MarteVL Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Hei, alle! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette.. I fire måneder nå har jeg klødd og klødd over store deler av kroppen. Særlig øvre deler av kroppen, men også innimellom nedre del, som lår og legger. Jeg har vært til legen og fått allergitabletter, men de aner ikke hva det kan være. Har vært til to forskjellige leger... Nå som jeg tar piller klør det ikke like mye, men om jeg bare klør «to strøk» over skulderen så kan dette skje. Bilde er etter jeg har dusja, jeg har en viss formening om at det blir verre da. Men usikker... Jeg har aldri reagert på noe tidligere. Merkene blir knallrød, varme og kan hovne litt opp. De er der der som regel ikke før etter jeg har klødd meg, men en gang jeg var på ski så kom jeg hjem med en stor hvit håven klump på rumpa, og da hadde jeg ikke klødd der. Har du hatt noe liknende eller har du en aning om hva dette kan være? I need help. Jeg blir gal.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Veit ikke hva det kan være men aloe vera kan være litt kjølende og også antiseptisk Anonymkode: 6df9f...689
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Tatt blodprøver? Nattesvette/feber? Anonymkode: 1a54c...721
MarteVL Skrevet 13. mars 2021 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2021 Ja, jeg har tatt blodprøver da jeg var til lege. Svetter ikke om natten og har ingen feber.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 Huff stakkers, det er plagsomt. Du kan dempe kløen med Eurax krem eller Xylocain lokalbedøvende gel. Begge fås på apoteket reseptfritt Anonymkode: e942d...311
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 Også går du til en hudlege. Trenger ikke henvisning, men betale ca 1000kr Anonymkode: e942d...311 1
heletv Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 Jeg slet mye med det tidligere på nedre del av kroppen, klødde uansett hva, men etter at jeg begynte med laserbehandling av hår så forsvant kløen nesten helt. Vil bare si at jeg klødde om jeg var nybarbert eller hadde gått 1 måned uten å barbere, men det hjalp uansett med laser for meg. Har også endret såpen i dusjen fra vanlig såpe til olje da jeg kunne bli veldig tørr og irritert av vanlig såpe. Får også sånn merker over hele kroppen om jeg klør etter dusjen, og får fort sår og begynner å blø om jeg først begynner å klø utenom. Vet ikke med deg, men for meg føles det som at kløingen ikke hjelper og at problemet ligger under huden, har ikke sjekket opp dette, men det er bare den håpløse følelsen jeg får. Går også på allergitabletter daglig. Jeg svetter også en del i løpet av dagen, så kan være noe med det. Håper du finner ut av det, for det er helt grusomt ❤️
sjallabajs Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 Huden ser veeeldig tørr ut, den må smøres med krem! Anbefaler også xylocain som er bedøvende. Bytt til parfymefritt ALT. Og som sagt : smør deg minst 5 gang for dag med en fuktighetskrem og etter hver kontakt med vann! Hilsen meg med både psoriasis og eksem! 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #9 Skrevet 13. mars 2021 Jeg har Lichen ruber planus og den klør såpass at jeg har måtte sagt fra meg jobber (vikar) to ganger. Kom deg til hudlege så du kan få en diagnose og behandling som virker. Det er mye fastlegene ikke kan gi av medisiner som hudlegene kan gi. Anonymkode: e73dc...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #10 Skrevet 13. mars 2021 Mulig det er skabb? Anonymkode: 130f6...cbb 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #11 Skrevet 13. mars 2021 54 minutter siden, MarteVL said: Hei, alle! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette.. I fire måneder nå har jeg klødd og klødd over store deler av kroppen. Særlig øvre deler av kroppen, men også innimellom nedre del, som lår og legger. Jeg har vært til legen og fått allergitabletter, men de aner ikke hva det kan være. Har vært til to forskjellige leger... Nå som jeg tar piller klør det ikke like mye, men om jeg bare klør «to strøk» over skulderen så kan dette skje. Bilde er etter jeg har dusja, jeg har en viss formening om at det blir verre da. Men usikker... Jeg har aldri reagert på noe tidligere. Merkene blir knallrød, varme og kan hovne litt opp. De er der der som regel ikke før etter jeg har klødd meg, men en gang jeg var på ski så kom jeg hjem med en stor hvit håven klump på rumpa, og da hadde jeg ikke klødd der. Har du hatt noe liknende eller har du en aning om hva dette kan være? I need help. Jeg blir gal. Elveblest. Ta deg en zyrtec så går det over innen 20 min. har det samme selv og må ta 1 tab i døgnet. Anonymkode: f8d4d...4ff
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #12 Skrevet 13. mars 2021 Jeg gikk til hudlege på Volvat og fikk en skikkelig hestekur med kremer og allergipiller. Allergitest slår ikke ut, men det startet da jeg bodde i hus med fukt/mugg. Etter det er det mye jeg ikke tåler sånn plutselig. Anonymkode: f983c...36e
MarteVL Skrevet 14. mars 2021 Forfatter #13 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 1.57): Elveblest. Ta deg en zyrtec så går det over innen 20 min. har det samme selv og må ta 1 tab i døgnet. Anonymkode: f8d4d...4ff Jeg tar zyrtec, som hjelper. Men det gjør bare at det ikke klør like mye. Problemet er der uansett. Jeg får fremdeles merker om jeg klør eller gnir steder. Kanskje verst er det på halsen fordi folk kan se det så tydelig.
MarteVL Skrevet 14. mars 2021 Forfatter #14 Skrevet 14. mars 2021 (endret) Endret 14. mars 2021 av MarteVL Fikk ikke lagt ved bildet
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #17 Skrevet 14. mars 2021 Fugleloppebitt? Skabb? Gå til legen igjen. Anonymkode: e48ef...95d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #18 Skrevet 14. mars 2021 Bor du i takleilighet? Fuglelopper... Anonymkode: 22bea...979
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 1.52): Mulig det er skabb? Anonymkode: 130f6...cbb Ser ikke sånn ut, eller? Anonymkode: bf23e...1aa
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #20 Skrevet 14. mars 2021 Har akkurat det samme, hatt det i to år. Klør og klør. Legen min mener det er elveblest forårsaket av stress fordi det starta da jeg fikk barn. Lurer på når det skal gå over 🙈 Anonymkode: c2236...51c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå