkode: 8a173...255 Og egg- vi koker alltid egg til frokost. Anonymkode: 8a173...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonlight40 Skrevet 15. mars 2021 #13 Del Skrevet 15. mars 2021 Pinnekjøtt en dag, og så bruker jeg kraft fra pinnekjøtt til komler eller en suppe. Ellers en gryterett som kan stå og småputre noen timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #14 Del Skrevet 17. mars 2021 Lammelår og påskeegg med masse smågodt! Også kolibriegg. Synes også det kan være deilig med litt ulik spekemat å knaske på. Anonymkode: 4064d...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #15 Del Skrevet 17. mars 2021 Lam i løpet av uken, men ikke på en spesifikk dag. Ellers har vi påskeegg, påskegodteri og alltid ekstra god frokost! Eggerøre, speilegg, kokt egg (på hver sin dag), baguetter/loff/nystekt grovbrød, roastbiff 🤩 Anonymkode: 8e04c...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #16 Del Skrevet 17. mars 2021 Lammelår - langtidsstekt i vedovnen over natta. Nam!! Møreste kjøttet ever Baccalao er blitt tradisjon for oss. Ellers varierer det, men vi spiser alltid en god del fisk i påsken. Stekt kveite med eggesmør, kald avkokt laks som har trukket i lake over natta. Helstekt ørret. Anonymkode: 40735...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå