AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Er gravid og prøver å begrense nærkontakter og fare for smitte. Er 7 måneder på vei og er selvfølgelig redd for at noe skal skje med babyen hvis jeg skulle være så uheldig å bli smittet. Jobber i helsevesenet og det forventes nok derfor at jeg følger anbefalinger. Bor i en storby med begrenset smitte og alt av kjøpesentre osv er åpent. Så over til problemet. Er invitert i nok et familiebesøk til samboeren min der det er litt mer enn 5 gjester som kommer i tillegg til de som bor der. De gjør jo ikke noe ulovlig men anbefalingen er jo at man ikke skal ha mer enn 5 gjester. Jeg har stått over så mange besøk nå pga dette at jeg føler et press på at jeg snart må vise meg igjen. Føler at de kanskje opplever meg som vanskelig og tror at jeg ikke vil være med de siden jeg ikke deltar. Jeg synes det er veldig hyggelig å være med de og har ikke noen i mot noen av de. Vet at to av de som kommer i besøket nettopp har vært i et område med høyt smittetrykk. Vet de skal teste seg og forventer at de har fått svar på testen før de dukker opp men litt redd for at de drar i besøket uten å ha fått svar. Ingen av de har symptomer, er nærkontakt til smittet osv så da er det ikke er regel at man må i karantene før svar. Synes dette er veldig vanskelig. Skulle ønske at besøket ikke ble noe av men…Føler at uansett hva jeg gjør så blir det feil. Det beste hadde jo vært at samboer ikke dro heller for blir han smittet av noe smitter han garantert meg. Dessverre er det ikke et tema en gang at han ikke drar og han mener jeg er hysterisk. Anonymkode: ae00d...a0f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Du må finne ut av hva DU ønsker og så følge magefølelsen din. Kanskje på tide å bare ikke bry seg om hva andre mener. Så lenge du argumenterer rolig og nøkternt for dine grunner så må jo folk respektere det. det er sikkert 1000 meninger om hva og hvordan man skal mene og håndtere smittefare mtp covid men hvis man går bort i fra følelser så VET man faktisk lite om hvordan covid kan påvirke foster (!), og må jo du som snart høygravid få lov til å skjerme deg mot smitte så du ikke risikerer å bli kjempesyk tett oppimot fødsel. Skulle da bare mangle. Få hadde vel reagert dersom en uvaksikert 90 åring hadde takket nei til dette, men desverre er ikke gravide regnet som risikogruppe i Norge og det gjør jo noe med folks holdninger. Mange er nærmest symptomfrie og hvis de først har denne «tøffing»-holdning så kan det godt tenkes de er litt sløve med forhåndsregler. Anonymkode: 541bb...740 1
Sandie Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Jeg hadde uteblitt. De får tenke hva de vil, synes jeg. Det er jo ikke verdt å ta sjansen på å bli smittet. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 8.43): Er gravid og prøver å begrense nærkontakter og fare for smitte. Er 7 måneder på vei og er selvfølgelig redd for at noe skal skje med babyen hvis jeg skulle være så uheldig å bli smittet. Jobber i helsevesenet og det forventes nok derfor at jeg følger anbefalinger. Bor i en storby med begrenset smitte og alt av kjøpesentre osv er åpent. Så over til problemet. Er invitert i nok et familiebesøk til samboeren min der det er litt mer enn 5 gjester som kommer i tillegg til de som bor der. De gjør jo ikke noe ulovlig men anbefalingen er jo at man ikke skal ha mer enn 5 gjester. Jeg har stått over så mange besøk nå pga dette at jeg føler et press på at jeg snart må vise meg igjen. Føler at de kanskje opplever meg som vanskelig og tror at jeg ikke vil være med de siden jeg ikke deltar. Jeg synes det er veldig hyggelig å være med de og har ikke noen i mot noen av de. Vet at to av de som kommer i besøket nettopp har vært i et område med høyt smittetrykk. Vet de skal teste seg og forventer at de har fått svar på testen før de dukker opp men litt redd for at de drar i besøket uten å ha fått svar. Ingen av de har symptomer, er nærkontakt til smittet osv så da er det ikke er regel at man må i karantene før svar. Synes dette er veldig vanskelig. Skulle ønske at besøket ikke ble noe av men…Føler at uansett hva jeg gjør så blir det feil. Det beste hadde jo vært at samboer ikke dro heller for blir han smittet av noe smitter han garantert meg. Dessverre er det ikke et tema en gang at han ikke drar og han mener jeg er hysterisk. Anonymkode: ae00d...a0f Er dette noe å lure på egentlig. Du har ikke bare din egen helse å tenke på men barnet ditt. Er ikke verre enn å sette det og helsen først og si nei. Anonymkode: ed716...8e2 1
Dise Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 Støtter deg. Hvis du er i tvil er svaret nei. Det kommer mange nye muligheter! 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 Altså, hvis samboeren din drar så er det jo det samme om du drar eller ei. Er det smitte i dette selskapet, så blir dere smitta uansett. Så hvis han drar, så kan du jo like greit dra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå