Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er IKKE skabb!!! Man får ikke skabb overalt på kroppen. De liker seg i folder der det er varmt og klamt. Som f.eks underlivet, rumpa, mellom fingre/tær, under armhulen...

TS: jeg sliter med noe av det samme som deg. Kløe uten noe tegn til eksem eller insektsbitt, men små nupper som nesten ikke syns. Jeg har ikke fått noe svar på hva som er årsaken, men med tanke på når det dukker opp hos meg så tror jeg det er stress. 
Det kan også komme av tørr hud (som igjen forårsaker inngrodde hår). Vil anbefale deg å kjøpe en sånn «dott» til å skrubbe kroppen med. Masser lett med mild såpe når du er i dusjen (ikke så hardt at det trigger kløen). Klapp deg tørr med håndkle etterpå og smør inn kroppen med en god fuktighetskrem (aderma exomega er anbefalt. Fås på apotek). 

Er ofte lang ventetid hos hudlege, så om du tenker det er greit å få spesialist til å undersøke det så er det lurt å få henvisning raskt :) 

Anonymkode: 45767...f3a

Hvordan kommer skabb seg i underlivet og rumpa hvis man sover med 2 lag tykke klær? 

Anonymkode: bf23e...1aa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får dette når jeg er i nærheten eller får i meg noe jeg er allergisk mot, om sommeren er det gresspollen, da kan jeg slå meg lett på armen og får en stoooor rød flekk akkurat som deg, jeg klør meg i hel. Høy trigger det også, måtte gi opp hester. Er det noe du reagerer på  som trigger dette? Hos meg skjedde det også om jeg spiste tomater. Er du sensetiv for parfymer eller vaskemidler, såper, osv? 

Anonymkode: c934d...c9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ikke begynn med dette som tar lang tid nå, hun har det jo allerede for jævlig og klør betydelig. Gå til hudlege først som et minimum

Anonymkode: 5c310...d4d

Selvfølgelig! Det var jo derfor jeg skrev hudlege først. Men i mellomtiden kan hun prøve å eliminere mat og produkter som kan gi utslag på allergi. For kanskje det kan bidra til at hun klør mindre. Det er nemlig ikke slik at man alltid får time på dagen...

Anonymkode: 82def...997

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er IKKE skabb!!! Man får ikke skabb overalt på kroppen. De liker seg i folder der det er varmt og klamt. Som f.eks underlivet, rumpa, mellom fingre/tær, under armhulen...

TS: jeg sliter med noe av det samme som deg. Kløe uten noe tegn til eksem eller insektsbitt, men små nupper som nesten ikke syns. Jeg har ikke fått noe svar på hva som er årsaken, men med tanke på når det dukker opp hos meg så tror jeg det er stress. 
Det kan også komme av tørr hud (som igjen forårsaker inngrodde hår). Vil anbefale deg å kjøpe en sånn «dott» til å skrubbe kroppen med. Masser lett med mild såpe når du er i dusjen (ikke så hardt at det trigger kløen). Klapp deg tørr med håndkle etterpå og smør inn kroppen med en god fuktighetskrem (aderma exomega er anbefalt. Fås på apotek). 

Er ofte lang ventetid hos hudlege, så om du tenker det er greit å få spesialist til å undersøke det så er det lurt å få henvisning raskt :) 

Anonymkode: 45767...f3a

Jo, man kan få skabb over hele kroppen. Og en rekke andre parasitter.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan kommer skabb seg i underlivet og rumpa hvis man sover med 2 lag tykke klær? 

Anonymkode: bf23e...1aa

Skabbmidden beveger seg i huden din. Men du klør pga at immunforsvaret reagerer på skabbmidden. Noensinne (ex allergikere), reagerer Mye kraftigere. 
og jeg har ikke sagt at hun HAR skabb. Jeg har sagt at det må UTELUKKES helt, slik at hun slipper å oppdage det etter 2-3 år med helvete 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...