AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Barnebarnet vårt fyller straks år og vi ønsker å være med å feire henne da vi ikke ser henne så ofte. Min sønn bor i en annen landsdel så vi må reise et godt stykke for å delta på feiringen. Nå har svigerdatteren klart å lire ut av seg at hun ønsker at vi skal ta en covid test før vi kommer hvis ikke får vi ikke holde eller klemme bursdagsbarnet, med begrunnelsen at det er så mye smitte på Østlandet. Vi bor ikke i nærheten av Oslo og det er så godt som null smitte i området vi bor. Jeg ser heller ikke vitsen i å teste seg når man ikke har symptomer. Hun sier at de familiemedlemmene hennes som kommer herfra kommer til å teste seg. Er jeg urimelig om jeg nekter? Anonymkode: 96b74...135 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 13. mars 2021 Som dr. phil sier, do you want to be right or do you want to be happy? Er dette verdt å ta en konflikt for? Hvis du nekter, og de nekter deg å komme, hva skjer da? Anonymkode: 46ed6...5a2 127
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 13. mars 2021 Ja, hvorfor skal du gjøre en stor greie ut av det? Det er jo bare å ta en test, det er gratis og fort gjort. Myndighetene oppfordrer oss til å teste oss hvis vi skal krysse kommunegrenser. Anonymkode: 8a3cb...ee2 114
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 13. mars 2021 Ta den testen, gå i selskap å ha det hygggelig. Velg dine kamper sier nå jeg. Anonymkode: 54678...cf5 83
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 13. mars 2021 Jeg ser ikke problemet med å teste seg. Og jeg ser problemet med reising på kryss og tvers av landet.. Anonymkode: 7eac5...9e3 92
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 Nei, du er ikke urimelig om du nekter, men da får du vel bli hjemme da. Nekter du å teste deg får du ikke klemme og kose på noen, og helst stå 1 meter unna alle til en hver tid. Det er jo et valg som du står fritt til å ta. Anonymkode: b0729...43a 27
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 13. mars 2021 Nå frarådes unødvendige fritidsreiser, og det anbefales minst en meter avstand mellom alle som ikke bor sammen til daglig. Det du skriver i ditt innlegg er at dere planlegger å ikke følge disse to anbefalingene, og da burde en negativ koronatest være en liten kamel å svelge. Anonymkode: 68891...845 112
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Barnebarnet vårt fyller straks år og vi ønsker å være med å feire henne da vi ikke ser henne så ofte. Min sønn bor i en annen landsdel så vi må reise et godt stykke for å delta på feiringen. Nå har svigerdatteren klart å lire ut av seg at hun ønsker at vi skal ta en covid test før vi kommer hvis ikke får vi ikke holde eller klemme bursdagsbarnet, med begrunnelsen at det er så mye smitte på Østlandet. Vi bor ikke i nærheten av Oslo og det er så godt som null smitte i området vi bor. Jeg ser heller ikke vitsen i å teste seg når man ikke har symptomer. Hun sier at de familiemedlemmene hennes som kommer herfra kommer til å teste seg. Er jeg urimelig om jeg nekter? Anonymkode: 96b74...135 Hva er problemet med å teste dere? Syns du er urimelig ja! Anonymkode: 2de4e...efa 36
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 13. mars 2021 Ja, du er urimelig om du nekter. Samtidig sier nektingen din at "du og din familie er uviktig for oss, vi bryr oss egentlig ikke, og orker ikke ofre 20 sekunder ubehag for å treffe barnebarnet vårt og glede barnebarnet på dagen sin". En slik svigermor håper jeg aldri jeg får. Anonymkode: 63177...0eb 51
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #10 Skrevet 13. mars 2021 Er ikke akkurat noen big deal å teste seg. Ser ikke problemet. Anonymkode: 0c1c5...403 11
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #11 Skrevet 13. mars 2021 Som sagt!! vi har ikke symptomer, og da blir det uansett bortkastet å teste seg, man skal kun teste seg når man har symptomer. Anonymkode: 96b74...135
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som sagt!! vi har ikke symptomer, og da blir det uansett bortkastet å teste seg, man skal kun teste seg når man har symptomer. Anonymkode: 96b74...135 Nei, det du skriver stemmer ikke. Man blir oppfordret til å teste seg uansett dersom man skal ut å reise. Anonymkode: 8a3cb...ee2 81
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 Populært innlegg #13 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som sagt!! vi har ikke symptomer, og da blir det uansett bortkastet å teste seg, man skal kun teste seg når man har symptomer. Anonymkode: 96b74...135 Når du får så mange svar, og ingen er enige med deg. Så står du fremdeles på ditt. Da var det vel ingen vits å spørre? Anonymkode: 3477d...e7c 74
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #14 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Barnebarnet vårt fyller straks år og vi ønsker å være med å feire henne da vi ikke ser henne så ofte. Min sønn bor i en annen landsdel så vi må reise et godt stykke for å delta på feiringen. Nå har svigerdatteren klart å lire ut av seg at hun ønsker at vi skal ta en covid test før vi kommer hvis ikke får vi ikke holde eller klemme bursdagsbarnet, med begrunnelsen at det er så mye smitte på Østlandet. Vi bor ikke i nærheten av Oslo og det er så godt som null smitte i området vi bor. Jeg ser heller ikke vitsen i å teste seg når man ikke har symptomer. Hun sier at de familiemedlemmene hennes som kommer herfra kommer til å teste seg. Er jeg urimelig om jeg nekter? Anonymkode: 96b74...135 Tror du har konstruert opp dette. Du virker ikke gammel nok til å ha voksne barn. Men la nå bare være å dra, blir hyggeligere for resten av selskapet. Anonymkode: a0469...5b3 28
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2021 #15 Skrevet 13. mars 2021 Jeg er for at man følger smittevernreglene i det hjemmet man skal besøke. Ellers kan man la være å dra på besøk.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #16 Skrevet 13. mars 2021 Ja du er urimelig, og høres ikke ut som en svigermor noen vil ønske seg. Anonymkode: fbea1...565 20
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #17 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Barnebarnet vårt fyller straks år og vi ønsker å være med å feire henne da vi ikke ser henne så ofte. Min sønn bor i en annen landsdel så vi må reise et godt stykke for å delta på feiringen. Nå har svigerdatteren klart å lire ut av seg at hun ønsker at vi skal ta en covid test før vi kommer hvis ikke får vi ikke holde eller klemme bursdagsbarnet, med begrunnelsen at det er så mye smitte på Østlandet. Vi bor ikke i nærheten av Oslo og det er så godt som null smitte i området vi bor. Jeg ser heller ikke vitsen i å teste seg når man ikke har symptomer. Hun sier at de familiemedlemmene hennes som kommer herfra kommer til å teste seg. Er jeg urimelig om jeg nekter? Anonymkode: 96b74...135 Nei. Det er du ikke. Jeg hadde ikke testet. Hun er urimelig. Anonymkode: 400d4...c00 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #18 Skrevet 13. mars 2021 Selvsagt tester man seg. Hva er problemet? Anonymkode: 2bb5e...c53 16
Enmanelskeråhate Skrevet 13. mars 2021 #19 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Det er du ikke. Jeg hadde ikke testet. Hun er urimelig. Anonymkode: 400d4...c00 Enig, hysteri 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #20 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som sagt!! vi har ikke symptomer, og da blir det uansett bortkastet å teste seg, man skal kun teste seg når man har symptomer. Anonymkode: 96b74...135 Og så? Dere kan være presymptomatiske smittebærere, dere kan være asymptomatiske smittebærere, dere kan være smittefri - det er det som er hele poenget, ingen vet. Og siden du ikke vil følge smittevernsreglene når du er på besøk hos dem er en negativ test det nest beste alternativet. Da vet du i det minste at du ikke er smitteførende på det tidspunktet testen ble tatt. Anonymkode: 68891...845 32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå