Gå til innhold

Er så lei meg fordi ingen gutter noen gang har vist NOE interesse for meg...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

J18/vg3. Møtte noen venninner når hvor hun ene (den peneste av oss) fortalte om hvor mange gutter i klassen vår som har tatt initiativ til å snakke med henne og har skrevet romantiske ting på melding osv, og jeg bare hater meg selv... Alle de er så naturlig pene mens jeg bruker så mye sminke uten å være i nærheten engang! Skulle bare ønske jeg var en sånn pen jente som folk faktisk var interesserte i og ønsket å snakke med, er jo en grunn til at absolutt ingen har sagt et ord til meg gjennom hele livet mitt... Har bare lyst til å operere meg, men jeg hadde ikke sett noe bedre ut med det

Anonymkode: db370...5d4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd mindre sminke. 

Oversminket og tacky ser faktisk ikke bra ut.

Ikke prøv så hardt, og gi litt mer f, det er ofte mye mer tiltrekkende.

Anonymkode: 83f88...3ae

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du prøvd mindre sminke. 

Oversminket og tacky ser faktisk ikke bra ut.

Ikke prøv så hardt, og gi litt mer f, det er ofte mye mer tiltrekkende.

Ja, har prøvd mindre sminke

Skrevet

Problemet er ikke hvordan andre ser ut, men hvordan du ser deg selv. Jeg vet det er lett å si, men du må slutte å sammenligne deg selv med andre. Kanskje er det noen som faktisk har prøvd å vise interesse uten at du har merket det? Jeg tror du må jobbe med deg selv - selv om jeg skjønner at dette oppleves som sårt. Om ikke veldig lang tid begynner folk å skjønne at personlighet er det som betyr noe, ikke utseende. Du er bare 18 år, og dette er ingenting å stresse med. ❤️ 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, har prøvd mindre sminke

Men nå er jeg litt djevelens advokat her.

Føler du selv at du ikke har selvtillit eller at du ikke er bra nok? Fordi, ofte er utstråling mye viktigere enn utseende.

Hvis man kan vise at man er selvsikker og har god selvtillit så kommer man ofte mye lengre enn å bare være pen 😊

Vet at det er enkelt å si, men det er ofte noe i det. En god personlighet og utstråling kan ofte bety mer enn man tenker.

Så synes ikke du skal snakke deg selv ned, men tenk heller at du er bra nok, og vis de rundt deg at du er noe å satse på 😊

Og hvem trenger kjærlighetsmelding fra alle guttene i klassen. Bedre å tilslutt finne en som faktisk liker deg for den du er, og ikke kun pga utseende (som dessverre er det eneste mange gutter på vgs ser etter, slike gutter vil du ikke ha uansett).

Så slå motet opp i livet, og fortell deg selv at du er bra nok. Og med god utstråling og en lite dose selvtillit (fake it to you make it), så vil du se at du til slutt vil finne noen som er interessert og verdt å satse på. Du er kun 18 år og har hele livet foran deg, så ikke stress 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som jeg er glad i, men hun sliter på datongfronten. Har prøvd å si fra, men tørr ikke. Hun gar fett hår, vorte i ansiktet, oljete hud, og bare driter totalt i hvordan hun ser ut. Overvektig i tillegg. Hvis man ikke tar tak selv så blir man sittende der og vente. Er du sånn? 

Anonymkode: 4994d...572

AnonymBruker
Skrevet

Null interesse betyr bare at du ikke har oppfattet at noen viser interesse. Det betyr ikke at ingen er interessert. 

Min erfaring er at i ungdomstida likte alle de samme jentene og de samme guttene. Tjue jenter kunne være forelsket i den samme gutten, mens de aller fleste aldri hadde noen «friere». 

Det vil forandre seg når du blir litt eldre. Dessuten er det faktisk ikke så kult å ha det motsatt heller; at alle er interessert i utseendet ditt. Hvordan skal du da vite om det er noen som liker personligheten din? Mitt råd er at du må slappe av og være deg selv, så ordner det seg nok... I voksen alder faller mange for personlighet, og da blir man gjerne forelsket i utseendet samtidig. 

Anonymkode: 22fa5...b30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nesten 19 før jeg fikk min første kjæreste, så det er ikke så uvanlig å ikke få så mye interesse. Når det er sagt så har det ikke nødvendigvis noe å gjøre med utseendet ditt, men de som ofte får interesse er de som har utstråling og litt ekstrovert personlighet. Da kan det hjelpe å virke mer utadvendt og positivt. 

Anonymkode: 829ef...fa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var akkurat sånn opp midten av VGS. Følte alle venninnene mine og/eller de andre jentene på skolen var så pene, og ingen gutter sendte meg noen melding, annet enn å spørre om leksene.

Og så forelsket jeg meg helt plutselig i en søt men ikke så populær gutt i parallellklassen min mot slutten av VG2. Jeg var så klein, sørget for at vi "tilfeldigvis" møtte hverandre overalt på skolen. Det viste seg etterhvert at han hadde gjort akkurat det samme 😜 vi var sammen ganske lenge!

Poenget er at det viktige ikke er alle meldingene å skryte av, selv om det virker sånn. Hun jenta er nok usikker hun også, siden hun skryter så mye av det.

Hvis hun er så pen som du sier, så er det også lett for gutta å legge merke til henne, og det blir kanskje en greie å sende henne melding. Mens de fleste andre av oss må jobbe litt for sånt. Gå inn for å bli kjent, ta litt sjanser. Og det fungerer ikke hver gang heller, men man må jo bare prøve å bli kjent med de man synes er søte! Det betyr ikke at vi andre ikke er bra nok, men noen blir lettere lagt merke til enn andre. 

Tror du at de gutta du liker vet at du liker de? Har du sendt de slike meldinger? Såklart liker noen deg også, du bare vet det ikke!

Anonymkode: 047e1...4d0

AnonymBruker
Skrevet

Men er du sikker på at det denne jenta forteller er sant? Da jeg var på din alder hadde jeg en jente i omgangskretsen som alltid skrøt av hvor mye oppmerksomhet hun fikk. Det var eldre menn og yngre gutter, kjendiser og tilfeldige forbipasserende, og alle syntes de hun var sexy og vakker. Jeg følte meg dårlig i den perioden og unngikk henne, mange av de andre jentene behandlet henne som en dronning. Senere har jeg på grunn av tilfeldigheter fått vite at alt, eller i alle fall det meste, var blank løgn. Hun slet veldig psykisk i den perioden og trengte kanskje en måte å hevde seg på. Det er mye som høres fint ut, men alt er ikke nødvendigvis sant.

Anonymkode: 4e1f0...2d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har en venninne som jeg er glad i, men hun sliter på datongfronten. Har prøvd å si fra, men tørr ikke. Hun gar fett hår, vorte i ansiktet, oljete hud, og bare driter totalt i hvordan hun ser ut. Overvektig i tillegg. Hvis man ikke tar tak selv så blir man sittende der og vente. Er du sånn? 

Herregud nei

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men er du sikker på at det denne jenta forteller er sant? Da jeg var på din alder hadde jeg en jente i omgangskretsen som alltid skrøt av hvor mye oppmerksomhet hun fikk. Det var eldre menn og yngre gutter, kjendiser og tilfeldige forbipasserende, og alle syntes de hun var sexy og vakker. Jeg følte meg dårlig i den perioden og unngikk henne, mange av de andre jentene behandlet henne som en dronning. Senere har jeg på grunn av tilfeldigheter fått vite at alt, eller i alle fall det meste, var blank løgn. Hun slet veldig psykisk i den perioden og trengte kanskje en måte å hevde seg på. Det er mye som høres fint ut, men alt er ikke nødvendigvis sant.

Anonymkode: 4e1f0...2d8

Hun viste oss meldingene

AnonymBruker
Skrevet

De to jeg er så sjalue på i vennegjengen vår er ikke sånne typiske pene vgs-jenter, men de er helt naturlige, bruker null sminke, går ikke med dyre klær, er veldig sjenerte og stille akkurat som meg, viser aldri interesse for andre, men bare fordi de er pene vil guttene snakke med dem... Folk sier sånn at jeg bare må slette sosiale medier og sånt, men det er jo ikke det som gjør meg usikker, men helt vanlige jenter jeg ser hver dag

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke kjæreste før jeg begynte på universitetet. Ikke en eneste som viste interesse for meg ila ungdomsskolen/videregående skole.

Anonymkode: da32f...3e5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke være hun som ingen bryr seg om!!! Er så lei av dette livet. Ja, utseende er jo overfladisk, men det er bare sånn verden er. Biologisk er det utseendet som står for 90% av hvorfor gutter forelsker seg i jenter, det er utseendet som gir personligheten en sjanse, og hvis man ikke har den beste personligheten kan man komme unna med det meste hvis man er pen. Alt er jo overfladisk- man er født med utseendet sitt, men andre ting som ikke blir regnet som overfladiske er også medfødt, sangstemme, intelligens, humor osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvor mange gutter har du vist interesse for da? Flørtet med? Du kan jo ikke klage om du selv ikke viser interesse for noen?

Anonymkode: 831a0...40e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvor mange gutter har du vist interesse for da? Flørtet med? Du kan jo ikke klage om du selv ikke viser interesse for noen?

Men poenget er at de andre pene jentene ikke har vist interesse for noen, men guttene kommer til dem

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskhe du er for pen eller har integritet. Gutter har høyere terskel for å legge an på folk de har respekt for;) 

Anonymkode: 4ed60...72e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er dette en grunn til å ikke få kjæreste? Jeg er også ung nå og bare lurer. Ikke ment som frekt spørsmål

Anonymkode: 2b9fb...44e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er et viktig innspill! Les dette

Anonymkode: 2b9fb...44e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...