Naken Skrevet 24. august 2005 #1 Skrevet 24. august 2005 Tar de noe kontakt med barnet/ barna utenom den fastlagte samværsatiden? F.eks: Ringer de, bare for å ta en prat med barnet/ barna? Er de flinke til å prioritere møter/ tilstellninger i barnehage og på skole? Være med dem på fritidsaktiviteter?
Gjest Piper Skrevet 24. august 2005 #2 Skrevet 24. august 2005 Mine to har ikke kontakt med faren i det hele tatt, for han ønsker ikke det.
LilleBille Skrevet 24. august 2005 #3 Skrevet 24. august 2005 Mine barn kan gå innom faren når de vil (stort sett) når de vil - men det er ikke ofte de gjør det (men det er delvis fordi hverdagen er hektisk med skole/venner og fritidsaktiviteter). Faren ringer/sender sms jevnlig. Vi "fordeler" foreldremøter på skolen oss imellom - bytter stort sett på annen hver gang - eller den det passer best for tar det - og "rapporterer" til den andre. Faren er stort sett veldig flink til å stille opp på fritidsaktiviteter - både som sjafør til trening/kamper etc. - og på annet de driver med. - men når han i perioder er har ny dame (spesielt i begynnelsen av forholdet) - blir barna nedprioritert .. - ikke nødvendigvis i forhold til telefoner/sms - men med å være tilstede i fritiden dere - med å møte på aktiviteter/kjøring etc. utenom den faste avtalen på en ettermiddag i uken og annenhver helg.
Far til 2 Skrevet 24. august 2005 #4 Skrevet 24. august 2005 Etter at jeg for 1 år siden ? leste om den vanskelige tiden du og dine søsken hadde mht samvær og avstand mellom foreldrene og søsknene, håper jeg ikke dine barn opplever noe tilsvarende (dvs å skjeldent treffe begge sine foreldre). Din opplevelse gjorde med andre ord dypt inntrykk, og jeg håper vi voksne etterhvert kan gjøre mer for å unngå tilsvarende i fremtiden.
Gjest vsn Skrevet 24. august 2005 #5 Skrevet 24. august 2005 Han følger opp samværet. Og ringer av og til en sjelden gang like før samvær. Det gjorde han aldri før, så det er fremskritt. Har aldri involvert seg i barnehage, eller i guttungen sitt liv her. Spør aldri om noe. Greit nok, siden samboeren min er en kjempeflink reservepappa som følger opp i barnehage etc.
Avenodite Skrevet 24. august 2005 #6 Skrevet 24. august 2005 Min manns ex- kone har barnet kun de helgene hun skal ha. Hun ringer aldri til barnet, møter ikke opp på foreldresamtaler eller følger opp fritidsinteresser. Trist!
Gjest Violetta Skrevet 24. august 2005 #7 Skrevet 24. august 2005 Faren til mitt barn har begynt å ringe iblant nå, ca. 1-2 ganger i mnden. så vidt jeg vet aner han ikke noe hverken hvordan det går med henne på skolen eller hvilke fritidsineteresser hun har, han har i hvert fall aldri spurt meg om det. Han har kanskje spurt henne. Det er ikke lenge siden han spurte hva skolen hennes het. Men det har vel sammenheng med at han bor i samme by. Selv om oppfølgingen ikke var bedre da vi bodde i nærheten av hverandre.
Polly Ester Skrevet 25. august 2005 #8 Skrevet 25. august 2005 Da faren til sønnen min levde var det de fastsatte helgene og feriene de så eller snakket med hverandre. Ikke noe mer kontakt selv om sønnen min fikk seg mobil - han fikk en sms på nyttårsaften, men ikke noe mer enn det... I flere år var min sønns far utilgjengelig - og da hadde de nesten ikke kontakt i det hele tatt. Jeg syns selv det var ganske rart at han ikke tok bryet med å ta kontakt med sønnen sin innimellom samværet, han gikk glipp av utrolig mye og ble aldri ordentlig kjent med sønnen sin etter bruddet som skjedde da gutten var snaut et år. Samboer'n har en sønn som ringte sin far hver kveld for å si natta. De har et veldig tett forhold - og jeg syns det er en kjempefin måte å holde kontakten vedlike etter en skilsmisse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå